Tack! Suveränt!
 
Får väll dela med mig av mitt husbygge till min Automower 310

IMG_20150618_162150_zpsgwewsi6k.jpg
 
Redigerat:
B
quick skrev:
Får väll dela med mig av mitt husbygge till min Automower 310

[bild]
Vart?

Edit: skumt, ser inte bilden i appen men via webbläsaren i mobilen syns den..
 
Redigerat:
breakman skrev:
Vart?

Edit: skumt, ser inte bilden i appen men via webbläsaren i mobilen syns den..
Konstigt. Kanske beror på att den ligger på Photobucket?
 
IMG_2049.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär bor min worx, eller bodde, plexiglaset gick av när det blåste runt 20sekundmeter häromdan så jag måste armera det lite i kanterna men i övrigt fungerar det över förväntan!
 
Får hem min HQ320 imorrn, och hus ska byggas nu i sommar. Hittar dom enkelt in? Eller kör den in i väggen och snurrar innan den kommer in?
 
Zitram skrev:
Får hem min HQ320 imorrn, och hus ska byggas nu i sommar. Hittar dom enkelt in? Eller kör den in i väggen och snurrar innan den kommer in?
Min AM 310 har ca 25mm marginal mellan klippare och vägg per sida. Än så länge har den inte tagit emot vad jag har sett eller kan se. Tänk på att laddstationens början ska ligga jämnt med ingångens yttervägg. För klipparen svänger lite fram och tillbaka när den ställer upp sig rakt för att docka. Står då laddstationen för långt in i huset så tar klipparen i. Sen kan man i tillbehörsmenyn välja att man har hus till klipparen. Så undviker den att krocka med huset. I normala fall kör klipparen över laddplattan när den klipper för att hålla rent runt. Sen har jag ökat på så den backar lite längre när den ska ut bara för att få mer marginal då.

Här kommer ett filmklipp på hur det ser ut när min Am 310 parkerar. Huset stod lite långt till höger när jag filmade så det var extremt tight. Men det tog inte i 😄

http://s363.photobucket.com/user/Quick135/media/Mobile Uploads/VIDEO0094_zpsnuzy3tnp.mp4.html
 
Redigerat:
  • Gilla
erikno och 1 till
  • Laddar…
Ni som har laddningsstationen och gräsklippare i hus, kopplar ni loss laddningsstationen och tar in den över vintern i kallförråd eller liknande. Eller låter ni den stå kvar i gräsklipparhuset och tar endast in gräsklipparen över vintern?

Min står ju ganska skyddad i sitt hus men kanske ändå är idé att ta in den över vintern? Blir lite jobb att dra om elkabeln under altanen bara..
 
Jag tar in laddningsstationen, det är nog rekommenderat för de flesta klippare. Det underlättar ju också vid underhållsladdning av batteriet under vintern, om man inte tar ur batteriet och laddar på annat sätt.
 
Zitram skrev:
Får hem min HQ320 imorrn, och hus ska byggas nu i sommar. Hittar dom enkelt in? Eller kör den in i väggen och snurrar innan den kommer in?
Så här ser det ut när min Gardena r50li hittar hem till garaget. Den har än så länge alltid hittat in på första försöket utan att slå i några kanter. Gardena är ju i stort sett en förklädd Husqvarna (i mitt fall mest lik en AM 305 om jag förstått rätt) så de bör ju ha liknande egenskaper för hur de hittar in.

https://www.youtube.com/watch?v=aFNlLJKN6Qg
 
  • Gilla
Humlo och 1 till
  • Laddar…
Min har vid något tillfälle skrapat i lite har jag sett nu när jag har haft huset snart en vecka. Den har dock alltid hittat in. Det blir ibland när den inte kommer in helt hundra rakt framför ingången och ska försöka sig på att svänga in. Men som sagt in kommer den alltid. Jag flyttade ut laddstation och hus mer ifrån husväggen igår kväll. Eftersom när det regnar vilket det gjort konstant i ett par dagar nu. Så stänker det lite ifrån klipparens hustak upp på husväggen. Vilket kändes lite onödigt. Passade då även på att justera guidekabeln så jag får mer rak kabel framför ladddstationen. Hade 2 meter innan men nu har jag 3 meter istället. Vet inte om det gör någon större skillnad ännu men det verkar bättre när jag testat lite iallafall. Eventuella krockar med huset blir inte så farligt heller eftersom klipparen alltid saktar in och kör långsammare i närheten av laddstationen.

Laddstationen och troligtvis huset oxå kommer att åka in till vintern. Huset får väl stå i kallförådet men laddstationen och klipparen vill jag ha in i värmen. Det finns dom som låter laddstationen stå ute året runt men tror inte dom blir lika långlivade då.
 
Redigerat:
Man bör nog åtminstone plocka in nätaggregatet även om man lämnar laddstationen ute. Jag funderar själv på hur jag ska göra med laddstationen, har inget tak över nu så antingen blir det att bygga någon form av tak/hus eller att plocka in alltihop.
 
Jag tycker det är ganska snabbt och enkelt gjort att plocka loss laddstationen. Så är väl inte så mycket att tveka på. Lågspänningskablen kan ju iför sig vara lite bökig beroende på hur installationen ser ut.
 
Redigerat:
20150624_120242.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker dessa husen är rätt coola. Lite onödigt dyra dock. Tror dom kostar typ 3000kr.
 
Redigerat:
boltis skrev:
[bild]
Tycker dessa husen är rätt coola. Lite onödigt dyra dock. Tror dom kostar typ 300kr.
Var hittar man de huset för 300:- jag tycker det är helt klart värt den summan
 
Redigerat:
  • Gilla
erikno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.