992 564 läst · 801 svar
993k läst
801 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Work in progress och kanske inte ett hus i den bemärkelsen. Haft ett "egetsnickrat" tidigare men tröttnat på att se den (se post #2 i denna tråd).. Blomlådor ovanför där det sedan ska i någon klängväxt eller något för att täcka öppningen ännu mer. Ska även läggas kantsten osv men det dröjer ett tag...
"Servicelucka" uppifrån så man kan hoppa ner om det skulle behövas..
"Servicelucka" uppifrån så man kan hoppa ner om det skulle behövas..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggde mig ett litet boningshus till min robotklippare Bosse som härstammar från släktet worx 2015. Funkar fint
[video=youtube;mnazn8hvAZg]https://www.youtube.com/watch?v=mnazn8hvAZg[/video]
[video=youtube;mnazn8hvAZg]https://www.youtube.com/watch?v=mnazn8hvAZg[/video]
Jag lade inte så mycket tid på ett hus utan det blev mer ett skärmtak, jag tyckte det som avhandlats tidigare i tråden, att kunna hålla koll på när den klipper och inte vear mer intressant att lägga timmar på ;-)
Jag körde på Raspberry-varianten tillsammans med en microbrytare från Kjell & co, Raspberryn skriver till en databas när klipparen kommer in / lämnar laddaren.
Sen tidigare har jag en surfplatta monterad i hallen
Där jag ser lite temperaturer, status på bevattning och sådant
Och sen har jag riggat up Raspberryns kamera så jag kan se displayen på klipparen så jag vet när den ska åka ut nästa gång - inte världens bästa skärpa dock
Jag körde på Raspberry-varianten tillsammans med en microbrytare från Kjell & co, Raspberryn skriver till en databas när klipparen kommer in / lämnar laddaren.
Sen tidigare har jag en surfplatta monterad i hallen
Logga in
Skapa konto
Där jag ser lite temperaturer, status på bevattning och sådant
Logga in
Skapa konto
Och sen har jag riggat up Raspberryns kamera så jag kan se displayen på klipparen så jag vet när den ska åka ut nästa gång - inte världens bästa skärpa dock
Logga in
Skapa konto
Redigerat: