Så, då var mitt hus till Fido klart till det stora hela och på plats.
Ni som såg mitt hus till Indegon jag hade delvis förra säsongen känner säkert igen tankarna bakom detta. En liten extra detalj är dock att taket är öppningsbart och alla panelbrädor är individuellt målade. Återstår bara att Knut ska komma med sina brädor och stenläggaren lägga sina stenar under. Upptäckte under resans gång att Karlsson-peter hade likvärdigt tänk som mig.

Det som tagit tid är målningen; kapning och snickrande tar ca 8h, målning är minst 12h också och sedan takläggning och finjustering på 5-10h. Men summar summarum så blev det riktigt fint och funktionellt.
IMG_0682.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0684.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
WhoDunnit79 och 3 till
  • Laddar…
Är det ingen som fällt in ett garage inuti altanen än? Det hade lätt varit min lösning.
 
Jag har mitt infällt i trädgårdsförrådet.
 
Robert-san01 skrev:
Jag har mitt infällt i trädgårdsförrådet.
Ok! Bild?😉
 
Tollarn skrev:
Ok! Bild?��
Kolla inlägg #80 i denna tråd!
 
Jag byggde min på 10tim inkl.målning
 
karlsson-peter skrev:
Jag byggde min på 10tim inkl.målning
Det som tog tid med min målning var just att jag målade varenda bräda innan jag monterade ihop all. Fördelen är att man inte ser något trärent i springorna när virket torkar och att det inte kommer in fukt där heller. Längre hållbarhet helt enkelt.
 
Ben1 skrev:
Min lösning:
[länk]
Snyggt!
Var har du fått tag på banden? Tänkte stjäla idén till Fido.
 
  • Gilla
thor17
  • Laddar…
milu02 skrev:
Snyggt!
Var har du fått tag på banden? Tänkte stjäla idén till Fido.
Det är strimlad gummimatta, inhandlad på Biltema.
 
  • Gilla
thor17 och 1 till
  • Laddar…
Funderar på att bygga ett hus till min nyinköpta Robomow RS612. Funderar dock hur det blir med regnsensorn. Kommer den att gå ut när det regnar och ångra sig när den kommer ut?
 
wroopy skrev:
Funderar på att bygga ett hus till min nyinköpta Robomow RS612. Funderar dock hur det blir med regnsensorn. Kommer den att gå ut när det regnar och ångra sig när den kommer ut?
Gör hål i taket ;)
 
  • Gilla
MrMad och 1 till
  • Laddar…
Jag har en fråga om laddstationerna innan man har hunnit bygga ett litet krypin till dom.
Kan man låta stationerna stå ute i regn, eller kommer det bli kortslutning när klipparen kommer in för laddning?

Har precis satt ihop min slinga idag och roboten står och laddar inför första klippningen. Laddstationen står till hälften under skydd men ena halvan får utstå regn, inte bakre eller främre hälften utan halva ena sidan från bakänden fram till "laddhuvudet". Jag har täckt över alltihop för tillfället då jag inte vet hur mycket regn grejerna tål och jag glömde helt av att fråga säljaren när jag köpte den.

Klipparen i fråga är en robomow rs612 om det gör någon skillnad.
Imorgon får det bli en snabbtur för att inhandla grejer så jag kan göra ett regnskydd lite snabbt så laddaren står skyddad.
 
wroopy skrev:
Funderar på att bygga ett hus till min nyinköpta Robomow RS612. Funderar dock hur det blir med regnsensorn. Kommer den att gå ut när det regnar och ångra sig när den kommer ut?
ja!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.