Har en bekant som byggt till sin och ställt på plattor. Har ingenting under och inte fäst laddstationen. Verkar fungera bra än så länge.
 
Hur viktigt är det att ha tak/hus? Jag såg på instruktionsvideo till min gardena att den om möjligt ska stå på en skuggig plats. Jag tänker ändå bygga ett skydd i någon form på den skuggiga platsen men hade ni använt den en säsong utan skydd? Lite andra projekt som pockar på just nu...
 
Den funkar utan hus. Att instruktionen talar om skugga hänger samman med batteriet. Man vill undvika för hög temp. på detta därav rådet med skugga.
 
E etompau skrev:
Den funkar utan hus. Att instruktionen talar om skugga hänger samman med batteriet. Man vill undvika för hög temp. på detta därav rådet med skugga.

Misstänkte det. Kvällssol borde ju vara ok då även om det varmt nu.
 
Åsa Lund
Vi hade Nisse i tio år innan han fick nåt hus
 
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
Joaquin Joaquin skrev:
Har en bekant som byggt till sin och ställt på plattor. Har ingenting under och inte fäst laddstationen. Verkar fungera bra än så länge.
Det fungerade inte när jag hade det så på min stenläggning. Den flyttade på sig vid varje dockning. Detsamma när den stod på plant torkat gräs (som ju är väldigt halt, för den som inte provat att gå på torrt gräs i en sluttning).
 
H Hobbyfixarn skrev:
[video]

Här köpte jag delarna till min port
[länk]
Stiligt!
Har tänkt ha en liknade lösning men utan port. Hur har du dragit begränsningskabeln vid garaget?
 
Dom går ut vid främre hörnen på garaget. Den högra rakt ut och den vänstra svänger till vänster runt hörnet på altanen. Guidekabeln i mitten.
Kan behöva 2-3 försök att hitta in ibland pga att den kör emot plankorna på sidan av garaget men en lite bredare öppning/garage skulle lösa problemet. Den hittar dock alltid in i laddstationen.
 
H Hobbyfixarn skrev:
Dom går ut vid främre hörnen på garaget. Den högra rakt ut och den vänstra svänger till vänster runt hörnet på altanen. Guidekabeln i mitten.
Kan behöva 2-3 försök att hitta in ibland pga att den kör emot plankorna på sidan av garaget men en lite bredare öppning/garage skulle lösa problemet. Den hittar dock alltid in i laddstationen.
Tack!

Jag provar.
 
Gjorde klart utsidan idag på garaget utan port till Bosse.

Nyfärdigställd ytterdel av ett garage utan dörr med en robotgräsklippare parkerad inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gudahov och 1 till
  • Laddar…
Robotgarage i kulturmark.

Från tomten, ett tak av bakar:
Ett hemmabyggt robotgarage med rustikt träskalstak stödd på stenar i en skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från skogen, ett solpanelstativ:
Ett rustikt robotgarage av sten och trä med ett tak försedd med solpaneler, placerat i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mpampa och 10 till
  • Laddar…
G Gudahov skrev:
Robotgarage i kulturmark.

Från skogen, ett solpanelstativ:
[bild]
Vart går energin från panelen?
 
J Jonas_81 skrev:
Vart går energin från panelen?
Den går in i ett uthus bakom kameran, till ett batteri och inverter. Använder för ljus inne och ute i uthuset, samt för att ladda verktyg och batterier av olika slag. Kört några svängar med robotklipparen på solpanel-el också, men det räcker såklart inte när gräset växer bra. Hade gått bra i juni-juli i år dock - när gräset står still. :)
 
  • Gilla
Jonas_81
  • Laddar…
Hej!

Någon som har gjort ett eget hus till en Husqvarna 430x 2018 modell ?
Ritning ?

Eller vad för mått har ni på era öppningar till den ?
 
Gardena Sileno robotgräsklippare parkerad i en laddningsstation under ett vitt plankstaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gardena Sileno robotgräsklippare på laddstation under träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gardena sileno.
 
  • Gilla
Gudahov och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.