987 169 läst · 796 svar
987k läst
796 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
Hur viktigt är det att ha tak/hus? Jag såg på instruktionsvideo till min gardena att den om möjligt ska stå på en skuggig plats. Jag tänker ändå bygga ett skydd i någon form på den skuggiga platsen men hade ni använt den en säsong utan skydd? Lite andra projekt som pockar på just nu...
Det fungerade inte när jag hade det så på min stenläggning. Den flyttade på sig vid varje dockning. Detsamma när den stod på plant torkat gräs (som ju är väldigt halt, för den som inte provat att gå på torrt gräs i en sluttning).Joaquin skrev:
Dom går ut vid främre hörnen på garaget. Den högra rakt ut och den vänstra svänger till vänster runt hörnet på altanen. Guidekabeln i mitten.
Kan behöva 2-3 försök att hitta in ibland pga att den kör emot plankorna på sidan av garaget men en lite bredare öppning/garage skulle lösa problemet. Den hittar dock alltid in i laddstationen.
Kan behöva 2-3 försök att hitta in ibland pga att den kör emot plankorna på sidan av garaget men en lite bredare öppning/garage skulle lösa problemet. Den hittar dock alltid in i laddstationen.
Tack!H Hobbyfixarn skrev:Dom går ut vid främre hörnen på garaget. Den högra rakt ut och den vänstra svänger till vänster runt hörnet på altanen. Guidekabeln i mitten.
Jag provar.
Den går in i ett uthus bakom kameran, till ett batteri och inverter. Använder för ljus inne och ute i uthuset, samt för att ladda verktyg och batterier av olika slag. Kört några svängar med robotklipparen på solpanel-el också, men det räcker såklart inte när gräset växer bra. Hade gått bra i juni-juli i år dock - när gräset står still.J Jonas_81 skrev: