14 783 läst · 107 svar
15k läst
107 svar
Hur mycket tål en nätverkskabel?
Sådan här kabel är det.Andreas_kalmar skrev:
Solid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har förstått att man egentligen inte skall sätta hanar på solid kabel.
Men att det skall funka.
Någon som kan länka till en bra kontakt?
Annars får det väl bli en patchpanel mellan vägguttag o gigabitswitch i alla fall.
Renoverare
· Kalmar
· 2 848 inlägg
Dom är ju inget vidare till solida ledare jag köpte panel på co
Nu fick jag till slut kläm på det!
Jag hade inte tryckt in ledarna tillräckligt långt verkar det som.
Det jag tyckte var konstigt var att nätverkstestaren inte indikerade en enda ledare. Jag hade ändå, tyckte jag, tryckt in dem ordentligt, men tydligen inte tillräckligt.
När jag väl fick kläm på det så tog det inte lång tid att klämma dit alla kontakterna.
Tack för ert engagemang!
Nu skall jag bara hitta en lämplig gigabitswitch med.
Det jag tyckte var konstigt var att nätverkstestaren inte indikerade en enda ledare. Jag hade ändå, tyckte jag, tryckt in dem ordentligt, men tydligen inte tillräckligt.
När jag väl fick kläm på det så tog det inte lång tid att klämma dit alla kontakterna.
Tack för ert engagemang!
https://www.dustinhome.se/product/5...MIhZrbg8iw3wIVxIayCh171w1JEAQYCCABEgKd6vD_BwEK knipo skrev:Nu fick jag till slut kläm på det!
Tack för ert engagemang!
Netgear pro safe gs105 eller gs108
Tack för tipset!
Livstidsgaranti för en sådan produkt, som endast kostar 229kr?!
Eller 349kr för 8-portars som jag tänker köpa.
Helst skulle jag ha den innan jul eftersom nätverket är lite av en julklapp till ungarna.
Men man kan kanske koppla direkt in routern så länge?
Livstidsgaranti för en sådan produkt, som endast kostar 229kr?!
Eller 349kr för 8-portars som jag tänker köpa.
Helst skulle jag ha den innan jul eftersom nätverket är lite av en julklapp till ungarna.
Men man kan kanske koppla direkt in routern så länge?
Skall gå lika bra det, om du har flera lan RJ45 kontakter på routern.K knipo skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 266 inlägg
Jag hade en technicolor Tg799 förut den fungerade utmärkt även med wifi fast den var inlåst i ett plåtskåp.
Lanportarna var gula oavsettfärg så är lan oftast uppmärkt du kan ansluta till vilken som helst.
Den har även stöd för mobil backup genom att det går att ansluta usbmodem för mobilt bredband.
Min inteno dg200 klarar inte att leverera trådlöst lika bra i samma skåp.
Lanportarna var gula oavsettfärg så är lan oftast uppmärkt du kan ansluta till vilken som helst.
Den har även stöd för mobil backup genom att det går att ansluta usbmodem för mobilt bredband.
Min inteno dg200 klarar inte att leverera trådlöst lika bra i samma skåp.