J Jocke Best skrev:
Smart! Tills barnen hittar morsans och farsans wifi, och fabriksåterställer routern (om man bytt lösen alltså), eller kopplar in APn i vägguttaget direkt, men då är de nog så gamla att de klarar att lägga sig i tid, kanske
Hänglås på mediaskåpets dörr? Men man oroar sig i onödan många gånger. Gymnasiebetyget räckte för att studera vidare på en utbildning hon ville gå.
Vet inte om jag själv är gammal nog...tittar ofta lite lägre på TVn i sovrummen. Frun pikar mig för jag ville ju inte ha TV i sovrummet, ja just därför... Så jag skull nog ha TV timer till mig själv:oops:
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Underskatta inte en sjuårings kreativitet gällande att hitta vägar att kringgå mekaniska hinder som tex timer på ...


Än så länge har inte våra pojkar på 12 år lyckats knäcka mitt lösenord till UniFi-kontrollprogrammet, så om jag inte vill att barnen ska kunna surfa så blockar jag både wi-fi-MAC-adressen och ethernet-MAC-adressen till datorn, jag blockade först bara den för wi-fi’t men dom letade snabbt fram nätverkskabel och kopplade in.

Har en kollega som har lossat nätverkskabeln så mycket ur uttaget att den inte har kontakt men det tog bara någon timme innan 10-åriga sonen hittade det.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
Demmpa Demmpa skrev:
Underskatta inte en sjuårings kreativitet gällande att hitta vägar att kringgå mekaniska hinder som tex timer på ...


Än så länge har inte våra pojkar på 12 år lyckats knäcka mitt lösenord till UniFi-kontrollprogrammet, så om jag inte vill att barnen ska kunna surfa så blockar jag både wi-fi-MAC-adressen och ethernet-MAC-adressen till datorn, jag blockade först bara den för wi-fi’t men dom letade snabbt fram nätverkskabel och kopplade in.

Har en kollega som har lossat nätverkskabeln så mycket ur uttaget att den inte har kontakt men det tog bara någon timme innan 10-åriga sonen hittade det.
Man kan inte låta bli att beundra de små livens kreativitet ändå. En vacker dag är det man själv som inte hänger med. Får hoppas att man kan ge igen när man sitter på hemmet och barnen ska hålla en undan från diverse farligheter.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.