D Dublin skrev:
Har allt blivit dyrare? Blev glatt överraskad när jag beställde hem pellets för vintern och fick det lägsta priset på fem år. Var orolig att det skulle vara tvärtom när virkespriserna gått upp som det gjort i år.
det hade jag ingen aning om, men jag gissar att priset på pellets varit dyrt, så fler gått över till värmepump så det nu finns överskott på pellets?
 
A
C camaro1969 skrev:
det hade jag ingen aning om, men jag gissar att priset på pellets varit dyrt, så fler gått över till värmepump så det nu finns överskott på pellets?
Ja mest pga att sågverken gått med full kapacitet länge nu... Och underlaget av folk som eldar med pellets minskar..
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja mest pga att sågverken gått med full kapacitet länge nu... Och underlaget av folk som eldar med pellets minskar..
Låter bra inför framtiden då :)
 
A
D Dublin skrev:
Låter bra inför framtiden då :)
Så länge som det säljs rejält med virke så..
 
U Ulf Bagewitz skrev:
Jag har köpt 3 m3 björkved som kom i 2 säckar.
Nu har jag travat veden och mätt den travade mängden.
Det är 1,75 m3.
Använder säljarna nåt annat mått?
/Ulf
du får skilja på staplad ved och lös vikt om du förstår
 
U Ulf Bagewitz skrev:
Jag har köpt 3 m3 björkved som kom i 2 säckar.
Nu har jag travat veden och mätt den travade mängden.
Det är 1,75 m3.
Använder säljarna nåt annat mått?
/Ulf
Säljare anväder ofta stjälpt mått.
 
U Ulf Bagewitz skrev:
Tack alla för svar .
Jag kan nu ta en match med säljaren.
Ulf

Förbered dig på att leta ny vedkontakt till nästa år
 
göstaekman göstaekman skrev:
Förbered dig på att leta ny vedkontakt till nästa år
Antingen tar veden ta slut eller så blir den dubbelt dyr då besvärliga kunder hör av sig, det senare är ju att föredra då folk behöver vänja sig att betala ordentligt för bra ved (är man bara tydlig med vad man säljer och vad det kostar ser jag inga problem med att ha ett högt pris)
 
  • Gilla
camaro1969 och 1 till
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Antingen tar veden ta slut eller så blir den dubbelt dyr då besvärliga kunder hör av sig, det senare är ju att föredra då folk behöver vänja sig att betala ordentligt för bra ved (är man bara tydlig med vad man säljer och vad det kostar ser jag inga problem med att ha ett högt pris)
precis.
tala om från början hur och vad det är kunden köper..

samtidigt så kan jag vara tillmötesgående..
Och slänga dit lite extra och kunden kommer åter...
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ingen som hade något bra tips på ved i Sthlm. Behöver inte vara något superpris. Men gärna bra ved och smidigt köp. Leverans. Ja tack!
 
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Ingen som hade något bra tips på ved i Sthlm. Behöver inte vara något superpris. Men gärna bra ved och smidigt köp. Leverans. Ja tack!
antal m3?
 
Maskintok skrev:
antal m3?
2-3 m3 typ. Här myseldas det bara lite i en gammal öppen spis som antagligen drar med sig mer värme än vad den ger.:rofl:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
2-3 m3 typ. Här myseldas det bara lite i en gammal öppen spis som antagligen drar med sig mer värme än vad den ger.:rofl:
Synd du bor på fel sida om älven annars hade jag gett dig en släpvagn med alved.. (y)
 
Maskintok skrev:
Synd du bor på fel sida om älven annars hade jag gett dig en släpvagn med alved.. (y)
Man tackar för omtanken.(y) Vi får se om någon annan har något tips. Såg att Bauhaus säljer ved. Men köper jag veden där blir jag väl utskrattad och får byta namn här på forumet…:rofl:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Man tackar för omtanken.(y) Vi får se om någon annan har något tips. Såg att Bauhaus säljer ved. Men köper jag veden där blir jag väl utskrattad och får byta namn här på forumet…:rofl:
dille-72?:rofl::crysmile:
snille-72?:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
camaro1969 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.