49 770 läst · 382 svar
50k läst
382 svar
Hur håller man katterna från trädgården?
Det är nog värre med fågelbajs som är direkt frätande.lars_stefan_axelsson skrev:
Du har konstig lack. Det hoppar ibland katter på min bil med. Ser inga repor.
Kollagen är mycket mjukare än billack.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 084 inlägg
Det är möjligt, men eftersom bilen stog under tak (i garage utan port) så var det inget problem.Atom skrev:
Och det hjälper ju föga efter smutsiga/sandiga tassavtryck som när de gnids och mot lacken repar den.Atom skrev:
Nu gjorde jag processen kort med just den katten som fått för sig att ligga på bilen och den fattade uppenbarligen vinken. Men det var ett gissel innan jag kunde ta kattskrället på bar gärning.
Idag har jag löst problemet genom att sätta just port på garaget...
Håller med. De katter som finns i vårat område har bättre koll än människorna. Katter lär sig av varandra och det är imponerande att se hur snabbt det går. Tydligen inkluderar det trafikvett.Marlen Eskilsson skrev:
Ja nu har man fått svaret av många kattägare ni skiter fullständigt i vad dom gör , det är det som är problemet . Min katt skiter aldrig i en sandlåda min katt märker aldrig revir min katt trycker på grön gubbe innan den går över vägen .
Ja det är väl bara här där jag bor söder om Stockholm det körs över katter titt som tätt och dom skiter i sandlåder och ägarna inte har uppsyn över sina djur .
Tur att alla hundägare inte är som kattägare
Men det finns undantag där också
Ja det är väl bara här där jag bor söder om Stockholm det körs över katter titt som tätt och dom skiter i sandlåder och ägarna inte har uppsyn över sina djur .
Tur att alla hundägare inte är som kattägare
Men det finns undantag där också
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jajaja!
Snart blir vi lantisar väl tvungna att koppla kaninerna, hararna, rävarna, rådjuren och vildsvinen också.
Och sätta talgoxar, blåmesar och hackspettar i bur.
Vore det inte bättre att ni naturhatare låste in era stadsjeepar i garaget och slängde bort nyckeln.
Det verkar ju vara där som orsaken till mycket av aversionerna sitter:
Katter blir överkörda, repar motorhuven, pissar på däcken...
De flesta djur som jag ser som trafikdödade längs vägarna är nog grävlingar.
Skall vi koppla dem också och hålla uppsikt
PS
När ni ändå håller på, lås in de här bilarna också!
http://www.expressen.se/nyheter/2-aring-dog--blev-pakord-av-glassbil/
Snart blir vi lantisar väl tvungna att koppla kaninerna, hararna, rävarna, rådjuren och vildsvinen också.
Vore det inte bättre att ni naturhatare låste in era stadsjeepar i garaget och slängde bort nyckeln.
PS
När ni ändå håller på, lås in de här bilarna också!
http://www.expressen.se/nyheter/2-aring-dog--blev-pakord-av-glassbil/
Redigerat:
Mycket visa ord min vän. Mycket visa.KnockOnWood skrev:Jajaja!
Står bakom det du skriver till 100%!
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 084 inlägg
Nej! Samtliga dessa djur får jag ju skjuta när de går mig på nerverna! Och många av dem är ju dessutom goda att äta upp när man ändå gjort sig omaket.KnockOnWood skrev:
Men inte katter inte...
Fast det vet jag iofs inte. Har aldrig smakat katt? Någon som vet eller vågar gissa?
Precis som det finns problembarn finns problemkatter. Om du har problem med katter som pissar på dynor etc, beror det säkert på att katterna gillar att jävlas med dig.Polos skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2931355/Thousands-live-cats-China-seized-Vietnam.htmllars_stefan_axelsson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg