Målning av en kvinna i blå klänning i ett rum; text: "Mina topp 3 antaganden när dörrklockan ringer: 1. Mördare, 2. Polisen, 3. Boken om positivt tänkande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 7 till
  • Laddar…
Jag hittade en film från sågverket som sågar brädor åt Byggmax.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Kane och 15 till
  • Laddar…
hsd
useless useless skrev:
Att en sopbil tömmer 500 tunnor istället för att 100 pers tar bilen till återvinningen?
Misunderstanding
Som det är nu hamnar sockorna i restavfallet, inga extra körningar 🧦
Sedan när extra fraktioner skall transporteras tillkommer en bil för tömning, nu har vi 2 avfallskärl med 4 fack vardera och för en ny fraktion tillkommer en tunna ( den skulle iofs klara 3 fraktioner till ), detta medför en mijöförlust och man kan ifrågasätta om hanteringen kommer att ge miljövinst eller förlust då sopbilen är den minsta miljökostnaden för textilåtervinning
De aktörer som finns idag sorterar och vidareförsäljer plagg som kan användas medans slitna plagg går till sopor/ förbränningen

Man håller upp en klocka och säger "I think you misunderstood what I wanted" medan två personer ler bredvid en julgran.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Lynghaug och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag hittade en film från sågverket som sågar brädor åt Byggmax.

[media]
Hornbach har förfinat den där tekniken, men jag hittar ingen video på det. Reglarna är spikraka när man hämtar dem i affären, men så fort man vänder ryggen till hemma så vrider de till sig och bli oanvändbara.

K Klass0n skrev:
[bild]
De var i vart fall vänliga nog att markera var man ska träffa om man vill skjuta ner den … eller, kan de vara så lömska att det är en decoy?

• Haha
Klass0n
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och det blir fler och fler individuella bilresor till återvinningsstationerna. Bra för miljön? Knappast.
Jag har faktiskt funderat på att, när jag har ett stort lass småsaker som ska till tippen, göra sådär 40 vändor till tippen med MC samma dag. Det borde göra en poäng. Nu råkar jag ha bil, men alla har inte det.

Plus att det är fin MC-väg, som jag då kan köra 40 gånger...

hsd hsd skrev:
Misunderstanding
Som det är nu hamnar sockorna i restavfallet, inga extra körningar 🧦
Sedan när extra fraktioner skall transporteras tillkommer en bil för tömning, nu har vi 2 avfallskärl med 4 fack vardera och för en ny fraktion tillkommer en tunna ( den skulle iofs klara 3 fraktioner till ), detta medför en mijöförlust och man kan ifrågasätta om hanteringen kommer att ge miljövinst eller förlust då sopbilen är den minsta miljökostnaden för textilåtervinning
De aktörer som finns idag sorterar och vidareförsäljer plagg som kan användas medans slitna plagg går till sopor/ förbränningen
Ett annat missförstånd är att det här är humorhörnan, inte diskutera återvinning-hörnan.

• Gilla
  • Haha
Kane och 4 till
  • Laddar…
Circle of life!
Bild med en cykel av rädsla: kackerlacka, mus, katt, hund, man i kostym, kvinna, kackerlacka. Text: "is afraid of" mellan varje.
Skapa konto

• Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…

Tecknad bild av ett stökigt rum, en man ligger utslagen i fåtöljen, en kvinna står bredvid. Textbubblor antyder barnbarns kaos.
Skapa konto

Viss igenkänning! 😍

Men motsatsen hade varit ett helvete! 😱

• Gilla
  • Haha
gcostanza och 1 till
  • Laddar…
En ravioli på en sked i en tomatbaserad sås med grönsaker; bildtexten lyder "Yooo this ravioli better chill.
Skapa konto

• Haha
j.f.s och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.