7 986 685 läst · 38 981 svar
7987k läst
39,0k svar
Humorhörnan ...
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 412 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 412 inlägg
Misunderstandinguseless skrev:
Som det är nu hamnar sockorna i restavfallet, inga extra körningar 🧦
Sedan när extra fraktioner skall transporteras tillkommer en bil för tömning, nu har vi 2 avfallskärl med 4 fack vardera och för en ny fraktion tillkommer en tunna ( den skulle iofs klara 3 fraktioner till ), detta medför en mijöförlust och man kan ifrågasätta om hanteringen kommer att ge miljövinst eller förlust då sopbilen är den minsta miljökostnaden för textilåtervinning
De aktörer som finns idag sorterar och vidareförsäljer plagg som kan användas medans slitna plagg går till sopor/ förbränningen
Jag har faktiskt funderat på att, när jag har ett stort lass småsaker som ska till tippen, göra sådär 40 vändor till tippen med MC samma dag. Det borde göra en poäng. Nu råkar jag ha bil, men alla har inte det.B b8q skrev:
Plus att det är fin MC-väg, som jag då kan köra 40 gånger...
Husägare
· Uppsala
· 542 inlägg
Ett annat missförstånd är att det här är humorhörnan, inte diskutera återvinning-hörnan.hsd skrev:Misunderstanding
Som det är nu hamnar sockorna i restavfallet, inga extra körningar 🧦
Sedan när extra fraktioner skall transporteras tillkommer en bil för tömning, nu har vi 2 avfallskärl med 4 fack vardera och för en ny fraktion tillkommer en tunna ( den skulle iofs klara 3 fraktioner till ), detta medför en mijöförlust och man kan ifrågasätta om hanteringen kommer att ge miljövinst eller förlust då sopbilen är den minsta miljökostnaden för textilåtervinning
De aktörer som finns idag sorterar och vidareförsäljer plagg som kan användas medans slitna plagg går till sopor/ förbränningen