52 063 läst · 395 svar
52k läst
395 svar
Hugga ner träd innan grannens utflytt
Jovisst och det behövs inte mycket till träd så är det en massa jobb.L lbgu skrev:
-Trädet ska fällas säkert.
-Kvistning och kapning av stammen
-Transportera allt till oftast en återvinning.
-Kratta/räfsa upp allt småskräp som det alltid blir.
-Arbetstiden är någon dag med lite större träd.
Anlitar man en firma så sticker kostnaden direkt iväg till flera tusenlappar.
Så det för man vara beredd på om inte grannen störs av sitt träd men går med på att man gör det själv.
Produkter som diskuteras: "Kratta/räfsa"
Krattor & räfsor
När det gäller att hålla din trädgård snygg och ordnad, är krattor och räfsor ovärderliga verktyg. Vårt breda sortiment av krattor och räfsor inkluderar allt du behöver, oavsett om du rensar löv från din gräsmatta, jämnar ut jord i
Läs mer
Jag läste. Du skrev "flyga till månen" som en av sakerna som man kan drömma om men som kloka personer lät förbli vara drömmar. Astronauter har flugit till månen. De kan alltså inte vara kloka.Intet skrev:Läs först. Skriv sedan.
Det var exempel på saker man kanske i fantasin frestas att göra, men i verkliga livet inte gör. Förutom några som saknar förmågan att skilja på mitt och ditt. Bortskämda snorungar, helt enkelt, vilka förr eller senare alltid får en smäll på käften när de råkat bjäbba vid fel träd.
Jag läste. Du skrev "råna en bank" som en annan sak kloka valde att inte göra och att de som rånar en bank i bästa fall "får en smäll på käften". Jag tror att de är mer nöjda med rånet om utfallet blir att de kommer undan med flera miljoner.
Ett exempel du gav på dessa saker var som sagt att flyga till månen, så nu är astronauter (som flugit till månen) alltså även bortskämda snorungar som saknar förmåga att skilja på mitt och ditt? Intressant teori.Intet skrev:Läs först. Skriv sedan.
Det var exempel på saker man kanske i fantasin frestas att göra, men i verkliga livet inte gör. Förutom några som saknar förmågan att skilja på mitt och ditt. Bortskämda snorungar, helt enkelt, vilka förr eller senare alltid får en smäll på käften när de råkat bjäbba vid fel träd.
Produkter som diskuteras i tråden