402 194 läst · 4 851 svar
402k läst
4,9k svar
Home Assistant
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hej! Har en HA fråga. Av någon anledning har ”supervisor” slutat funka. Sidan står bara och laddar. Vet någon hur man kan lösa detta? Är i princip nybörjare… Kör HA på en Rpi 4 med SSD.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Tack för svar! Det är redan här jag känner av att jag är nybörjare på det här Menar du att gå in på rpin remotely och uppdatera linuxdisten(?)? Jag kopplar alltid upp mig mot HA via IP adressen, via en annan dator. Är det samma sak? Jag har uppdaterat HA i interfacet, är det "HA core"?fgo skrev:
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Missade din fråga lite, läste "Har du installerat Home Assistant" hehe, my bad. Ärligt talat kommer jag knappt ihåg. Jag följde någon guide på YouTube bara. Har en SSD inkopplad men är inte ens säker på att installationen hamnat på den nu i efterhand. Ska koppla in en skärm och se hur det ser ut. Har för mig jag installerade någon gratisversion av Windows eller något. Måste pilla lite, inte ens skärmen verkar gå igång, i någon av de två små skärmportarna.C carlfredrik skrev:
Stoppa i skärmen och starta om RPi då bör något komma upp iaf om allt mår bra.C carlfredrik skrev:Missade din fråga lite, läste "Har du installerat Home Assistant" hehe, my bad. Ärligt talat kommer jag knappt ihåg. Jag följde någon guide på YouTube bara. Har en SSD inkopplad men är inte ens säker på att installationen hamnat på den nu i efterhand. Ska koppla in en skärm och se hur det ser ut. Har för mig jag installerade någon gratisversion av Windows eller något. Måste pilla lite, inte ens skärmen verkar gå igång, i någon av de två små skärmportarna.
Det är inte så enkelt att du kan rensa minnet i webläsaren? Du bör ju komma åt HA i failsafe läget som är inbyggt.
Hobbysnickare
· Bjärehalvön
· 353 inlägg
Jag tror jag vet varför det inte funkar nu. Jag har inte varit inloggade på Rpi. Se bifogat. När jag loggar in på telefonen eller datorn är det via Nabu Casa konton, så jag kommer väl åt allting på det sättet. Antar att jag bara måste logga in på själva Rpin för att få det att funka. Ska se om jag kan luska fram lösenordet bara.fgo skrev: