NFC-taggarna till sonens jukebox fick sig en upphottning idag:
Sex NFC-taggar med olika etiketter och grafik, inklusive "ROCK", "NILS KARLSSON-PYSSLING", "ASTRID LINDGRENS BÄSTA VISOR", "DISCO", samt symboler för spelkontroller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessa spelar musik via husets sonoshögtalare när de skannas av en läsare byggd med esphome.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
Trevligt!
Vad använder du för sensor för NFC'n till din ESP?
 
Över till något helt annat.
Jag har en prenumererad kalender i google calendar som visar skolmaten dag för dag. Varje vardag ligger ett heldagsevent där maten står angiven. Det gör att jag kan visa maten dag för dag på en epaper-display.
Jag skulle dock vilja visa även morgondagens lunch, så det blir enklare att planera middagsmat utan att det krockar alltför mycket.
Kalenderintegrationen mot HA verkar dock ha en begränsning där vad jag kan förstå, den ser bara det aktuella, eller nästa event, och eftersom det aktuella är ett heldagsevent syns bara dagens.
Så jag funderar på om jag kan göra något i andra änden istället.
Är det någon som har någon ide om hur jag kan modifiera/justera en kalender jag prenumererar på för att visa ett dygn fel?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Över till något helt annat.
Jag har en prenumererad kalender i google calendar som visar skolmaten dag för dag. Varje vardag ligger ett heldagsevent där maten står angiven. Det gör att jag kan visa maten dag för dag på en epaper-display.
Jag skulle dock vilja visa även morgondagens lunch, så det blir enklare att planera middagsmat utan att det krockar alltför mycket.
Kalenderintegrationen mot HA verkar dock ha en begränsning där vad jag kan förstå, den ser bara det aktuella, eller nästa event, och eftersom det aktuella är ett heldagsevent syns bara dagens.
Så jag funderar på om jag kan göra något i andra änden istället.
Är det någon som har någon ide om hur jag kan modifiera/justera en kalender jag prenumererar på för att visa ett dygn fel?
Svarar mig själv, med calendar.get_events kan man komma åt events som ligger längre fram i tiden.
- action: calendar.get_events
target:
entity_id: calendar.skolmat
data:
start_date_time: "{{(now()+timedelta(days=1)).date() }}"
duration:
days: 1
response_variable: skolmat_imorgon
...
value: >-
{% for event in skolmat_imorgon['calendar.skolmat'].events%}
{{event.summary}}
{% endfor %}
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.