384 920 läst · 4 669 svar
385k läst
4,7k svar
Home Assistant
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 185 inlägg
Se meddelandet från @nino där mellan, du kan backmata via homewizards p1-läsare och behöver inte en splitter om du inte ska koppla in mer.C Clarcsson skrev:
Det var något sådant jag tänkt mig men vart lite osäker. Fast jag trodde att mätaren åtminstone försåg modulen med ström men att den i sig inte skickade vidare någon ut i RJ12 kontakten.13th Marine skrev:
Just nu är det bara den saken jag ska koppla in så då kan jag köra på som jag tänkt mig.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 185 inlägg
Typ alla andra elmätare gör så, men inte Kamstrup med sin RJ12-modul, där måste du mata modulen utifrån.C Clarcsson skrev:
Jag har en lastbalanserare från CTEK som förvisso kan strömförsörjas externt, men matar inte ström tillbaka till RJ12-Modulen, så det kommer ingen data.
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Justfan, dags att fixa elmätare snart!
Sköt på det för att "pallar inte stå i mätarskåpet och labba när det är minusgrader"
Sommaren är kort 😃
Sköt på det för att "pallar inte stå i mätarskåpet och labba när det är minusgrader"
Sommaren är kort 😃
@Clarcsson Om din RaspberryPi är nära elmätaren så kan ju den faktiskt läsa det direkt också om det skulle vara så. Kräver ju ett par sladdar, något motstånd och lite kod men är ju inget extremt jobb. Roligt och billigt i alla fall
Det hade varit ett alternativ men den huserar i en annan del av källaren tillsammans med routern bland annat.J Jensa86 skrev:
Nu tror jag att jag fått till det, men det var inte helt självklart. Från inställningar, välj "Tillhörande app"P pfb skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan välj Home under servrar och enheter
Logga in
Skapa konto
Klistra in nabu casa url:en under 'Anslutningsinformation'
Logga in
Skapa konto
Försöker para min Namron zigbee dimmer puck till HA utan framgång (https://www.elbutik.se/product.html/namron-zigbee-dimmer-2-400w).
Har jag förstått det korrekt att denna puck går att para direkt med HA? Eller behövs det en hub mellan pucken och HA?
Har jag förstått det korrekt att denna puck går att para direkt med HA? Eller behövs det en hub mellan pucken och HA?
Medlem
· Stockholms Län
· 694 inlägg
Om den inte går in i parningsläge automatiskt så trycket man 5 ggr på "reset"-knappen