J
nino nino skrev:
Ska dom här vara med som dom står: &quot ?

Ska jag ändra entity_id till min enhet?

Är det fler ställen jag ska ändra?

input_number.sw_time_count. Ska den också ändras?
Hmm
" verkar det bli i texten, istället för ett "
Japp, din enhets entity

Men jag är verkligen inte bra på blueprints.. ställde nog till det mer än vad jag hjälpte
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Hmm
" verkar det bli i texten, istället för ett "
Japp, din enhets entity
Misstänkte det
 
D Dublin skrev:
Är ju hyfsat ny på det här med HA, såg nu att det finns en uppdatering på HA OS till 10.0 (jag har 9.5). Är det nåt ni hoppar på direkt eller sitter man lugnt i båten och tar det senare?
@David Wallin är en first mower ;).
Jag sitter i baksätet tills någon annan testat om jag inte har problem som kan/måste lösas.
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
@David Wallin är en first mower ;).
Jag sitter i baksätet tills någon annan testat om jag inte har problem som kan/måste lösas.
@Dublin
Ja precis, jag brukar inte kunna hålla mig och uppdaterat så fort det kommer en ny uppdatering. Det har funkat perfekt tills i början av den här månaden då det dök upp flera buggar i mitt system efter månadens första uppdatering. Så jag tänker att framöver ska jag försöka hålla mig och istället uppdatera allt som finns att uppdatera den sista i varje månad. Mer sällan än så vägrar jag! ;):rofl:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
@Dublin
Ja precis, jag brukar inte kunna hålla mig och uppdaterat så fort det kommer en ny uppdatering. Det har funkat perfekt tills i början av den här månaden då det dök upp flera buggar i mitt system efter månadens första uppdatering. Så jag tänker att framöver ska jag försöka hålla mig och istället uppdatera allt som finns att uppdatera den sista i varje månad. Mer sällan än så vägrar jag! ;):rofl:
Ok, då väntar jag och @mexitegel några dagar in i kommande månad innan vi vågar :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Om du googlar på entity id och home assistant blueprint så får du åtminstone upp exempel...
[länk]
Måste nog prova att göra nåt väldigt enkelt först så jag får lite känsla om hur det fungerar
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
OpiMaza
nino nino skrev:
Måste nog prova att göra nåt väldigt enkelt först så jag får lite känsla om hur det fungerar
Ni har skrivit så mycket nu, vad är det du vill göra?
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Ni har skrivit så mycket nu, vad är det du vill göra?
Jag vill ha en tidräknare hur länge värmepumpen går, har en shelly1 som får spänning på sw när pumpen är igång

Och gärna en visning i kontrollpanelen
 
nino nino skrev:
Jag vill ha en tidräknare hur länge värmepumpen går, har en shelly1 som får spänning på sw när pumpen är igång

Och gärna en visning i kontrollpanelen
Hur har du löst avkänningen om den får spänning?
Funderar om en sån spole som går runt en enkelledare kunde vara ett sätt att mäta hur mkt effekt som en VP drar?
 
OpiMaza
nino nino skrev:
Jag vill ha en tidräknare hur länge värmepumpen går, har en shelly1 som får spänning på sw när pumpen är igång

Och gärna en visning i kontrollpanelen
Det skulle spara massor med huvudvärk att byta mot en brytare som mäter spänningen i realtid.
jag menar värmepumpen går ju upp o ner i varv osv.
 
J JohanLun skrev:
Hur har du löst avkänningen om den får spänning?
Funderar om en sån spole som går runt en enkelledare kunde vara ett sätt att mäta hur mkt effekt som en VP drar?
Har en tråd från kontaktorn till sw, när kontaktorn drar så får sw spänning.
 
OpiMaza OpiMaza skrev:
Det skulle spara massor med huvudvärk att byta mot en brytare som mäter spänningen i realtid.
jag menar värmepumpen går ju upp o ner i varv osv.
Vill bara ha koll på om den gått 5h/dag eller 24h/dag.
Då kan jag se om nåt blivit fel
 
Själva energiåtgången är inte så noga, den blir vad den blir.
Pumpen står i ett mindre hyreshus så jag kan inte spara energi som man kan hemma men det är ett sätt att se att inget är knas.
Går växelventilen sönder så kanske pumpen börjar gå väldigt mycket utan att larma i panelen.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
OpiMaza
nino nino skrev:
Själva energiåtgången är inte så noga, den blir vad den blir.
Pumpen står i ett mindre hyreshus så jag kan inte spara energi som man kan hemma men det är ett sätt att se att inget är knas.
Går växelventilen sönder så kanske pumpen börjar gå väldigt mycket utan att larma i panelen.
Vad heter din sensor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.