76 209 läst · 177 svar
76k läst
177 svar
Hobbysnickarn bygger vidare, Utbygge i lösvirke (1.5plan = 203m2 )
Snyggt, bra ordning på grejerna och en överlag rolig renovering där man gör "allt"
Hade gärna gjort nåt liknande, fast det säger man kanske bara innan man faktiskt har gjort det
Vad jobbar du som?
Hade gärna gjort nåt liknande, fast det säger man kanske bara innan man faktiskt har gjort det
Vad jobbar du som?
Tack!Joachim Johansson skrev:
Det är som med allt, ibland är man sjukt taggad och vissa kvällar vill man bara lägga sig framför tvn, men då är det bara hänga i om man vill ha det klart
Det är en skön känsla att ha gjort saker själv hemma, men det är bara börja renovera nått mindre projekt först, sedan öka storleken successivt.
Jag jobbar som projektledare inom specialinredning
Så det mesta byggkunskaparna kommer ifrån nära & nära och detta forum
jag är 182cm smäckert packet i sina bästa dar =)R roli skrev:
Nae varför det blev så liten lucka är för jag önskar dölja luckan med en lång låg lådhurts framför med en massivtopp. Men jag undrar hur det blir när anticimex ska in och spruta getingbon
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egen bonnameck på luftningen till kattvinden, vill inte ha kall luft in i isoleringen
Logga in
Skapa konto
Klurar hur jag fäster fönsterblecken på dessa fönster bäst, byggskum enl. montagebeskrivningen... Det skall bockas under i profilen, men sen då?
Måste testa lite,
Logga in
Skapa konto
Lovade grabben hans rum skulle bli klart till nyår, så han fick hjälpa till i helgen.
Logga in
Skapa konto
Även lillebror är med och grejjar
Logga in
Skapa konto
Börjar se ut som ett rum, tak, el, golv, smygar, lister & foder kvar "bara"
Logga in
Skapa konto
Färgen på fondväggen stora grabben valt, blev skitsnyggt!
Vi öser på i grabbens rum samt lite utvändigt.
Tänkte få klart övervåningen med toa & allt innan jag går vidare på nedervåningen.
Nu i julveckan är det svårare än vanligt att få dygnet att räcka till, får se vad jag hinner med
om det inte blir fler inlägg i veckan önskar jag er läsare en GOD JUL
Fått in golvet nu med iallafall, körde av en knöl jag fått ifrån en golvbalk som låg lite högt.
Funkade fint med elhyveln, Körde även över alla skarvar ett varv för att släta till limrester & andra mindre bucklor
20db dämpande XPS ifrån bauhaus under, ovanpå fick det blir ett laminatgolv i grabbens rum. Hoppas det inte blir för hårt/kallt. När värsta slitagetiden är över ifrån leksaker är det ingen jättedeal att kasta in ett nytt parkett.
Lite småcool design ändå tycker jag
Funkade fint med elhyveln, Körde även över alla skarvar ett varv för att släta till limrester & andra mindre bucklor
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
20db dämpande XPS ifrån bauhaus under, ovanpå fick det blir ett laminatgolv i grabbens rum. Hoppas det inte blir för hårt/kallt. När värsta slitagetiden är över ifrån leksaker är det ingen jättedeal att kasta in ett nytt parkett.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite småcool design ändå tycker jag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Då en riiiiiktigt lång mansförkylning äntligen börjar släppa så börjar motivationen komma tillbaka.
Under tiden kladdade jag vidare lite på badrummet nere, badkaret & toa är flyttat.
Det är en stund kvar men börjar dra ihop sig att dra allt i väggarna till badrummet.
Tips ifrån er på sånt man gärna missar?
Handdukstork, används det idag?
andra (O)nödiga kul saker man gärna glömmer?
Kastar in ett utkast på revideringen, kakelfärger & former är inte spikat så där leker jag vidare men just det funktionella som går att påverka? (brunnar är gjutna)
Tips mottages tacksamt
Nu är man snart på benen igen, så snart kommer mer byggbilder
Under tiden kladdade jag vidare lite på badrummet nere, badkaret & toa är flyttat.
Det är en stund kvar men börjar dra ihop sig att dra allt i väggarna till badrummet.
Tips ifrån er på sånt man gärna missar?
Handdukstork, används det idag?
andra (O)nödiga kul saker man gärna glömmer?
Kastar in ett utkast på revideringen, kakelfärger & former är inte spikat så där leker jag vidare men just det funktionella som går att påverka? (brunnar är gjutna)
Tips mottages tacksamt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är man snart på benen igen, så snart kommer mer byggbilder
Medlem
· stockholms län
· 263 inlägg
Skulle inte klara mig utan handdukstorken personligen. Jag satte timer på min, man trycker på väggströmbrytaren så går den i 4 timmar.
Håller också med om handdukstorken. Vi hade inte det i vårt förra badrum, men satte in en i samband med renoveringen. Har så att den går på det vattenburna, men att det finns en elpatron att aktivera på sommarhalvåret när värmen i systemet är minimalt. Lätt värt de extra pengarna, samtidigt som det är riktigt skönt att ha den på det vattenburna på vintern då det generar en helt annan värme.
Att ta en varm och garanterat torr handduk efter dusch eller bad är riktigt vardagslyx.
Att ta en varm och garanterat torr handduk efter dusch eller bad är riktigt vardagslyx.
Vi körde med en sån här: http://www.pax.se/sv/produktkategori/flex-i-timer/pax-flex-i-6-550-momento/Specification
Funkar både bra med värme och utan om man inte har bråttom att få det torrt.
Funkar både bra med värme och utan om man inte har bråttom att få det torrt.