75 989 läst · 177 svar
76k läst
177 svar
Hobbysnickarn bygger vidare, Utbygge i lösvirke (1.5plan = 203m2 )
Hej!
Blir glad av att se detta. Att skrida till verket och göra. Tycker tvärtom mot mot någon att det smala fönstret är en av de fina detaljerna. Att ni vågar bryta och istället visar upp vad som är nyare och vad som är ursprungligt är det som i mina ögon gör det riktigt fint. Sedan tror jag på det annorlunda ljusinläppet du får i salongen med fin takhöjd. Antagligen kommer du på att du kunde tagit ut svängarna och trotsat normer ännu mer
Blir glad av att se detta. Att skrida till verket och göra. Tycker tvärtom mot mot någon att det smala fönstret är en av de fina detaljerna. Att ni vågar bryta och istället visar upp vad som är nyare och vad som är ursprungligt är det som i mina ögon gör det riktigt fint. Sedan tror jag på det annorlunda ljusinläppet du får i salongen med fin takhöjd. Antagligen kommer du på att du kunde tagit ut svängarna och trotsat normer ännu mer
80m2 för millen är 12500 kvadraten för tomt skal. Borde gå komma ner en bra bit även om jag inte har koll på priserna i halland Ja fråga iaf 3 om du kan så du får lite mer kött på benen. Och framförallt kolla så dom räknar likadant, vad ingår mer exakt med väderskydd etc.L Lewdis skrev:Tusen tack för detta. Har en liknande kalkyl för vår utbyggnad. Dock räknar jag lägre på grund och markarbeten då vi har ett garage där idag och därför mindre arbete. Fick dock en offert på att göra allt fram till ett färdigt skal på 1 000 000kr. Då blev jag lite trött eftersom jag menar att arbetet omöjligt kan bli så omfattande. Får ta en funderare igen och höra med andra snickare.
Gillar att du har beräknat badrummets kostnad ner till 63 öre
Hahah ja inget tumme pekfinger här inte, 63 öre är 63 öre
Redigerat:
Appendix skrev:
Har så mkt mer bilder, superkul efteråt att se hela resan. Så svårt att välja vilka man ska ladda upp utan att tråka ut med detaljbilder
Jag fick hjälp att belasta min ritning på takstolarna, fick småändra nån knekt och lite vinklar på stödbenen innan det blev optimalt.
Annars har jag använt bara gratisprogram (moelven, beijer, paroc mm mm)
Arkitektur klurar jag ut på kvällen när man inte kan sova utvändigt handlade mkt om symetri, invändigt är inte alla materialval helt spikade. Fördelen med att bygga själv så kan det mogna fram mer.
Tack för din kommentar
Hela huset in i detalj typ är ritat i topsolid (ritat i det på jobbet i 9 år) därefter har jag expoterat till 3d dwg som min kollega hjälpte mig göra renderingarna. Han lägger material på ytor samt ljus mm mm. Vi kör med programmet 3ds max (autodesk)A andha219 skrev:
Skulle kört med luftat nock först, men den bef. Nocken är så klen liten 1" och pannorna ligger så tight emot på gamla taket. Så gav upp det.L Leif i Skåne skrev:
Så när jag ska lägga på pannorna så borrar jag i en "mögelstopper" högst upp i varje fack. Kostar en femtilapp styck. Bender kallar sina för doldis tror jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du är helt i mina banor, mixen av modern/nytt/fräscht med de gamla detaljerna.Joxaren skrev:Hej!
Haha säkert, blir väll oranga golvlister i slutändan för att kompensera för man fegat
I slutet på semestern har dett gått lite saktare, blivit lite äventyr med barnen. Men lite på kvällarna får man till.
Ett bra tips som sparar iaf mig sjukt mkt tid, ta 30min och spika ihop ett bord ställ det centrum av rummet och samla alla verktyg mm på. Efter varje moment eller paus LÄGG TILLBAKA PÅ BORDET så slipper man leta efter alla förbannade prylar, borr skruv, stämjärn, klammer helatiden.
Mina fina inköpslista på delarna till avloppet uppe, tillochmed jag fick med mig alla delar rätt ifrån butiken
Så här blev det
Röret ut i kattvinden ska sen igenom taket för luftning, dumt nog tänkte jag inte på det innan jag isolera o plasta. Men det finns tejp
Liggande sekundär regel på plats, snart dax o tänka på all el
Tips om en bra skruv för leca, inge plugg eller nått. Bara dra lite sakta rakt igenom regeln och in i lecan. Biter som attan
Logga in
Skapa konto
Ett bra tips som sparar iaf mig sjukt mkt tid, ta 30min och spika ihop ett bord ställ det centrum av rummet och samla alla verktyg mm på. Efter varje moment eller paus LÄGG TILLBAKA PÅ BORDET så slipper man leta efter alla förbannade prylar, borr skruv, stämjärn, klammer helatiden.
Logga in
Skapa konto
Mina fina inköpslista på delarna till avloppet uppe, tillochmed jag fick med mig alla delar rätt ifrån butiken
Så här blev det
Logga in
Skapa konto
Röret ut i kattvinden ska sen igenom taket för luftning, dumt nog tänkte jag inte på det innan jag isolera o plasta. Men det finns tejp
Liggande sekundär regel på plats, snart dax o tänka på all el
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tips om en bra skruv för leca, inge plugg eller nått. Bara dra lite sakta rakt igenom regeln och in i lecan. Biter som attan
Produkter som diskuteras: "Lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Golvspån på plats, nästan... Saknade en halv skiva för att bli klar
Riktigt trevlig maskin, aut läge så man inte behöver trycka på knappen bara pressa ner maskinen. Samt sjukt mkt tystare än min makita aut dragare.
Fördelare till elementen uppe (hamnar i en klädkammare)
Hur gör jag runt balkarna tänkte jag
Kottlade runt om
Skickade "ritning" till god vän för godkännande
1 halv förbannad skiva saknas
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt trevlig maskin, aut läge så man inte behöver trycka på knappen bara pressa ner maskinen. Samt sjukt mkt tystare än min makita aut dragare.
Logga in
Skapa konto
Fördelare till elementen uppe (hamnar i en klädkammare)
Logga in
Skapa konto
Hur gör jag runt balkarna tänkte jag
Logga in
Skapa konto
Kottlade runt om
Logga in