21 196 läst · 155 svar
21k läst
155 svar
Hjälp mig med sista steget innan inköp av skruvdragare?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Köpte det paketet men inte hunnit testa ännu.
10% extra rabatt med deras kod på hemsidan skadade ju inte
10% extra rabatt med deras kod på hemsidan skadade ju inte
Bowman skrev:Jag vet att det finns miljoner trådar.
Och jag har letat massor, det enda jag funderar på nu är om jag missar nåt basic.
Jag har läst på om skillnaderna mellan slagskruvdragare och borrskruvdragare osv, och har nu insett skillnaderna, och det var ju intressant att veta, aldrig funderat på det innan.
Jag har idag en 10-12 år gammal grön bosch 14,4v som har funkar superbra i alla år, men den börjar bli lite sömnig.
Jag gör lite småprojekt hemma och bor i villa på landet typ., men är ingen elitbyggare på något sätt, men jag gillar att ha ok grejer som håller länge.
Därför tänker jag mig detta paket.
[länk]
Är det nåt jag missar, tänker att det kan vara bra att ha en av varje, om man nu vill borra lite osv på ett enkelt sätt med.
Verktygstokig
· Gävleborg
· 174 inlägg
Inte pillat på Hikokis nyare förutom deras 36V triple-hammer, vilken var helt okej i det avseendet. Haft mina milwaukee-maskiner i ett par år nu tror jag, ska inte avråda dig från att köpa.. De ligger bra i pris och ekosystemet är stort! Men var medveten om dess begränsningar så blir du inte besviken.Bowman skrev:
Just ja, den vanliga borrskruvdragaren är nog den mest högljudda jag någonsin ägt, vet inte om det är av någon större vikt för dig dock. Äger för övrigt för många maskiner enligt min fru...
Helt rätt! Milwaukee-maskinerna i fråga här är inte så tunga dock. Tog tre av mina maskiner och tog bild samt vägde dem, och valet av maskin är inte så svårt om det är fråga om småskruvande. Normalt kör jag med slag dock, om det inte är finlir, då åker maskinen till vänster fram. 10.8/12V räcker till mycket i hemmet idag, och det är skönt att vila handlederna lite ibland oavsett hur van man är.Oldboy skrev:Har inte läst hela tråden, bara början och slutet, så kanske är detta dubbel info. I så fall bortse från inlägget.
Såg ingen som nämnt något om vikten. Det är väsentligt för mig på en skruvdragare. Om man inte tillhör de biffiga urstarka pojkarna som käkar mjölksyra till frukost så blir dagsverke och precision lidande med stora tunga verktyg. Särskilt om man jobbar i besvärliga lägen såsom t ex över huvudet.
Har en grön Bosch 14,4V med två små 1,3Ah batterier. Det är min föredragna standardskruvdragare. För ett par år sedan var jag tvungen att komplettera med en starkare maskin för lite rejälare skruvar. Det blev en Metabo 18V med 2 st 3,5Ah batterier. Den är rejälare, men också lite tyngre. Den använder jag bara till tyngre jobb som kräver en momentstark maskin, eller som komplementmaskin vid borr + skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BACKTOWORK
stod högst upp på sidan innan men inte nu. Men testa
stod högst upp på sidan innan men inte nu. Men testa
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Ja ok, ja det paketet är nedsatt med 13% tror jag det står, jag trodde du menade utöver det.I ilpadrinofritzone skrev:
Oavsett vad det är "nedsatt med" frågan är ju vad det kostar i förhållande till "marknaden", och där verkar proffsmagasinet ligga lägst av vad jag hittat än så länge. Så det är ju trevligt.
Det är (kanske var) utöver det. Jag fick 10% extra rabatt. Testa koden bara så ser du.
Bowman skrev:
Att M och DW brukar vara starkast tror jag är en myt, stämmer inte med vad jag sett iaf.Isakare skrev:
Hade man lagt ner lika mycket tid på att skriva och läsa i denna tråden som att träna så hade man orkat swinga vilken skruvdragare som helst dagarna i ända Kanske till och med hade man kunnat skruva allt med handmejsel
Jo, den har jag nog sett om det gällde slagdragare, trodde du syftade på borrskruvdragare. M brukar vara starkast på alla typer av mutter- och slagskruvdragareIsakare skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Oherregud! Här ser man verkligen hur olika vi människor är!
Jag skulle haft minst ett av varje märke vid denna tid om ja frågat såhär
Visserligen är det nära sanningen vad som finns i min verktygsarsenal men endå
Skulle jag valt EN skruvdragare idag så har det blivit en Dewalt 12v med deras nya 5ah batteri, och kanske väntat in deras nya skruvdragare med utbytbara checkar som ska släppas snart.(fast då rasar allt med att köpa direkt)
Dewalt har bra grejjer spec deras 12v som fått bra kritik!
Annars är Hikoki ett säkert kort
Jag skulle haft minst ett av varje märke vid denna tid om ja frågat såhär
Visserligen är det nära sanningen vad som finns i min verktygsarsenal men endå
Skulle jag valt EN skruvdragare idag så har det blivit en Dewalt 12v med deras nya 5ah batteri, och kanske väntat in deras nya skruvdragare med utbytbara checkar som ska släppas snart.(fast då rasar allt med att köpa direkt)
Dewalt har bra grejjer spec deras 12v som fått bra kritik!
Annars är Hikoki ett säkert kort