Bowman
nanowire nanowire skrev:
Därför slagskruvdragaren är så bra, lätt och tvingar inte bitset ur skruven så mycket enklare att skruva med i besvärliga situationer.
Ja det är sånt här man vill höra för att rättfärdiga köpet :)

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Bowman
richardtenggren richardtenggren skrev:
Underbart när man står på stege och precis når, men inte orkar flytta stegen, räckvidden blir så mycket längre då också :)
Och sånt här :)

Köpte det paketet men inte hunnit testa ännu.
10% extra rabatt med deras kod på hemsidan skadade ju inte :)

Bowman Bowman skrev:
Jag vet att det finns miljoner trådar.
Och jag har letat massor, det enda jag funderar på nu är om jag missar nåt basic.

Jag har läst på om skillnaderna mellan slagskruvdragare och borrskruvdragare osv, och har nu insett skillnaderna, och det var ju intressant att veta, aldrig funderat på det innan.

Jag har idag en 10-12 år gammal grön bosch 14,4v som har funkar superbra i alla år, men den börjar bli lite sömnig.

Jag gör lite småprojekt hemma och bor i villa på landet typ., men är ingen elitbyggare på något sätt, men jag gillar att ha ok grejer som håller länge.

Därför tänker jag mig detta paket.

[länk]

Är det nåt jag missar, tänker att det kan vara bra att ha en av varje, om man nu vill borra lite osv på ett enkelt sätt med.

• Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman Bowman skrev:
Ok, vad bra tack.
Tror du även Hikoki jag kollar på i detta sammanhang är lite grova med då?
Kanske får åka igen och kolla på vilken modell jag pillade på senast. :)
Inte pillat på Hikokis nyare förutom deras 36V triple-hammer, vilken var helt okej i det avseendet. Haft mina milwaukee-maskiner i ett par år nu tror jag, ska inte avråda dig från att köpa.. De ligger bra i pris och ekosystemet är stort! Men var medveten om dess begränsningar så blir du inte besviken.

Just ja, den vanliga borrskruvdragaren är nog den mest högljudda jag någonsin ägt, vet inte om det är av någon större vikt för dig dock. Äger för övrigt för många maskiner enligt min fru... :thinking:

Oldboy Oldboy skrev:
Har inte läst hela tråden, bara början och slutet, så kanske är detta dubbel info. I så fall bortse från inlägget.

Såg ingen som nämnt något om vikten. Det är väsentligt för mig på en skruvdragare. Om man inte tillhör de biffiga urstarka pojkarna som käkar mjölksyra till frukost så blir dagsverke och precision lidande med stora tunga verktyg. Särskilt om man jobbar i besvärliga lägen såsom t ex över huvudet.
Har en grön Bosch 14,4V med två små 1,3Ah batterier. Det är min föredragna standardskruvdragare. För ett par år sedan var jag tvungen att komplettera med en starkare maskin för lite rejälare skruvar. Det blev en Metabo 18V med 2 st 3,5Ah batterier. Den är rejälare, men också lite tyngre. Den använder jag bara till tyngre jobb som kräver en momentstark maskin, eller som komplementmaskin vid borr + skruv.
Helt rätt! Milwaukee-maskinerna i fråga här är inte så tunga dock. Tog tre av mina maskiner och tog bild samt vägde dem, och valet av maskin är inte så svårt om det är fråga om småskruvande. Normalt kör jag med slag dock, om det inte är finlir, då åker maskinen till vänster fram. 10.8/12V räcker till mycket i hemmet idag, och det är skönt att vila handlederna lite ibland oavsett hur van man är.

Tre olika Metabo borrskruvdragare på ett golv, med vikter på 1050g, 1800g och 2300g angivna under varje maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman
I ilpadrinofritzone skrev:
Köpte det paketet men inte hunnit testa ännu.
10% extra rabatt med deras kod på hemsidan skadade ju inte :)
Vilken kod menar du, gratis pengar är ju alltid gott :)

Bowman
BACKTOWORK

stod högst upp på sidan innan men inte nu. Men testa :)
Ja ok, ja det paketet är nedsatt med 13% tror jag det står, jag trodde du menade utöver det.

Oavsett vad det är "nedsatt med" frågan är ju vad det kostar i förhållande till "marknaden", och där verkar proffsmagasinet ligga lägst av vad jag hittat än så länge. Så det är ju trevligt.

Det är (kanske var) utöver det. Jag fick 10% extra rabatt. Testa koden bara så ser du.

Bowman Bowman skrev:
Ja ok, ja det paketet är nedsatt med 13% tror jag det står, jag trodde du menade utöver det.

Oavsett vad det är "nedsatt med" frågan är ju vad det kostar i förhållande till "marknaden", och där verkar proffsmagasinet ligga lägst av vad jag hittat än så länge. Så det är ju trevligt.

Bowman
Det är (kanske var) utöver det. Jag fick 10% extra rabatt. Testa koden bara så ser du.
Testade, det funkar ej.
Men tack.

Isakare Isakare skrev:
Köp riktiga grejer som du tänkt, känn på de kittet du länkat till, och Hikoki kittet som länkas här över.
Hikoki har betydligt bättre handtag enligt mig, men det är ju personligt.
Makita och Hikoki har bäst känsla/finlir, Mileakue, Devalt brukar vara starkast.
Att M och DW brukar vara starkast tror jag är en myt, stämmer inte med vad jag sett iaf.

Hade man lagt ner lika mycket tid på att skriva och läsa i denna tråden som att träna så hade man orkat swinga vilken skruvdragare som helst dagarna i ända :) Kanske till och med hade man kunnat skruva allt med handmejsel :)

• Gilla
  • Haha
kortis och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Att M och DW brukar vara starkast tror jag är en myt, stämmer inte med vad jag sett iaf.
Finns en test på Youtube, hittar den inte nu, finns länkad i nån tråd här på BH. Makita före Hikoki vann på känsla och finlir, Bosch kom sist, DW och M var starkast

Isakare Isakare skrev:
Finns en test på Youtube, hittar den inte nu, finns länkad i nån tråd här på BH. Makita före Hikoki vann på känsla och finlir, Bosch kom sist, DW och M var starkast
Jo, den har jag nog sett om det gällde slagdragare, trodde du syftade på borrskruvdragare. M brukar vara starkast på alla typer av mutter- och slagskruvdragare :)

P
Oherregud! Här ser man verkligen hur olika vi människor är!
Jag skulle haft minst ett av varje märke vid denna tid om ja frågat såhär :crysmile::oops::rolleyes:

Visserligen är det nära sanningen vad som finns i min verktygsarsenal men endå:oops:

Skulle jag valt EN skruvdragare idag så har det blivit en Dewalt 12v med deras nya 5ah batteri, och kanske väntat in deras nya skruvdragare med utbytbara checkar som ska släppas snart.(fast då rasar allt med att köpa direkt)

Dewalt har bra grejjer spec deras 12v som fått bra kritik!
Annars är Hikoki ett säkert kort :)

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Bowman Bowman skrev:
Testade, det funkar ej.
Men tack.
Med ”BF21C” så får du 5% iallafall☺️

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.