21 194 läst · 155 svar
21k läst
155 svar
Hjälp mig med sista steget innan inköp av skruvdragare?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Jag har alltid undrat över varför alla paket där det ingår två batterier har lika stora batterier. Typ 2x3Ah eller 2x5Ah. Tycker det vore mer användbart med ett stort och ett litet batteri, åtminstone för en hobbysnickare. Då kan man köra med det lilla för alla korta småjobb och det stora när man vet att man ska snickra några timmar.Karl.s skrev:
Min Milwaukee skruvdragare köpte jag i ett kit med två olika storlekar, 2 & 5 Ah.D Dublin skrev:Jag har alltid undrat över varför alla paket där det ingår två batterier har lika stora batterier. Typ 2x3Ah eller 2x5Ah. Tycker det vore mer användbart med ett stort och ett litet batteri, åtminstone för en hobbysnickare. Då kan man köra med det lilla för alla korta småjobb och det stora när man vet att man ska snickra några timmar.
Som du säger helt perfekt.
D Dublin skrev:
Det finns faktiskt ett kombopaket med DS18DD och WH18DD på Bauhaus för 2999 kr inkl 2x 3 Ah-batterier. Tyvärr har jag inte hittat det någon annanstans.D Dublin skrev:
https://www.bauhaus.se/verktygspaket-hikoki-kc18dd-18v-2x3-0ah
DD är lite nättare än DBSL, inte bara i vikt utan även i greppet. En stor fördel för oss med mesiga kontorsnävar. Nackdelen är att det är svagare maskiner med mindre batterikapacitet till ett högre pris
Redigerat:
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Nu har jag kollat Milwaukee men det fanns inte paketet jag kollat på och borrskruvdragare hette
M18 CBLDD, så vad är skillnaden mot CBLPP2b som är i paketet?
Enligt säljaren ingenting.
i vilket fall som helst så var denna jag tittade på nättare och trevligare i handen än hikoki, vars paket dom hade där med så jag kunde jämföra bra.
Men är det samma Milwaukee maskin?
M18 CBLDD, så vad är skillnaden mot CBLPP2b som är i paketet?
Enligt säljaren ingenting.
i vilket fall som helst så var denna jag tittade på nättare och trevligare i handen än hikoki, vars paket dom hade där med så jag kunde jämföra bra.
Men är det samma Milwaukee maskin?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Ang modellbeteckningen, det är samma, bara att i paketet heter den PP.
Så tack alla som involverat sig!
Ett stycke Milwaukee-paket på väg till mig på posten.
Vad skall jag hitta på för projekt nu då så jag får skruva lite?
Så tack alla som involverat sig!
Ett stycke Milwaukee-paket på väg till mig på posten.
Vad skall jag hitta på för projekt nu då så jag får skruva lite?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Verktygstokig
· Gävleborg
· 174 inlägg
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Yes jag har laddad batterierna och fingrat lite på dom än så länge bara.Limpdjuret skrev:
Inte skruvat än
Men dom känns kalasbra, nätta men robusta.
Jag håller på och kollar lite på om man kanske skall slå till på nåt tillbehörsset med typ detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Packout väskorna såg heta ut