20 212 läst · 128 svar
20k läst
128 svar
Hjälp med felsökning Miele frys
Jag skulle vilja mäta kompressorn innan jag dömde ut den....N nixta skrev:
tveksamt till att mieles callcenter gjorde det.
miele har dyra grejer och tekniker
men med samma kompressor utan mielemärkningen ligger kostnaden på 5-6000.-
Tack för alla svaren.electroluxaren skrev:
Men precis vart finns kretskortet?
Vad jag förstått är den bakom knapparna?
Jag har nu haft lite mer tid och testat starta upp. Kompressorn går men som sagt får inte gå tillräckligt dvs blir avbruten. Precis som en del andra haft här i tråden.
Någon länkande också till delar, men måste beställas i 5 pack 🤔
Finns dessa komponenter även i kylskåpets kretskort och är det vanligt att även den kastar in handduken snart?
Sorry har inte haft tid ork eller inspiration senaste månaden. Har mina fryssaker i min gamla trotjänare från 70-80 talet 👌R ronba610 skrev:
Man har också fått rensat frysarna så nåt bra i det onda också.
Jajjamensan den klickar till då och då och efter ca 2 timmar från rumstemperatur har man bara nått ca kylskåp eller närmare sval värme. Satte in en gammal hederlig mätare in i skåpet, skåpets egna blinkar ju bara och visar inget vettigt!
Byt kretskortet eller x2 kondensatorn som sitter lött på detkisumisu skrev:Sorry har inte haft tid ork eller inspiration senaste månaden. Har mina fryssaker i min gamla trotjänare från 70-80 talet 👌
Man har också fått rensat frysarna så nåt bra i det onda också.
Jajjamensan den klickar till då och då och efter ca 2 timmar från rumstemperatur har man bara nått ca kylskåp eller närmare sval värme. Satte in en gammal hederlig mätare in i skåpet, skåpets egna blinkar ju bara och visar inget vettigt!
Jo det har jag förstått av inläggen före. Men nu kanske jag är riktig trög, var är dom i själva maskinen? Att vad är det man ska lossa för paneler för att komma åt dessa?electroluxaren skrev:
Tänkte så jag inte bryter sönder nåt.
Redigerat:
På min frys satt kretskortet i en plastlåda mittemot kompressorn på baksidan. Att du får beställa x5 kanske är skitsamma med tanke på vad de kostar? Se till att byta till en likvärdig x2 med samma kapacitans. Spänningen kan du välja högre men inte lägre, ladda upp en bild om du är osäker för tar du fel kan den smälla.kisumisu skrev: