A
Ja, den är svinigt bra. Kan vara den bästa här med.

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
A
Jag var 16 år när "Epicus" släpptes, fick den av brorsan när jag fyllde år. Först tänkte jag bara, vafan är det för släpigt j-a skit? Så fel man hade:heart:

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Hehe, jag var ca: 14 när epicus släpptes(y)
Eftersom det fortfarande var vinyl som gällde, så köpte jag sedan Nightfall, Ancient Dreams samt Tales of creation…sedan släppte jag gruppen några decennier;) för att återkomma på senare dar.

• Älska
1
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Haha, ja Skogsröjets Line-up är svagare i år jmf med tidigare tycker iallafall fall jag ;)
Sweden Rocks däremot är stark:rofl:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Danko Jones är ett band jag har på min lista att vilja se!

K Klabbarparn skrev:
Har sett honom på Bråvalla…sjukt bra Live(y)

• Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
F
K Klabbarparn skrev:
Roga1337 Roga1337 skrev:
Har sett honom på Bråvalla…sjukt bra Live(y)
Bra första gången men de två ytterligare gångerna kunde ha kvittat. Tom mellansnacket var exakt samma trots att det var rätt lång tid mellan.

Men sjukt bra vet jag inte… det var ju fortfarande bra men det var ju inte direkt nån Motörhead-nivå.

F fsn skrev:
Bra första gången men de två ytterligare gångerna kunde ha kvittat. Tom mellansnacket var exakt samma trots att det var rätt lång tid mellan.

Men sjukt bra vet jag inte… det var ju fortfarande bra men det var ju inte direkt nån Motörhead-nivå.
Håller med…men även om han kör identiskt uppträdande, så håller han en jämn nivå

F
Roga1337 Roga1337 skrev:
Håller med…men även om han kör identiskt uppträdande, så håller han en jämn nivå
Fast det blir jävligt trist.

Jag är nog för gammal för att hänga med....de senaste 20, 25 tipsen eller så har jag aldrig hört talas om :)

Men idag lyssnar jag på detta mästerverk från 1979:

Albumomslag med skalle, kedjor och spindelnät, Motörhead-logotyp, titeln "Overkill". Hårdrocks- eller metaltema. Färgstarkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter Ace of Spades är detta mitt favoritalbum av Motorhead.

• Älska
Noramasen
  • Laddar…
F
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag är nog för gammal för att hänga med....de senaste 20, 25 tipsen eller så har jag aldrig hört talas om :)

[bild]

Enligt mig ett band som är bäst live. Och envisas man med att spela det på stereo så är det skadligt hög volym som gäller. Killed by death är juvelen i samlingen som jag ser det.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:

[bild]

Blev helt enkelt tvungen att sätta på nu, och håller nästan med dig. Den är den bästa om man nu bortser från att Ace of Spades och som innehöll just denna låt, vilket ensamt gör den till den bästa ändå.
Sitter med bokföring och jädrar annacka vad siffrorna flyger fram till OVERKILL:devilish:

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Blev helt enkelt tvungen att sätta på nu, och håller nästan med dig. Den är den bästa om man nu bortser från att Ace of Spades och som innehöll just denna låt, vilket ensamt gör den till den bästa ändå.
Sitter med bokföring och jädrar annacka vad siffrorna flyger fram till OVERKILL:devilish:
Ja, Overkillplattan har alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat :)
Sånt jädra gött gung i den!

Hade nästan glömt bort vilken variation det ändå är på den. men den väger bly rakt igenom. Motörhead var den första konserten jag var på över huvud taget och det varnades för decibel och följdverkningar av det. Men det skulle bara upplevas oförminskat, och om det har varit bidragande till min tinnitus är en koppling som inte är helt främmande. Annars det som fick mig att upptäcka dessa figurer var nog i Måndagsbörsen, om jag inte missminner mig. Sista konserten med dessa giganter var på Metallsvenskan i Örebro. Och då ha denna paj på sig kändes inte helt fel. Och att den har Mikkey's och Lemmy's autografer från en konsert i kupolen Borlänge gör den inte mindre älskvärd.
Svart läderjacka med bandloggor "Motörhead" och "Scorpions" på ryggen, upphängd, punkrock stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag är så innerligt tacksam åt att få ha varit med om denna spelning som var bland de sista gjorda i Sverige. Och vilken spelning sen trots ösregn.

• Gilla
DrKnowLittle och 2 till
  • Laddar…
Hade nästan glömt bort vilken variation det ändå är på den. men den väger bly rakt igenom. Motörhead var den första konserten jag var på över huvud taget och det varnades för decibel och följdverkningar av det. Men det skulle bara upplevas oförminskat, och om det har varit bidragande till min tinnitus är en koppling som inte är helt främmande. Annars det som fick mig att upptäcka dessa figurer var nog i Måndagsbörsen, om jag inte missminner mig. Sista konserten med dessa giganter var på Metallsvenskan i Örebro. Och då ha denna paj på sig kändes inte helt fel. Och att den har Mikkey's och Lemmy's autografer från en konsert i kupolen Borlänge gör den inte mindre älskvärd.
[bild]
Men jag är så innerligt tacksam åt att få ha varit med om denna spelning som var bland de sista gjorda i Sverige. Och vilken spelning sen trots ösregn.
Jäklar vilken cool skinnpaj!
Den skulle jag vilja ha! :)

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
F
[bild]
När var det, spelningen på Metallsvenskan i Örebro?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.