F fsn skrev:
När var det, spelningen på Metallsvenskan i Örebro?
Jag har för mig att det var försommaren 2015.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Noramasen Noramasen skrev:
Trist som fan att det försvann. Hoppade motörhead det året, hade sett dom på conventum ngt år tidigare. Här en liten bild från Candlemassgiget samma år. Gitarrist spelar på scen, rockkonsert, ljuseffekter, mörk bakgrund, levande musikevenemang, hårsvall, flygande V-gitarr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
F
Stämmer nog. Skulle se dom i Scandinavium November 2015 men jag fick åka bort på jobbresa. Men jag fick till de två Sista SwedenRock och en spelning i en mindre stad av en ren jävla slump. Jag var ute i vår hemstad med en barndomskompis, det var typ enda dagen vi hängde på 5 år. Bestämde oss för att promenera in till stan och ta en öl. Sprang på en så jävla sliten raggarbil med en Motörhead-flagga hängande ut genom rutan när vi gick ner mot stan. Var tvungen att kommentera det och den snälla raggaren sa att Motörhead spelar ju i kväll. Så efter lite övertalning av kamraten så gick vi dit istället, bara att lösa inträde i kassan, tror det var 97-98 eller nåt sånt. Om jah i te minns fel så betalade vi 70kr i inträde.

Sen skulle jag se dom på Metaltown 2013 men det blev inget, vet inte vad som hände men dom tog in Gyllenhammar istället.

A
mowatom skrev:
Trist som fan att det försvann. Hoppade motörhead det året, hade sett dom på conventum ngt år tidigare. Här en liten bild från Candlemassgiget samma år.[bild]
Den uppmärksamme entusiasten ser också att det inte är Leif Edling på bas. Han höll på med så mkt metalprojekt att han gick in i väggen. Det är svettigt värre att vara Sveriges (världens?) bästa Doommetallåtskrivare :strong::strong:

Hänger ju lite i Vinyltråden oxå och när kassettband kom på tal där, så letade jag upp dessa. Resten av samlingen är på vinden…tror jag.
Samling kassettband med handskrivna titlar av rock och metal band.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
A
Roga1337 Roga1337 skrev:
Hänger ju lite i Vinyltråden oxå och när kassettband kom på tal där, så letade jag upp dessa. Resten av samlingen är på vinden…tror jag.
[bild]
Kungligt med gamla kassetter! Jag kan än idag inte förstå hur just Anthrax tillhör de big four inom metal?

Jag håller med att deras musikstil/sound avviker ifrån de övriga 3. För mig var de mer coola i sin egna speed/skate/fusion genre än jävligt bra trash…

• Gilla
1
  • Laddar…
Say no more (y)

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
Oskick Oskick skrev:
Say no more (y)
[media]
Så grymt bra album:love:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
mowatom skrev:
Så grymt bra album:love:
Går hem vilket millennium som helst :heart:(y)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…

Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Finns lite gamla godingar här också. Måste skaffa en spelare bara. En del går inte att hitta på Spotify av diverse anledningar:rolleyes: Man kan ju undra varför:crysmile:
Samling kassettband med rockmusik på hylla, liggande, handskrivna etiketter.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
A
Finns lite gamla godingar här också. Måste skaffa en spelare bara. En del går inte att hitta på Spotify av diverse anledningar:rolleyes: Man kan ju undra varför:crysmile:
[bild]
En av världens bästa gitarrsolon (definitivt bästa gitarrsoundet) är på Demons "Don´t break the circle":love:

mowatom skrev:
En av världens bästa gitarrsolon (definitivt bästa gitarrsoundet) är på Demons "Don´t break the circle":love:
Ja de hade karaktär på sitt vis. Och det som drog mitt intresse var bland annat gitarrsoundet, men framför allt det grovt raspiga ljudet från sångaren. Att de rent musikaliskt inte riktigt stämde med den attityd de hade mot black metal gjorde inget, då de hade ett eget sound med sångarens hjälp.
Kan nämna att jag hade Venom som favvoband före och efter perioden med Demon.

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.