Inte helt osökt så blev jag direkt att tänka på Municipal Waste när jag såg Sumo Cyco. Dessa gör väl inte de mest trallvänliga låtarna, men med den energin de utstrålar så har en förmåga att göra en på glatt humör. Och deras videos är inte direkt påkostade, men med en humor som passar en lite smått pubertal publik. Ja jädrar vad jag trivs.
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
 
David Wallin David Wallin skrev:
Kul tråd!
Jag lyssnar egentligen mest på depprock och industri, men har börjat slira in lite på Black och Death på äldre dar...
Crypta upptäckte jag nyss. :heart:
[media]
Såg Crypta live förra sommaren och blev helt såld. Fastnade direkt.
Går nu och väntar på deras nya album de håller på att spela in. :cool:
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
F
Inga här som skall på Sweden Rock i år? Utan att uttala sig om kvalitén består så är det ju ändå en grym lineup om man vill återuppleva sina vinyl från tonåren.
 
Nu är hela In Flames album Foregone släppt!

Rätt många riktigt bra låtar i min mening. Gillar att de gått ”tillbaka” lite mot deras lite hårdare, råare sound med lite mindre ”skönsång” i vissa låtar!

 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
F fsn skrev:
Inga här som skall på Sweden Rock i år? Utan att uttala sig om kvalitén består så är det ju ändå en grym lineup om man vill återuppleva sina vinyl från tonåren.
Jag har aldrig varit på Sweden Rock, utan föredrog Wacken och Graspop. I år funderar jag på Gävle metal.
 
F fsn skrev:
Inga här som skall på Sweden Rock i år? Utan att uttala sig om kvalitén består så är det ju ändå en grym lineup om man vill återuppleva sina vinyl från tonåren.
kanske…beror på pris & tillgång på endags-biljetter (har aldrig varit på SR å vill se Maiden för 7 gången) samt Tåg/bussmöjligheterna:rolleyes:

Annars ser Hårdrocksåret 2023 ut så här:
Ozzy= Inställd Turné.
Skogsröjet 4-dagars= Biljett & Camping klart.
Helloween+Hammerfall= Biljetter klart.
 
A
Funderar skarpt på skogsröjet också. Aldrig varit där trots 6-7 mil hemifrån. Annars är det Ayreon i Tilburg 15/9.
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Sämsta Line-uppen på många år om du frågar mig…men alla band är ju ej klara/släppta idagsläget(y)
(Jag är där mycket för umgänget med likasinnande, så banden är inte alltid allt);)
 
F
Roga1337 Roga1337 skrev:
Sämsta Line-uppen på många år om du frågar mig…men alla band är ju ej klara/släppta idagsläget(y)
(Jag är där mycket för umgänget med likasinnande, så banden är inte alltid allt);)
Vilket är sämsta line-uppen på länge, SR?
 
A
Ja, det var lite magert. Brukar ju vara iaf ett större (nåja, fd större) band. DAD kan vara roliga att se igen efter 30 år, då kunde man ju se dom på varje festival. WOLF är ju goa med sin klassiska Heavy metal också, Niklas bor fö bara ett stenkast med svag arm ifrån mig.

Edit: Om vi pratar lineup skogsröjet alltså?
 
Haha, ja Skogsröjets Line-up är svagare i år jmf med tidigare tycker iallafall fall jag ;)
Sweden Rocks däremot är stark:rofl:
Svartvitt baseball-T-shirt med evenemangsdesign, rockband, datum för festival 27 juli - 1 augusti 2018.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit tröja med svart text och stjärnlogotyp, listar bandnamn för musikevenemang eller festival, daterad augusti 2016.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart T-shirt med bandnamn och logoer; troligtvis från musikfestival eller konsert, daterad 2018.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit T-shirt med tryck; musikfestival; bandnamn; "Skogsröjet"; datum; svarthvitt; rock; heavy metal; Rejmyre; 2019.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Affisch-liknande design på tyg, rockfestival, bandnamn, datum, ‘15 years of rock'n'roll’, ‘Skogsröjet’, svarvitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
A
Candlemass vore perfekt på skogsröjet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.