Noramasen Noramasen skrev:
Finns lite gamla godingar här också. Måste skaffa en spelare bara. En del går inte att hitta på Spotify av diverse anledningar:rolleyes: Man kan ju undra varför:crysmile:
[bild]
Finns lite gamla godingar här också. Måste skaffa en spelare bara. En del går inte att hitta på Spotify av diverse anledningar:rolleyes: Man kan ju undra varför:crysmile:
[bild]
Wow, vilket jobb du lagt på bandnamnen/kassettryggarna(y)(y)

Roga1337 Roga1337 skrev:
Wow, vilket jobb du lagt på bandnamnen/kassettryggarna(y)(y)
Det blev en del när man hade varit iväg till skivhandlarn för att köpa veckans LP. Lyssnade igenom skivan samtidigt som jag med Ballografens hjälp kopierade loggorna. :geek:

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
A
Kan nämna att jag hade Venom som favvoband före och efter perioden med Demon.
Haha, ja det var lite olika. Jag är riktigt svag för Demon faktiskt, de har ju verkligen spelat olika stilar. Nästan rak rock´n roll på den första, mer Heavymetal på "The unexpected guest" och nästan lite symfoni på "The Plague" Fan så bra faktiskt.

Mkt gamla godingar på din bild. Tygers of pan tang och Y&T har många grymma låtar. Var det Y&T som armbågade sig fram tämligen enkelt pga att ngn i bandet var en släkting till Ronnie James Dio?

Det låter inte helt osannolikt då de kan jag tycka blev lite mera kommersiella med ex black tiger. Helt klart lyssningsbara trots att de var under begreppet hårmetall;) Men jag tycker nog så här efter att Struck Down är av högre kvalite då det inte är fullt så förutsägbart.

Någon mer här som var och såg Sabaton på Lokverkstaden i Motala igår?
Toppföreställning och en nyhet för som ändå lyssnat på dem till och från i något decennium var hur duktig Tommy Johansson var på sång trots att han spelar gitarr.

Hursomhelst, om ni inte sett dem så ta chansen. Riktigt bra live--band.

• Gilla
nino
  • Laddar…
A
Black Sabbath - Live Evil, detta fantastiska livealbum. I mellansnacken pratar Dio om att "vi inte bara filmar den här showen, vi kommer även att släppa ett livealbum" Albumet kom, det finns nga rareklipp på youtube. Jag har också hört att videon ska släppas ngn gång, frågan är när?

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Toppföreställning och en nyhet för som ändå lyssnat på dem till och från i något decennium var hur duktig Tommy Johansson var på sång trots att han spelar gitarr.

Tommy har en kanal på Youtube

https://youtube.com/@ReinXeed

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
A
Svartvit grafik, påle genom äpple, gotisk text, "Mandelmass", röd text nederst, möjlig musikalbumomslagsdesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Black Sabbath - Live Evil, detta fantastiska livealbum. I mellansnacken pratar Dio om att "vi inte bara filmar den här showen, vi kommer även att släppa ett livealbum" Albumet kom, det finns nga rareklipp på youtube. Jag har också hört att videon ska släppas ngn gång, frågan är när?
Ett av mina favoritlivealbum också! Så otroligt bra!!

• Älska
1
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:

Sabaton, är det dom som kör nått koncept med WW2 grejer?

Dan1891 Dan1891 skrev:
Sabaton, är det dom som kör nått koncept med WW2 grejer?
nja, deras grej är nog krig i allmänt. De har skrivit om både WWI och 30-åriga kriget. Carolus Rex-skivan rekommenderas.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…

…bara för att de är klara för Skogsröjet :D..samt att detta var min första Saxon vinyl(y)

• Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Upplands Väsby. Svensk hårdrock i ett nötskal.

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
…bara för att de är klara för Skogsröjet :D..samt att detta var min första Saxon vinyl(y)
[media]
Jag gillade och gillar Saxon! Hårdrock av den gamla skolan som jag älskar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.