Noramasen skrev:
Wow, vilket jobb du lagt på bandnamnen/kassettryggarnaNoramasen skrev:
Haha, ja det var lite olika. Jag är riktigt svag för Demon faktiskt, de har ju verkligen spelat olika stilar. Nästan rak rock´n roll på den första, mer Heavymetal på "The unexpected guest" och nästan lite symfoni på "The Plague" Fan så bra faktiskt.Noramasen skrev:
Mkt gamla godingar på din bild. Tygers of pan tang och Y&T har många grymma låtar. Var det Y&T som armbågade sig fram tämligen enkelt pga att ngn i bandet var en släkting till Ronnie James Dio?
Det låter inte helt osannolikt då de kan jag tycka blev lite mera kommersiella med ex black tiger. Helt klart lyssningsbara trots att de var under begreppet hårmetall Men jag tycker nog så här efter att Struck Down är av högre kvalite då det inte är fullt så förutsägbart.
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Någon mer här som var och såg Sabaton på Lokverkstaden i Motala igår?
Toppföreställning och en nyhet för som ändå lyssnat på dem till och från i något decennium var hur duktig Tommy Johansson var på sång trots att han spelar gitarr.
Hursomhelst, om ni inte sett dem så ta chansen. Riktigt bra live--band.
Toppföreställning och en nyhet för som ändå lyssnat på dem till och från i något decennium var hur duktig Tommy Johansson var på sång trots att han spelar gitarr.
Black Sabbath - Live Evil, detta fantastiska livealbum. I mellansnacken pratar Dio om att "vi inte bara filmar den här showen, vi kommer även att släppa ett livealbum" Albumet kom, det finns nga rareklipp på youtube. Jag har också hört att videon ska släppas ngn gång, frågan är när?
Tommy har en kanal på YoutubeS Styrman_jansson skrev:Någon mer här som var och såg Sabaton på Lokverkstaden i Motala igår?
https://youtube.com/@ReinXeed
Ett av mina favoritlivealbum också! Så otroligt bra!!mowatom skrev:
Sabaton, är det dom som kör nått koncept med WW2 grejer?S Styrman_jansson skrev:Någon mer här som var och såg Sabaton på Lokverkstaden i Motala igår?
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
Upplands Väsby. Svensk hårdrock i ett nötskal.