Snigla Snigla skrev:
Goda omdömen med.. - köpte av dem oxå (nej, har fortfarande inte använt den själv)
Jaha och vad var nyttan med den?

B Bernt_Karlsson skrev:
Jaha och vad var nyttan med den?
Just nu dammsamlare!

Men inte dennes fel att jag pysslar med för mycket annat än tar tag i det rummet den var köpt till!

Fortfarande mögligt och hela rummet stinker.. inklusive alla möbler.. papper.. minnen, tavlor, tyger.. osv.

Den är köpt för att sanera mögeldoft på så mycket som möjligt, resten åker på tippen.. rummet i sig ska rivas och möglet saneras.. bättre ventilation (än den som inte finns alls idag..).

Tycker apparaten är suverän.
Låter som testet är fel utfört och folk här på forumet verkar inte förstå vad det är för apparat.
Luftrenare som drar luft genom ett filter finns det ju också. Ozonrenaren använder man mer för sanering och till det fungerar den ypperligt.
Kommer knappast lämna tillbaka den, men nya ozonplattor lär väll inte gå att köpa, tur dom håller länge, räcker troligen livet ut :)

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Tycker apparaten är suverän.
Låter som testet är fel utfört och folk här på forumet verkar inte förstå vad det är för apparat.
Luftrenare som drar luft genom ett filter finns det ju också. Ozonrenaren använder man mer för sanering och till det fungerar den ypperligt.
Kommer knappast lämna tillbaka den, men nya ozonplattor lär väll inte gå att köpa, tur dom håller länge, räcker troligen livet ut :)
Om man tror att OzoneAir är en konventionell luftrenare ?
Den är ett dåligt exempel på brist på kunskap i producenten
Man kan stänga av det cancerogena delen
Men mföring med Ozoneair som nn säger allt
Inte ok att den finns som luftrenare men som luftsanering där inte människor finns hyfsat ok

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
A Anders Hedström1 skrev:
Inte ok att den finns som luftrenare men som luftsanering där inte människor finns hyfsat ok
Man kan ju undra varför man skriver i mföringen att det är riskfritt?…
Från vadå kan man undra🙄

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Förstog inte vad du ville säga?
Nej det är ingen vanlig luftrenare, det vet jag.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Det är inget att ha i hemmen för att ta upp de små partiklarna samt volymmässigt att rena luften
Den avger mer problem än den tar
Alltså? Skall en luftrenare vara en hälsorisk om man nu väljer fel modell elller trycker på fel knapp
Nej
Det risk med detta och varför skriver man riskfritt
Jag tror det beror på att man fått påhopp om Ozon som är cancerogent
Sedan kommer man ändra produkten för att anpassa den till det rätta
Det är min personliga åsikt

TRJBerg
Tur att jag hunnit skaffa 2 ozongeneratorer redan. (Inte Ozonair, de är för dyra.)

Det är inget att ha i hemmen för att ta upp de små partiklarna samt volymmässigt att rena luften
Den avger mer problem än den tar
Alltså? Skall en luftrenare vara en hälsorisk om man nu väljer fel modell elller trycker på fel knapp
Nej
Det risk med detta och varför skriver man riskfritt
Jag tror det beror på att man fått påhopp om Ozon som är cancerogent
Sedan kommer man ändra produkten för att anpassa den till det rätta
Det är min personliga åsikt
TRJBerg TRJBerg skrev:
Tur att jag hunnit skaffa 2 ozongeneratorer redan. (Inte Ozonair, de är för dyra.)
Men tillåtet

Gränsvärde 100mikrogram och de släpper ut 70 000mikrogram, hoppsan!!!

TRJBerg TRJBerg skrev:
Men de förbjuds väl inte? De har ju inte alls samma användning.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Precis
Men får inte användas i människors närhet
De har en hybrid där man måste välja
Men alltså varför blanda in ozon i en luftrenare
Helt idiotiskt

TRJBerg
jarlh jarlh skrev:
Nja, det ligger i faggorna. De lägger stor vikt vid ozonhalten och tycks utgå ifrån att de används i människors närvaro. Och så skulle man kunna se på ozongeneratorer också om man vill. Och myndigheter vill mycket.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Nja, det ligger i faggorna. De lägger stor vikt vid ozonhalten och tycks utgå ifrån att de används i människors närvaro. Och så skulle man kunna se på ozongeneratorer också om man vill. Och myndigheter vill mycket.
Tur att myndigheter finns
Har tänkt testa modellerna på RISE
Så vet man
Men varför ta ett gammalt koncept från 1940 talet in i dagens värld?
Fånigt

O O skrev:
antagligen har Wahlgren inte heller en susning
Slutsatsen nu efter förbudet är väl att om man tar in någon som Wahlgren som reklam bör man undvika produkten helt. I alla fall i minst ett år.

• Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.