67 321 läst · 274 svar
67k läst
274 svar
Har Wahlgren rätt? (Någon som testat Purify från Ozoneair?)
Att ozonhalten var hög ifrågasätter ju inte ens tillverkaren, så mätningen lär vara korrekt.P paralun skrev:Jo mycket märkligt, har ESV gjort bort sig igen?
Det skulle vara mycket intressant att läsa hela förvaltningsrättens beslut om någon hittar.
Den allvarligaste anmärkningen var om för hög ozonhalt och där måste man väl ha anlitat ett ackrediterat mätinstitut med rätt testmetoder?
Sen elsäkerheten måste väl ackrediterat testinstitut ha kollat?
[länk]
Elsäkerhetsfrågorna *borde* ESV ha koll på, kan man iallafall tycka, där är väl frågan om bristerna var stora nog för återkallelse eller om det "räcker" med säljstopp (och produkten säljs ju inte längre)
Ett av de stora problemen var väl att den var klassad som luftrenare, inte saneringsutrustning.
Något som tillverkaren har"åtgärdat". Frågan är om en sådan omkastning kan ske retroaktivt.
I så fall så är ju testresultatet rätt irrelevant.
Men, om jag har köpt en sak som är definierad som sak A och tillverkaren några år senare beslutar sig för att klassa om den till sak B skulle jag känna mig rätt blåst...
Ok, vi måste läsa förvaltningsrättens beslut för att veta.Dowser4711 skrev:Att ozonhalten var hög ifrågasätter ju inte ens tillverkaren, så mätningen lär vara korrekt.
Elsäkerhetsfrågorna *borde* ESV ha koll på, kan man iallafall tycka, där är väl frågan om bristerna var stora nog för återkallelse eller om det "räcker" med säljstopp (och produkten säljs ju inte längre)
Ett av de stora problemen var väl att den var klassad som luftrenare, inte saneringsutrustning.
Något som tillverkaren har"åtgärdat". Frågan är om en sådan omkastning kan ske retroaktivt.
I så fall så är ju testresultatet rätt irrelevant.
Men, om jag har köpt en sak som är definierad som sak A och tillverkaren några år senare beslutar sig för att klassa om den till sak B skulle jag känna mig rätt blåst...
Men dom får börja om och kanske lär sig
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Har Kommunen rätt att neka någon att stycka av tomt med hus på ofri grund där denne redan bor?
Juridik -
Köpa nyproduktion (äganderätt) fr någon av jättarna
Köpa & Sälja hus -
Säljaren ljugit, har ni någon rättighet?
Försäkringar -
Kan någon kunnig berätta om min Nibe 750 verkar ha någorlunda vettiga värden
Värmepumpar -
Har jag någon rätt överhuvudtaget i detta?
Robotgräsklippare