Mikael_L
F fsn skrev:
Kanske dax att ni el-gudar säget till Byggahus-management att han äntligen borde stängas av om hans enda syfte faktiskt är att provocera?
Nja.
Det är väl lite blandat högt och lågt med Fredrik.
Jag tycker inte alls att han stör speciellt mycket, han tramsar ju inte runt i alla möjliga trådar.
Och ibland (men allt mer sällan) så bidrar ju karln.

För mig får han hemskt gärna ha kvar sitt konto, jag kan räkna upp 100 andra som jag tycker mer förtjänar att stängas av.

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nja.
Det är väl lite blandat högt och lågt med Fredrik.
Jag tycker inte alls att han stör speciellt mycket, han tramsar ju inte runt i alla möjliga trådar.
Och ibland (men allt mer sällan) så bidrar ju karln.

För mig får han hemskt gärna ha kvar sitt konto, jag kan räkna upp 100 andra som jag tycker mer förtjänar att stängas av.
Jag kan tycka att eftersom han står här med sitt namn och har den position han har så är det inte okej att göra just som han gör, skapa trådar och sedan i princip bara tramsa.

Som jag skrev innan, hade hans deltagande här varit seriöst så hade han behövt delta på en helt annan nivå.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja hans position är ett problem.
Det är inte bra att företrädare för sånt som berör många håller på med förvillande agendor.

Dessutom har jag ibland funderat över hur mycket det har kostat samhället, det här som Fredrik drog igång i denna tråd.
Det har t.ex lagts en hel del timmar på högskola/universitet för att utreda saken.

• Gilla
ClasseClas och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är det någon som är kunnig på way-back-machine och kan föra in denna artikel på elinstallatören innan den tas bort eller redigeras?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Dessutom har jag ibland funderat över hur mycket det har kostat samhället, det här som Fredrik drog igång i denna tråd.
Det har t.ex lagts en hel del timmar på högskola/universitet för att utreda saken.
Jag tycker det är helt i sin ordning att den frågan utretts på högskolor och universitet. Då blev det ett tydligt svar på hans oro. Problemet var att han började sprida skrämselpropaganda innan frågan var utredd. Det var fel ordning. Undersök först. Informera sedan. Eller som minst var tydlig med att det är en teori och ingenting är säkert än.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Det var nog Fredriks beteende i denna fråga som fick mig att tappa allt förtroende för honom.

Droppar denna bomben, vill inte diskutera mer, och när han motbevisas svarar han "bra att det reddes ut", ingen ursäkt, ingen artikel om han hade fel, inte ens ett inlägg i sin egen tråd om frågan...

• Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
ClasseClas
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det någon som är kunnig på way-back-machine och kan föra in denna artikel på elinstallatören innan den tas bort eller redigeras?
Jag har sparat den på pdf så jag ska lägga upp den här på forumet som referens.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag noterar också att youtube-klippet i trådstarten ligger uppe, kommentarerna indikerar att folk tror att detta fortfarande är aktuellt, han gör ju som vanligt och svarar inte på kommentarer, och har inte heller lagt in något förtydligande runt klippet.

Hittade däremot detta bland hans klipp:

Nu krävs det ju knappast några speciellt stora eller djupgående eltekniska kunskaper för att låta bli att dras med i det han kom in med i detta fallet. Ja sett till normalläsarna av Elinstallatören och liknande kanske det framstår som något att rynka pannan djupt över. Ändå synd med aktivt FUD även om det kanske lite bottnar i för svaga kunskaper, insikter i fallet från hans sida ändå.

Har sett någonstans tidigare här på BH uppgifter på att forumägarna utsatts för påtryckningar när frågan om avstängning av FBS varit uppe. Ytterligare exempel på hur rena stolpskott agerar.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Brukar påminna honom om detta med jordfelsbrytaren när jag träffar på honom på mässor.

Han har även uttalat sig om att IN gett ut en branschstandard för solceller. Fick förklara för honom att det möjligen är IN's förslag till branschstandard, som dessutom innehåller en massa fel.

Har man så hög svansföring som han har, kan han behöva påminnas om att jorden inte snurrar runt honom och IN.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
ClasseClas
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag har sparat den på pdf så jag ska lägga upp den här på forumet som referens.
Här är filen bevarad på Byggahus för den som vill kolla utanför IN:s webbplats.

• Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
ClasseClas
Mikael_L Mikael_L skrev:
Citat: Fredrik Byström Sjödin
”Ibland när jag har tråkigt går jag in på Byggahus.se för att dela en artikel som jag vill ska få stor spridning.”
[länk]

:)
Bra att du uppmärksammade detta! Jag har livstidsblockat TS i mitt personliga flöde.

När jag gjorde lumpen så sa min kapten följande:
"En gång är ingen gång
två gånger är gong-gong"

Den dåliga uppdateringen från TS sida i denna tråd var en gång och IN:s val att publicera artikeln var gong-gong.

Tondövt och socialt korkat att från INs sida att skryta om ett sånt beteende. Fy!

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
F fsn skrev:
Kanske dax att ni el-gudar säget till Byggahus-management att han äntligen borde stängas av om hans enda syfte faktiskt är att provocera?
TS deltar som representant för IN till 100% alla dagar i veckan. Det här är ett konsumentforum så han har inte här att göra som företags-/organisationsrepresentant. Det är bara att förpassa honom till De Bannades Kyrkogård.

Ja, jag är duktigt irriterad över hur många mantimmar som förspillts över att någon har "tråkigt" på jobbet.

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Egentliga anledningen till att jag lyfta tråden med denna artikel i elinstallatören var att jag tyckte det var faktiskt lite hedrande att byggahus blev nämnt.

Det var inte flaschback, voltium, fluxio, eller någon annan site som får äran att bli omnämnd, och äran att bota Fredriks långtråkighet, det måste väl betyda att denna site har något slags unikt värde, som Fredrik kanske kan återkomma om. :)

• Haha
  • Älska
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.