67 140 läst · 95 svar
67k läst
95 svar
Har fått 8 ton makadam i fel storlek på tomten
Haha det är ju jättevanligt! Ser ofta dom på diverse kommunjobb där dom pytsar ut planteringsjord lite här och var i parker osv där det behöver bättras på. Finns gott om jobb där man varken kan eller vill tippa med lastbilsflaket för att få ut materialet.F Fluxor skrev:
Låt det ligga och köp några ton 0-16.
Jag förstår ju att man orkar tjafsa om denna lilla avvikelse om man orkar kratta rullstenen 8-11.
Jag skulle inte orka med något av dem.
Fråga efter den utstickande orange-färgade stenen som bör vara 1st/spade så det inte går att skilja sändningarna åt.
Jag förstår ju att man orkar tjafsa om denna lilla avvikelse om man orkar kratta rullstenen 8-11.
Jag skulle inte orka med något av dem.
Fråga efter den utstickande orange-färgade stenen som bör vara 1st/spade så det inte går att skilja sändningarna åt.
Kostnaden för att hämta det gamla och leverera rätt makadam överstiger nog vad TS betalade för kalaset => ypperligt läge för att förhandla till sig ett bra eller gratis -pris.
Så stor skillnad kommer det inte bli i slutändan om ni krattar ut och blandar med det befintliga, det gjorde vi i vårt gamla hus.
Där var det en salig blandning av 4-8, 8-16 och vad nu de tidigare ägarnare hade pytsat ut under husets 80åriga historia
Så stor skillnad kommer det inte bli i slutändan om ni krattar ut och blandar med det befintliga, det gjorde vi i vårt gamla hus.
Där var det en salig blandning av 4-8, 8-16 och vad nu de tidigare ägarnare hade pytsat ut under husets 80åriga historia
Jag har gjort detta...När du krattar kommer du hela tiden att få med det grövre makadamet i krattan och det blir tillslut bara högar med det det grövre makadamet...nä de får göra om och göra rätt för sig.B Boek skrev:Hej.
Vi har en infart och parkering som består av makadam 8-11. Detta gjordes förra året. Nu ska vi komplettera med ytterligare makadam då allt inte hanns med förra året.
Beställde nu 8 ton mer av samma storlek och lastbilen tömde flaket vid garaget där det skulle lämnas.
Ser sen att makadamet inte riktigt ser lika dant ut som redan finns[bild]
Makadamet till vänster är det som kom nu och högen till höger är det som vi har tidigare (8-11)
Jag har pratat med leverantören och de säger att något har gått fel.
De nämnde att de skulle kunna skicka en lastbil med kran för att ta bort makadamet men det är väldigt trångt, lastbilen som tippade av var den minsta de hade.
Nu börjar de tveka om hur de ska göra.
Frågan är helt enkelt vad man rätt att kräva? De har trots allt tagit på sig ansvaret (muntligt, ej skriftligt).
Om de nu inte kommer in med en kranbil, så får de väl i så fall ta en minigrävare, rullband, eller hur man nu gör. Det kommer ju bli ganska dyrt för dem och det är därför de tvekar.
Konsumenttjänslagen borde ju tillämpas här, men jag behöver lite input för vidare kontakt med firman.
Med vänlig hälsning Boek
Du får det säkert gratis om du behåller det.B Boek skrev:Hej.
Vi har en infart och parkering som består av makadam 8-11. Detta gjordes förra året. Nu ska vi komplettera med ytterligare makadam då allt inte hanns med förra året.
Beställde nu 8 ton mer av samma storlek och lastbilen tömde flaket vid garaget där det skulle lämnas.
Makadamet till vänster är det som kom nu och högen till höger är det som vi har tidigare (8-11)
De nämnde att de skulle kunna skicka en lastbil med kran för att ta bort makadamet men det är väldigt trångt, lastbilen som tippade av var den minsta de hade.
Frågan är helt enkelt vad man rätt att kräva? De har trots allt tagit på sig ansvaret (muntligt, ej skriftligt).
Om de nu inte kommer in med en kranbil, så får de väl i så fall ta en minigrävare, rullband, eller hur man nu gör. Det kommer ju bli ganska dyrt för dem och det är därför de tvekar.
Konsumenttjänslagen borde ju tillämpas här, men jag behöver lite input för vidare kontakt med firman.
Med vänlig hälsning Boek
Kross i sig kostar inget-Det är transporten som kostar.
Jag skulle aldrig godta detta, det är så stor skillnad på storleken, det är faktiskt inte ens snyggt. Du kommer störa dig på det om du behåller det.B Boek skrev:Hej.
Med vänlig hälsning Boek