S
R Rejäl skrev:
Hon skriver att hon har lyckats dom gånger hon försökt är väl inte samma sak som dragit mycket kabel?
Fast å andra sidan så fultolkar ju hon så mycket hon bara orkar så det är inte mer än rätt att någon gör det tillbaks tänker jag.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag är inte någon expert på någonting förutom möjligen skilsmässor men man behöver inte vara det för att förstå att dom som varit hos TS inte har haft koll och borde inte gjort det dom gjorde.
Det lyser igenom att du inte har jobbat med det som du försöker svara på, det är nog därför många inte håller med dig skulle jag tro.
Vi som faktiskt har dragit igenom mängder med kablar i både VP-rör och slang förstår bättre hur detta kunde hända. Jag vet att jag låter som en äkta gammal (det är jag förmodligen) besserwisser men det bjuder jag på. Praktisk erfarenhet ger kunskap.

• Gilla
Doks och 2 till
  • Laddar…
S
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är väl bara att du läser inlägg 54 igen om du glömt vad du skrev?🤔

Om man har med sig rätt smörjmedel är man "världsmästare"? Det säger väl allt om din nivå....
S SueCia skrev:
Nu inkluderar jag inlägget här så att det ska bli enklare för dig att peka ut vart i inlägget jag skriver att jag misslyckas med 1 av 10 dragningar, om du inte kan peka ut det så kan du väl be om ursäkt istället när du försöker smutskasta mig?

Min nivå är betydligt högre än din förresten :) Gissningsvis har du cirka 0 minuters erfarenhet av yrket.
Hallå?
Du sitter ju och trollar hela tiden i tråden men du kan inte bemöda dig att besvara när du blir synad med dina lögner? :O

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Jag har varit på MÅNGA jobb där vi skulle ha dragit tråd genom rör och det inte funnits glidmedel, givetvis försöker vi ändå. 9 av 10 gånger går det bra ändå.
S SueCia skrev:
Nu inkluderar jag inlägget här så att det ska bli enklare för dig att peka ut vart i inlägget jag skriver att jag misslyckas med 1 av 10 dragningar
Om det går bra 9 gånger av 10 borde det innebära att det går mindre bra 1 gång av 10. Rätt nära till hands att tro att det betyder ett misslyckande i dessa fall. 😉😀

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 3 till
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
Om det går bra 9 gånger av 10 borde det innebära att det går mindre bra 1 gång av 10. Rätt nära till hands att tro att det betyder ett misslyckande i dessa fall. 😉😀
Då får du läsa om igen.

Jag har aldrig sagt någonting om att jag bara lyckas med 9 av 10 dragningar.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Då får du läsa om igen.
Eller så förklarar du vad du menar då vi tydligen är flera som missförstår dig.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 2 till
  • Laddar…
S
S SueCia skrev:
Hur kommer det sig att du alltid vill framstå som att du har koll på allt när du egentligen inte har det?
Har du ens någonsin varit elektriker? :O

Jag har varit på MÅNGA jobb där vi skulle ha dragit tråd genom rör och det inte funnits glidmedel, givetvis försöker vi ändå. 9 av 10 gånger går det bra ändå. Vilket är bra odds och inte alls motiverar den extra kostnaden att åka till firman och hämta glidmedel.

Dessutom så finns det ingen som helst anledning att förvänta sig att det ska behövas glidmedel för att dra en nätverkskabel genom ett så kort 20mm rör som i TS fall.
Alfredo Alfredo skrev:
Eller så förklarar du vad du menar då vi tydligen är flera som missförstår dig.
Trodde inte det skulle behövas eftersom det står i klartext, men jag fetmarkerar väl det jag antar att ni inte läser då.

Det säger alltså absolut ingenting om hur ofta jag lyckas med en dragning över lag.

S SueCia skrev:
Trodde inte det skulle behövas eftersom det står i klartext, men jag fetmarkerar väl det jag antar att ni inte läser då.
Det har alltså gått bra utan glidmedel 9 gånger av 10? Betyder inte det att det inte gått bra 1 gång av 10?

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det har alltså gått bra utan glidmedel 9 gånger av 10? Betyder inte det att det inte gått bra 1 gång av 10?
Den gången kan man då motivera den extra kostnaden för att hämta glidmedel, med att det inte går utan?
Så går det bra den gången också till sist.
Kanske 😀

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
nej?

Det har gått bra att dra tråd i 9 av 10 fall där vi av någon anledning inte haft tillgång till glidmedel. Det betyder inte att vi inte lyckats med 999 av 1000 gånger där glidmedel funnits tillgängligt eller där det inte funnits behov av det.

S SueCia skrev:
Det har gått bra att dra tråd i 9 av 10 fall där vi av någon anledning inte haft tillgång till glidmedel.
Hur har det då gått den tionde gången i din beskrivning ovan?

• Gilla
  • Haha
Anonymiserad 170696 och 3 till
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
Hur har det då gått den tionde gången i din beskrivning ovan?
Det säger sig väl självt, och är ganska irrelevant för frågeställningen. Eftersom hon menar att jag misslyckas med 10% av alla mina dragningar. Jag vet inte vad du försöker spinna vidare på nu när du fått en förklaring? :O

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Jag vet inte vad du försöker spinna vidare på nu när du fått en förklaring?
Därför att jag fortfarande inte förstår hur du menar. Men vi kan släppa det. Det var inget viktigt.

• Gilla
SueCia
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Det lyser igenom att du inte har jobbat med det som du försöker svara på, det är nog därför många inte håller med dig skulle jag tro.
Vi som faktiskt har dragit igenom mängder med kablar i både VP-rör och slang förstår bättre hur detta kunde hända. Jag vet att jag låter som en äkta gammal (det är jag förmodligen) besserwisser men det bjuder jag på. Praktisk erfarenhet ger kunskap.
Jag är inte elektriker men jag har vänner som är elektriker och dom tycker du är jätterolig. 👍
Och jag känner att jag har rätt bra stöd i tråden för min uppfattning att hantverkarna gjort fel .
Det är mest du och den där sueco som verkar blir provocerade av allt och ska vara otrevliga och förhöra mig angående hur många kablar jag dragit. Herregud.

Spelar du fotboll? Har du uttalat dig om fotboll? Hur många bollar har du sparkat? Hur många kablar ska man dra innan man får uttala sig? Politik då? Har du haft en åsikt? Är du politiker? En annan aktuell tråd handlar om att byta bildäck. Hur många har du bytt? Du har väl inte uttalat dig om bildäck hoppas jag? Man måste byta minst 5000 innan man har rätt ackreditering för uttalanden. 👍🤔

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Gimp och 4 till
  • Laddar…
P p950nlu skrev:
Varför dra nätverkskabel när wifi finns?
Ja, det kan man ju undra. Men i detta fall är det krav från CheckWatt för att koppla upp deras CM10 enhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.