A ajn82 skrev:
Samma med bensinstations exemplet ovan, kortutgivaren vet allt detta om dig också.
Skillnad
  • Webbshop Klarna Bankkort/Swish Bank
  • Webbshop Bankkort/Swish Bank
Sen så är jag lite osäker på hur mycket information Swish samlar. Bankkortet är utgivet av banken och utan kredit så det skulle kunna räknas som en.

a.o.f a.o.f skrev:
Har haft webbutik i över 15 år och kan det mesta i branchen. Det som förbluffar mig mest är att webbutiksägare väljer Klarna, Svea m.fl. eftersom en av en webbutiks största problem är konverteringsgraden i kassan. Allt för många köp genomförs aldrig. Använder man sig av de som vill använda kunden som egen kund och kräver allsköns information så tar utcheckningen lång tid och många hinner ändra sig och inte avsluta köpet. Väljer man någon av de andra betalningslösningarna som man kan betala sömlöst med så har man vunnit många kunder och deras köp.
Var det länge sen du drev näthandel?
Tänkte eftersom du pratar så om tider.
Jag har aldrig haft några problem med tider när jag handlar på nätet.
Idag är det oftast väl implementerat
Och går smidigt. Även kortköp gpr snabbt. Folk gillar möjlighet till faktura smidigt

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
B Byggdjuret skrev:
Var det länge sen du drev näthandel?
Tänkte eftersom du pratar så om tider.
Jag har aldrig haft några problem med tider när jag handlar på nätet.
Idag är det oftast väl implementerat
Och går smidigt. Även kortköp gpr snabbt. Folk gillar möjlighet till faktura smidigt
Ja. Swish vinner mark eftersom det går fortare än kort men faktura är populärt alldeles innan lön.

Varför så rädd för klarna och liknande?
Eftersom du drivit webbutik så vet du att folk gärna handlar mot faktura. Du vet att det är inget man själv erbjuder. Alltså borde du själv föredra typ klarna.
Eftersom det går snabbt och smidigt att få faktura.

Eftersom jag lämnar ut min adress så finns det inget konstigt i att lämna ut personnr. Det gör ingen skillnad.

B Byggdjuret skrev:
Varför så rädd för klarna och liknande?
Eftersom du drivit webbutik så vet du att folk gärna handlar mot faktura. Du vet att det är inget man själv erbjuder. Alltså borde du själv föredra typ klarna.
Eftersom det går snabbt och smidigt att få faktura.

Eftersom jag lämnar ut min adress så finns det inget konstigt i att lämna ut personnr. Det gör ingen skillnad.
Det går att erbjuda själv men det är bekvämare med outsourcing. Det finns betydligt bättre företag att arbeta med än Klarna.
Det är lättare att direktbetala via företag som inte vill ha så mycket information som Klarna. Swish är ett sådant.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Det går att erbjuda själv men det är bekvämare med outsourcing. Det finns betydligt bättre företag att arbeta med än Klarna.
Det är lättare att direktbetala via företag som inte vill ha så mycket information som Klarna. Swish är ett sådant.
Självklart går det att göra själv. Men alla vill inte ta den kreditrisken. Dessutom blir det mycket mer arbete.
Du pratar mycket om swish. Men det är bara en typ av betalning. Det är då väldigt viktigt att man implementerat deras funktion. Annars är swish inget man skulle använda eftersom det är för mycket jobb. Att jämföra klarna och swish är som äpplen och päron

a.o.f a.o.f skrev:
Med klarna kreditkort anger jag en 3-siffrig CCV-kod och klickar ok. Med Swish anger jag en 6-siffrig kontrollkod till Bank-ID och klickar ok. I mitt tycke oerhört lite arbete på båda sätten.
Förklara för mig vad som blir lättare med Swish.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Jag använde klarna app nyss för å betala mina räkningar... Blir autogiro...
Väldigt smidigt. Har aldrig blivit lurad.
Man kan inte luras när man är stor....

tttomten tttomten skrev:
Klickar jag på "Swish" så betyder det att jag betalar direkt med swish.

Klickar jag på "Betala direkt" så betyder det inte alls betala direkt. Det betyder "Bli kund hos Klarna och betala sen".

Jag kan inte vara tydligare än så.

• Gilla
  • Älska
Pin och 4 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Med klarna kreditkort anger jag en 3-siffrig CCV-kod och klickar ok. Med Swish anger jag en 6-siffrig kontrollkod till Bank-ID och klickar ok. I mitt tycke oerhört lite arbete på båda sätten.
7,2 miljoner har Swish och betalningarna ökar så det är inte bara jag som tycker det är enklare. Om jag skulle betala med Klarna skulle jag vara tvungen att skriva in all info som namn o.s.v. eftersom jag inte är kund hos dem. Mobilen har jag oftast i närheten medan kortet ligger i plånboken som jag måste gå och hämta.

B Byggdjuret skrev:
Jag använde klarna app nyss för å betala mina räkningar... Blir autogiro...
Väldigt smidigt. Har aldrig blivit lurad.
Man kan inte luras när man är stor....
Jag betalar alltid direkt så jag inte behöver tänka varken på autogiro eller räkningar.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Har haft webbutik i över 15 år och kan det mesta i branchen. Det som förbluffar mig mest är att webbutiksägare väljer Klarna, Svea m.fl. eftersom en av en webbutiks största problem är konverteringsgraden i kassan. Allt för många köp genomförs aldrig. Använder man sig av de som vill använda kunden som egen kund och kräver allsköns information så tar utcheckningen lång tid och många hinner ändra sig och inte avsluta köpet. Väljer man någon av de andra betalningslösningarna som man kan betala sömlöst med så har man vunnit många kunder och deras köp.
Med Klarna är det tvärtom, de allra flesta kunder behöver aldrig fylla i någonting för ett köp. Om man har webläsaren inställd med förifyllda uppgifter vilket normalt är default, så är det bara att klicka "Slutför köp". Ingen inloggning, inga uppgifter att fylla i, bara ett klick. Det är till stor del därför Klarna är så framgångsrika. Det är mycket enkelt både för säljare och kund.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Klickar jag på "Swish" så betyder det att jag betalar direkt med swish.

Klickar jag på "Betala direkt" så betyder det inte alls betala direkt. Det betyder "Bli kund hos Klarna och betala sen".

Jag kan inte vara tydligare än så.
Och jag kan knappast bli tydligare än så här.

Klickar jag på direktbetalning så betalar jag förvisso inte direkt utan på kredit på mitt kreditkort MED deras säkerhet.

Olika val men det svarar inte på min fråga till @a.o.f

F f91jsw skrev:
Med Klarna är det tvärtom, de allra flesta kunder behöver aldrig fylla i någonting för ett köp. Om man har webläsaren inställd med förifyllda uppgifter vilket normalt är default, så är det bara att klicka "Slutför köp". Ingen inloggning, inga uppgifter att fylla i, bara ett klick. Det är till stor del därför Klarna är så framgångsrika. Det är mycket enkelt både för säljare och kund.
Det har jag inte för mina bankuppgifter.

tttomten tttomten skrev:
Behöver inte kreditkort och skulle jag behöva så skulle jag inte välja Klarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.