41 815 läst · 472 svar
42k läst
472 svar
handla av svenska internet butiker
Är det gratis med två veckors kredit?yonna skrev:Däremot är Klarna ingen lämplig motpart om man inte har koll på sin ekonomi ...
- Jag måste erkänna att jag regelbundet gör köp via Klarna (har dock inget behov av deras kort) och det fungerar ypperligt med 2 veckors betalperiod. Kollar ngn gång i veckan och betalar snabbt via deras hemsida. Är noga att inte överskrida betalperioden för då blir det dyrt. Erkänner att jag helst går via Klarna då jag handlar på nätet. Klarna har en ypperlig kundtjänst - om något skulle strula.
Problemet är i stort sett identiskt med det där standardalternativet är att man får en massa bloatware installerad när man laddar ner t.ex. Flash eller Adobe Acrobat, om man inte har ögonen med sig och kryssar ur rätt ruta.R Rkarlsson skrev:
Ge fan i sånt bara, annars hamnar ni på min shitlist. Man kan inte bete sig som en rövhatt bara för att det stod i det finstilta.
Jag tror att du förstår precis vad jag menar.tttomten skrev:
Nej men man måste läsa igenom allt ändå. Man kan inte komma i efterhand och klaga alls faktiskt.Nyfniken skrev:Problemet är i stort sett identiskt med det där standardalternativet är att man får en massa bloatware installerad när man laddar ner t.ex. Flash eller Adobe Acrobat, om man inte har ögonen med sig och kryssar ur rätt ruta.
Ge fan i sånt bara, annars hamnar ni på min shitlist. Man kan inte bete sig som en rövhatt bara för att det stod i det finstilta.
Jag har dock varit med om ett riktigt falskt kontrakt från ett gym i höstas, allt var solklart enl kontraktet att jag ska träna gratis i 2 månader, om jag ville fortsätta skulle det börja kosta. Om jag inte ville fortsätta så skulle det ta stopp när de 2 månaderna gått.
När jag funderade lite till ringde jag till ägaren och frågade om det var så som det stod i kontraktet så menade han på att man hade ingått 24 månaders kontrakt och skulle betala direkt. Jag blev alltså lurad av honom på över 14000 kr. Men jag åkte dit dagen efter och ställde till en liten scen om det så rev han kontraktet omgående och tappade ytterligare kunder pga sitt fulkontrakt =)
Så läs alltid allt alltid.
Och för att slippa långdragen tid hos klarna så välj alltid betala direkt så är detta inga problem =)
Har haft webbutik i över 15 år och kan det mesta i branchen. Det som förbluffar mig mest är att webbutiksägare väljer Klarna, Svea m.fl. eftersom en av en webbutiks största problem är konverteringsgraden i kassan. Allt för många köp genomförs aldrig. Använder man sig av de som vill använda kunden som egen kund och kräver allsköns information så tar utcheckningen lång tid och många hinner ändra sig och inte avsluta köpet. Väljer man någon av de andra betalningslösningarna som man kan betala sömlöst med så har man vunnit många kunder och deras köp.
Nej inte om du direktbetalara.o.f skrev:
Och väljer du faktura är det väl inte för mycket begärt så betaltjänsten är säker på vem som handlar?
Adress är bra om man vill att de nyss köpta sakerna ska skickas rätt
"Nej men" vadå?R Rkarlsson skrev:
Oklart om du håller med mig eller inte. Jag klagar inte efteråt, jag klagar före. Tvinga inte in mig i något skit jag inte bett om.
Webbutikerna som använder sig av Klarna får naturligtvis en skopa skit de också, för det är de som har möjlighet att påverka det här.
Finns det två bokhandlare där den ena inte använder Klarna så betalar jag lätt 20 kr extra för att stötta den som inte gör det.
Visst måste du ge Klarna information de vill ha innan du kan genomföra betalningen. Swish har aldrig frågat mig dessa frågor.FredrikR skrev:
@a.o.f Swish har ju redan all den informationen om dig från banken som du har kopplat det. Dessutom massa andra rolig information som var du fått dina pengar ifrån. Vilken kriminell verksamhet de kommer ifrån och hur du tvättar det ordentligt...
@Nyfniken Haha, det är lite roligt hur olika man är. Själv gör jag precis tvärtom. Väljer klarna ibland även om det kostar mer då det är så otroligt smidigt och enkelt.
@Nyfniken Haha, det är lite roligt hur olika man är. Själv gör jag precis tvärtom. Väljer klarna ibland även om det kostar mer då det är så otroligt smidigt och enkelt.