Jag gillar heller inte att det är så omständigt men du får väl ett kvitto när dom skickar varan ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag gillar heller inte att det är så omständigt men du får väl ett kvitto när dom skickar varan ?
Utan att vara jurist skulle jag säga att kvittot är bevis på betalningen. Jag har betalat. Då ska jag få ett kvitto.

Men det där lärde de säkert ut på utbildningen som Akademibokhandelns Ekonomichef gick.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Du låter lite bitter såhär tidigt på lördag, ta en eftermiddagsgrogg och slappna av ;)

• Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Du låter lite bitter såhär tidigt på lördag, ta en eftermiddagsgrogg och slappna av ;)
Jag är vansinnigt bitter. Jag vrider och vänder på mig för att undvika den där skiten Klarna.

Sen står jag där likt förbannat med brallorna vid knäna och sveda i ändalykten, pengarna är borta och ett kvitto kan man se sig i stjärnorna efter. Jag såg det inte ens hända.

(Men tack, jag ska överväga den där groggen.)

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Hehe, ja snart sköter Klarna alla betalningar online så då återstår bara att bli eremit och bosätta sig i skogen, idka byteshandel och producera egen skogsstjärna ;) Trevlig helg?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Ju mer man gräver, ju mer förbannad blir man.

När man ska logga in på Klarna så står det: "By proceeding, I accept the Klarna Services Terms and confirm that I have read Klarna's Privacy Notice."

Klarna's Privacy Notice är 8200 ord på engelska. Den avslutas med "We constantly work to improve our Service offerings, in order for you to get an even smooother user experience. This includes both changes in existing Services and new Services over time. It’s therefore important that you read this Privacy Notice each time you use a Klarna Service, since the processing of your personal data can differ since you last used one of our Services."

Senast uppdaterad 2020-06-25. Någon ändringshistorik finns inte.

Jag behöver en grogg.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Haha, ja dom kan ju ändra lite varje dag om dom vill...

Haha, ja dom kan ju ändra lite varje dag om dom vill...
Det konstiga är ju att vi, som kollektiv, accepterar de här rövfasonerna. Och lika konstigt är att de som driver de här företagen, välbetalda intelligenta människor, tycker att det är det bästa sättet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det konstiga är ju att vi, som kollektiv, accepterar de här rövfasonerna. Och lika konstigt är att de som driver de här företagen, välbetalda intelligenta människor, tycker att det är det bästa sättet.
Tror att de som väljer att ha Klarna i företagets webbshop är "Wined and dined". Finns inte någon annan anledning då företag förlorar kunder och därmed omsättning/vinst med den lösningen.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Tror att de som väljer att ha Klarna i företagets webbshop är "Wined and dined". Finns inte någon annan anledning då företag förlorar kunder och därmed omsättning/vinst med den lösningen.
Du har alldeles säkert rätt. Samtidigt finns det såklart lite kostnader att spara in. På den där middag så sa ju Klarnas säljare "Vi tar hand om allt!".

Man ska inte underskatta folks lättja.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Köpte en toa-stol till min mamma på nätet, med hemleverans. Det var klarna i kassan. Betalade med kort (som jag alltid gör). Fick några Mail om leveransen och toa-stolen levererades. Allt frid och fröjd.
För någon dag sedan ringde mamma och frågade efter ett kvitto som hon vill lägga i renoveringsmappen, för att kunna använda vi en försäljning. Jag började leta, kollade alla mailen, kollade deras sida, men ingenstans fanns ett ”kvitto”. I ett Mail står lite summor utslängda, likt det från Akademibokhandeln, försökte skriva ut den, skulle blivit två A4 med massa oväsentligt mumbojumbo som inte behövs.
Förstår inte svårigheten att skicka med ett snyggt formaterad pdf i A4 format med den infon som ett kvitto ska innehålla!?!

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du har alldeles säkert rätt. Samtidigt finns det såklart lite kostnader att spara in. På den där middag så sa ju Klarnas säljare "Vi tar hand om allt!".

Man ska inte underskatta folks lättja.
För din är nog kontanter det ända som fungerar. Du slipper lämna ut massa uppgifter om dig själv.

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
jackt jackt skrev:
För någon dag sedan ringde mamma och frågade efter ett kvitto som hon vill lägga i renoveringsmappen, för att kunna använda vi en försäljning.
Hamnat i din skräpmail? Jag handlar ofta via Klarna nu i Coronatider. Får alltid mail "ditt köp från xxx är nu betalt" inkl alla uppgifter som behövs för godkänt kvitto.

Jag gillar inte heller att vara styrd av kineserna men "tyvärr" är betalningshanteringen väldigt smidig.

B Byggdjuret skrev:
För din är nog kontanter det ända som fungerar. Du slipper lämna ut massa uppgifter om dig själv.
Du verkar inte vara läskunnig. Det är inte det som är problemet!

Skicka mig ett PM så ska du få mitt personnummer, bank, kontonummer och adress.

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
jackt jackt skrev:
Köpte en toa-stol till min mamma på nätet, med hemleverans. Det var klarna i kassan. Betalade med kort (som jag alltid gör). Fick några Mail om leveransen och toa-stolen levererades. Allt frid och fröjd.
För någon dag sedan ringde mamma och frågade efter ett kvitto som hon vill lägga i renoveringsmappen, för att kunna använda vi en försäljning. Jag började leta, kollade alla mailen, kollade deras sida, men ingenstans fanns ett ”kvitto”. I ett Mail står lite summor utslängda, likt det från Akademibokhandeln, försökte skriva ut den, skulle blivit två A4 med massa oväsentligt mumbojumbo som inte behövs.
Förstår inte svårigheten att skicka med ett snyggt formaterad pdf i A4 format med den infon som ett kvitto ska innehålla!?!
Har du Klarna-appen? Där kan man få en fin PDF på varje köp.

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.