77 849 läst · 2 186 svar
78k läst
2,2k svar
Han, hon eller hen? Korrekt användning
Absolut men jag tror att vi helt klart är där nu, det var nog på gränsen redan från början och nu gissar jag att den för länge sedan är passerad.kashieda skrev:
Att läsa ordet är som tidigare skrivits också ett sätt att använda ordet. Ett obehagligt sätt.S saltis99 skrev:
Det har inget med nymodigheter att göra. Vi omfamnar som sagt glatt de flesta nya ord som exempelvis bäbisar och bebbar. Aversionen här baserar sig enbart på att ordet är vedervärdigt, inte att det är nytt.S saltis99 skrev:
Är du helt galen? Gilla läget?!?! Kampen ha bara börjat! Inte ens första ronden är slut. Inte lägger man sig och dör om man anser att landet tillfälligtvis har fel regering. Man kämpar! Så gör man även om de så kallade språkexperterna i Svenska Akademien tillfälligtvis är vilseförda och agerar felaktigt! Språkexperter kan bytas ut...S saltis99 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 602 inlägg
Du påstår dig vara höger men förstår inte problemet med att företagare skulle ge bort sina bolag till löntagarna. Kommunism. Utöver det så hade vi den största flykt av entreprenörskap någonsin under dessa åren. Pga de höga skatterna.Fairlane skrev:Din okunnighet lyser igenom rätt kraftigt. Jag är ingen fantast av vare sig löntagarfonder eller de göra skatterna, men löntagarfonder och kommunism på 60-talet?
Att läsa dina kommentarer när ungefär som att låta en extremsupporter försöka förklara att favoritlag ska ha straff för att deras egna spelare tog bollen med handen.
Jag tycker inte att några ord borde få användas, skrivas eller läsas om de inte genomgått granskning och godkännande av en kommitte med rättvis spridning i politiska åsikter (och även vad gäller alla andra dimensioner). Jag nominerar deltagarna i denna tråd, förslagsvis kan ni kan börja arbetet alfabetiskt. Kör så det ryker!
Renoverare
· Stockholm
· 18 602 inlägg
Brigitta anmäler sig. Hon har lite att göra på dagarna sedan Covidtråden dog utJ jahallåja skrev:Jag tycker inte att några ord borde få användas, skrivas eller läsas om de inte genomgått granskning och godkännande av en kommitte med rättvis spridning i politiska åsikter (och även vad gäller alla andra dimensioner). Jag nominerar deltagarna i denna tråd, förslagsvis kan ni kan börja arbetet alfabetiskt. Kör så det ryker!
Japp, vi börjar med en tom SAOL, för att sedan fyllas på med godkända ord, tänker Magnus & Brasse-sketchen.J jahallåja skrev:Jag tycker inte att några ord borde få användas, skrivas eller läsas om de inte genomgått granskning och godkännande av en kommitte med rättvis spridning i politiska åsikter (och även vad gäller alla andra dimensioner). Jag nominerar deltagarna i denna tråd, förslagsvis kan ni kan börja arbetet alfabetiskt. Kör så det ryker!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 301 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 301 inlägg
Det är förstås ett problem, men då får vi sluta med väldigt många ord, alltid stör det några.Alfredo skrev:
Tala för dig själv, bäbisar har jag inget problem med, men bebbar.... Huga, det borde förbjudas.Alfredo skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 301 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 301 inlägg
Du påstår dig vara läskunnig, men verkar sakna läsförståelse.AndersMalmgren skrev:
Vilken det i "Jag är ingen fantast av vare sig löntagarfonder" var det som fick dig att tro att jag inte förstår problemet med att företagare tvingas ge bort sina företag?
Ja, jag anser mig vara höger. Det innebär inte per automatik att alla förslag från högersidan är bra och alla från vänstersidan är dålig. Jag tittar på varje förslag för sig och bedömer om jag anser att det är bra eller dåligt (löntagarfonder = dåligt). På samma sätt kan jag säga att målet som motståndarna just gjorde var snyggt (vilket inte innebär att jag är glad för det) eller att det faktiskt var en korrekt dömd straff emot mitt lag etc. Endast fanatiker ser sin sida som den enda rätta i alla lägen och allt motståndarsidan gör som något väldigt dåligt.
Står man längst ut på skalan (höger eller vänster) så är det nog lätt att uppfatta alla andra som motståndare.
Renoverare
· Stockholm
· 18 602 inlägg
Hänger du upp dig på att jag klumpade ihop 60 och 70 talets mörka år? Ni vänsterblivna är sjuka på att greppa efter halmstrån.Fairlane skrev:Du påstår dig vara läskunnig, men verkar sakna läsförståelse.
Vilken det i "Jag är ingen fantast av vare sig löntagarfonder" var det som fick dig att tro att jag inte förstår problemet med att företagare tvingas ge bort sina företag?
Ja, jag anser mig vara höger. Det innebär inte per automatik att alla förslag från högersidan är bra och alla från vänstersidan är dålig. Jag tittar på varje förslag för sig och bedömer om jag anser att det är bra eller dåligt (löntagarfonder = dåligt). På samma sätt kan jag säga att målet som motståndarna just gjorde var snyggt (vilket inte innebär att jag är glad för det) eller att det faktiskt var en korrekt dömd straff emot mitt lag etc. Endast fanatiker ser sin sida som den enda rätta i alla lägen och allt motståndarsidan gör som något väldigt dåligt.
Står man längst ut på skalan (höger eller vänster) så är det nog lätt att uppfatta alla andra som motståndare.
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 029 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 029 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 301 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 301 inlägg
Ni högerextremister är sjukliga på att ge andra öknamn och revidera historien.AndersMalmgren skrev:
Känns det meningsfullt att attackera personer när argumenten inte duger?