D
Dan1891 Dan1891 skrev:
Självklart! Alltid AIK, fast det går sämre än nånsin just nu :(
Rätt inställning som betalar sig över tid, gammal nog för att ha varit med i med och motlut för Malmö.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
Thomas59
D djac skrev:
Så kan det nog se ut för en okunnig men som tur är så finns det även inom humorn högre kunskapsnivåer och om man tar sig dit så ser man att det är fullt möjligt att skämta om allt utan att kränka, att folk sen väljer att bli kränkta är deras ensak och rättighet.
Lå oss titta lite på vad du skriver: ”…se ut för en okunnig…”, ”…högre kunskapsnivåer…”. Vad är det mera specifikt för ”högre kunskapsnivåer” du tänker på?

Sen: ”…fullt möjligt att skämta om allt utan att kränka..” och ”…att folk sen väljer att bli kränkta är deras ensak och rättighet”. Logiken i detta är…jag vet inte vad jag ska säga för att du inte ska bli kränkt…inte helt uppenbar.

Så i ditt idealsamhälle, där ingen blir kränkt, kan man skämta om allt givet att man nått någon sorts ”högre kunskapsnivå”, och samtidigt är det upp till var och en om de då blir kränkta. Förstår jag dig rätt? Logiken brister en aning, för att uttrycka det så att du inte blir kränkt.

Hur man säger att man inte tänkt igenom sina åsikter utan att säga att man inte tänkt igenom sina åsikter.

D
Ditt svar visar att du inte funderat så mycket på detta men i en stor population finns det alltid någon som tar anstöt av vad som helst, detta har man rätt till men man har inte nödvändigtvis rätt i sak. Tex kan du sätta upp en skylt på torget "Gitarrer säljes 500 kr", denna kränker i sak inte någon men de som väljer att ta anstöt kan göra så, tex -gitarrer, jag hatar gitarrer!, -gitarr, då gör ju folk musik och stör mig!, -vafan, detta är för billigt, nu förlorar ju min i värde, osv.

Dvs bägge sidor kan ha rätt utan att ge varandra rätt, det är helt ok.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D djac skrev:
Så kan det nog se ut för en okunnig men som tur är så finns det även inom humorn högre kunskapsnivåer och om man tar sig dit så ser man att det är fullt möjligt att skämta om allt utan att kränka, att folk sen väljer att bli kränkta är deras ensak och rättighet.

• Haha
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Lill72 Lill72 skrev:
Jag kan inte ta ansvar för hur andra tycker.
Mitt syfte var det jag skrev i inlägget:
"Tror att det handlar om att man inte är van att använda ordet hen och därför hakar upp sig vid läsning, plus att man kanske inte vill bli påtvingad att använda det eftersom det tyvärr fått en politisk laddning".
Naturligtvis inte, men det pekar ju lite på hur ditt inlägg förstås.

På vilket sätt menar du att Pippi-omskrivandet kommer in i det hela, ska det visa att man inte är van vid ordet, att man hakar upp sig på det eller att man blir påtvingad att använda det?

historierevisionism är så idiotiskt så det finns inte, det möjliggör framtida generationer göra samma misstag som tidigare generation. Så att skriva om böcker osv är hål i huvudet

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
TheImprovisor
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
historierevisionism är så idiotiskt så det finns inte, det möjliggör framtida generationer göra samma misstag som tidigare generation. Så att skriva om böcker osv är hål i huvudet
Är böjd att hålla med dig här.

• Gilla
saltis99
  • Laddar…
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Är böjd att hålla med dig här.

Det kan vi fira med ett till roligt klipp

• Haha
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
kashieda kashieda skrev:
Så om du blir kallad "hon" så är det rätt extremt att vilja rätta det?
Önska kan jag ju alltid göra men det skulle vara rätt märkligt om jag försökte använda maktmedel mot min omvärld att använda pronomen "hon" om mig om jag inte är en kvinna. Särskilt som andra person (du) och inte tredje person (han, hon och nu även hen) vanligen används i konversationer med mig. Det är ju när andra pratar om mig som det kan tänkas användas och då är jag ju inte med.

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Visst är det ovanligt eftersom det är ovanligt med folk som anser att de vare sig är man eller kvinna, men det finns se inlägg #63
Ja...

BirgitS BirgitS skrev:
Det är ingen som har påstått att folk som klagar på användningen av ordet "hen" ska stängas av så du är den enda som tar upp det.

Det var ju du som började med att anse att du hade rätt att tycka att ett inlägg var fel därför att det stod "hen" i det.
Då har du inte läst vad en viss "harry" har skrivit. Den var hen som nämnde att jag snarast skulle stängts av, istället för att den här tråden skulle skapats.
Vidare vet jag inte hur du läser. Var/när/hur har jag sagt att jag har rätt att tycka att inlägget var fel? Visst, jag tar mig rätten att uttrycka min åsikt, men det gör även du, samt de flesta andra. Att sedan min åsikt är att använda "hen" som då, är att felanvända det. Det betyder ju inte att hela inlägget i övrigt var fel!

BirgitS
A AG A skrev:
Då har du inte läst vad en viss "harry" har skrivit. Den var hen som nämnde att jag snarast skulle stängts av, istället för att den här tråden skulle skapats.
Det jag minns är att @harry73 tyckte att inlägget skulle tas bort #1122 . Det var ju t.ex. off-topic. Var har han skrivit att du skulle stängas av?
A AG A skrev:
Var/när/hur har jag sagt att jag har rätt att tycka att inlägget var fel? Visst, jag tar mig rätten att uttrycka min åsikt, men det gör även du, samt de flesta andra.
Varför skulle du inte få tycka att ett inlägg är fel?

Det är väl ingen som har sagt att du inte får tycka att ett inlägg är fel. Men att man tycker något om ett inlägg innebär inte automatiskt att man har rätt att posta sin åsikt i ett inlägg eftersom det finns forumregler som styr vad som får postas.

Det finns många åsikter som jag låter bli att posta därför att de t.ex. skulle vara off-topic.
A AG A skrev:
Det betyder ju inte att hela inlägget i övrigt var fel!
Va?
Hela inlägget bestod ju bara av en mening "Vet du verkligen inte om din granne är man eller kvinna?".
Så vad menar du med det jag citerade nu, vad är "i övrigt"?

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det kan vi fira med ett till roligt klipp.
Skärmdump av en internetforumkonversation med en trasig bildlänk, användarnamn och reaktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Internet disagrees.

• Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
harry73
A AG A skrev:
Då har du inte läst vad en viss "harry" har skrivit.
Förlåt, jag brukar inte anmärka på stavfel i andras inlägg, men vis stavas med en s inte två.

• Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
TheImprovisor
harry73 harry73 skrev:
Förlåt, jag brukar inte anmärka på stavfel i andras inlägg, men vis stavas med en s inte två.
*Ett
Muphrys lag

• Gilla
harry73 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.