A
Skönt att ens barn passerat sagostundsåldern.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Skönt att man låter sina barn förstå att folk är olika.

• Gilla
  • Älska
gaia och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
Lill72 Lill72 skrev:
Då kommer frågan om vad som är normalt?
Det som är genomsnittligt och vanligt?
Försvarar inte SD här utan undrar bara?
Vad som är normalt är väl det som är vanligt förekommande antar jag. Jag anser att det är långt större än hur jag är och tänker och känner.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Och där högg du på deras kulturkrigskrok. Ditt behov att fördöma dina politiska motståndare trumfar din förmåga till självbehärskning i ett liten skitfråga som den här.
Inte alls.
Jag vill veta vad samtliga partier gör.

Jag ser inte heller det här som en skitfråga att man vill förbjuda visa aktiviteter som man inte gillar. Det gäller oavsett om det är ett parti som jag sympatiserar med eller tvärtom.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Skönt att man låter sina barn förstå att folk är olika.
Det är nog en default setting hos de flesta föräldrar skulle jag tro.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Fairlane Fairlane skrev:
Inte alls.
Jag vill veta vad samtliga partier gör.

Jag ser inte heller det här som en skitfråga att man vill förbjuda visa aktiviteter som man inte gillar. Det gäller oavsett om det är ett parti som jag sympatiserar med eller tvärtom.
Så gräver du ned dig ännu djupare i skyttegraven...

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
Äh, vuxna människor kan diskutera sånt här utan att bli svart/vita. Det blir bara ett kulturkrig om vi låter extremisterna göra det till ett.

Jag tycker SD-sidan har en poäng i att ifrågasätta vad överdekadenta (av namnen att döma) dragartister har i barnkultur att göra. Jag har inget emot att folk klär ut sig och skapar en scenpersonlighet, men man kan ju då fundera på vilken scen man bestiger.

Därmed kan man också ifrågasätta motiven; görs detta för att få läsa sagor för barn eller för att provocera en konservativ publik? Om det senare bör man kanske fundera två gånger på om det ska gå offentliga medel till det.

Sen tror jag inte att SD-sidans motiv är ”rena” heller. De som engagerar sig i frågan har säkert problem med sin syn på bögar, det är jag övertygad om.

Barnen? De tycker säkert bara att det är roliga clowner med konstiga namn, så de klarar sig nog oavsett – i den mån sånt här faktiskt drar någon publik.

• Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
A
Alla dragqueens är för övrigt inte homosexuella. De kan drivas av andra saker också, ren fetischism, ett alter ego etc.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Äh, vuxna människor kan diskutera sånt här utan att bli svart/vita. Det blir bara ett kulturkrig om vi låter extremisterna göra det till ett.
Hur tycker du det går i samhällsdebatten med detta? Rent empiriskt alltså, inte vilket utfall du önskar dig.

Jag tycker SD-sidan har en poäng i att ifrågasätta vad överdekadenta (av namnen att döma) dragartister har i barnkultur att göra. Jag har inget emot att folk klär ut sig och skapar en scenpersonlighet, men man kan ju då fundera på vilken scen man bestiger.
Det är bögbuskis, clownerier. Och visst är humorn rå och sexualiserad när dragartister uppträder för gaypubliken men det säger sig väl själv att scenuttrycket mildras när det ska bli folkliga som After Dark och helt raderas ut när det kommer till sagoläsning för barn. Folk anpassar sig efter situationen, dragartister också. Så låtsasproblem. Och skulle det uppstå ett problem med någon individ så lär det flyga med huvudet före ut ur biblioteket, barn går först i vår kultur.

Därmed kan man också ifrågasätta motiven; görs detta för att få läsa sagor för barn eller för att provocera en konservativ publik? Om det senare bör man kanske fundera två gånger på om det ska gå offentliga medel till det.
Det görs väl rimligen som en kul grej, en samhällsinsats inspirerad av amerikanska förebilder. En kul grej att skryta om på sociala medier. Kanske finns också ambitionen att göra en subscenkultur bredare. Om det dessutom provocerar en utpräglad riksstolle som Björn Söder så är det ju svårt att inte nappa på den möjligheten för många. Känner mig nästan själv lockad...

Sen tror jag inte att SD-sidans motiv är ”rena” heller. De som engagerar sig i frågan har säkert problem med sin syn på bögar, det är jag övertygad om.
Inte så säker på det som att det handlar om det. Partiet är ju typ ett 80-talistparti och partiledningen hade inget problem att springa på bögklubb förr när de var lite yngre och festade mer. Jag tror nog mer det handlar om att de har fått för sig att de ska vara "konservativa" och då försöker plocka upp saker som de tror passar. Och så har de ju riksstollen i partiet och lite andra tokar också.

Barnen? De tycker säkert bara att det är roliga clowner med konstiga namn, så de klarar sig nog oavsett – i den mån sånt här faktiskt drar någon publik.
Delar helt denna syn.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
mowatom skrev:
Alla dragqueens är för övrigt inte homosexuella. De kan drivas av andra saker också, ren fetischism, ett alter ego etc.
Det försöker man ju få det till på SD-sidan men jag skulle säga att det är ett rent missförstånd. Det är en del av bögkulturens clownerier, en form av buskisteater, och där slutar det. Detta är inte en fråga om sex eller transsexuella. Sen att en och annan transsexuell har funnit skydd i den miljön genom åren är en annan sak.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
Det försöker man ju få det till men jag skulle säga att det är ett rent missförstånd. Det är en del av bögkulturens clownerier, en form av buskisteater, och där slutar det. Detta är inte en fråga om sex eller transsexuella. Sen att en och annan transsexuell har funnit skydd i den miljön genom åren är en annan sak.
De är naturligtvis få, men jag vet att dom finns.

Claes Sörmland
mowatom skrev:
De är naturligtvis få, men jag vet att dom finns.
Det finns säkert en och annan straight dragartist också. Men poängen är att denna scenyttring handlar inte om sex. Tror man det så hamnar man fel och då förstår jag att man inte vill ha detta på bibliotek med barnen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vederbörande har vi bara en forumskribent som använder som favoritord.
Bara en som kommit ut kanske. Lite mer i skymundan är vi många många fler än du anar... ;)

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
?
pacman42 pacman42 skrev:
80/20. De 20 kan vara en rejäl boja dock. Med riktigt svåra sociala förutsättningar är det svårt att lyckas. Med dåliga gener är det svårt att lyckas också. Har man tur med generna så kan man dock lättare komma förbi problem med det sociala, lättare än motsatsen.

Nu var det dock kön och pronomen detta handlade om, jag ville med mitt föregående inlägg bara öka på att man är vad man är och får hantera det dörifrån.
Ja inget av det i vårt citerade har något alls med Hen att göra.

A
Det finns säkert en och annan straight dragartist också. Men poängen är att denna scenyttring handlar inte om sex. Tror man det så hamnar man fel och då förstår jag att man inte vill ha detta på bibliotek med barnen.
Jag ville bara flika in i tråden att de existerar, då de har titulerats just ”bögar” i flertalet inlägg. Det är inte konstigare än så(y)

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.