H
Rund_skruvad skrev:
Tja det är väl som med allting, vissa måste köra Porsche för att visa att de är män andra behöver inte bevisa någonting. :rolleyes:
Ja på Lidingö måste allting bevisas. Behöver du gräva 15 meter så köper du en minigrävare och gräver.
Töntfaktorn verkar i motsatt riktning. Int skulle då jag visa mig ute med en hammare av trä frivilligt.
Hårda pojkar kräver hårda verktyg. Stanley har ett tufft stuk på sina hammare.
 
Jag kör med hultafors elhammare, fungerar till det mesta jag använder den till. Och när inte elhammaren räcker till drar jag fram min Hultafors 20 Oz
 
Har efter många turer varit och köpt mig en riktigt fin Estwing 20oz som kostade skjortan o lite till.

Nu när jag har provat den lite grann så e jag verkligen förvånad minst sagt.
För när man drar i lite större spik så låter den ju som en enda stor stämmgaffel!!!!???
Det låter ju inte lite heller, får väl tinitus om ett tag.....

Frågan är, hur kan man tillverka en sådan här hammare?? Den har ju funnits ute på marknaden ett bra tag??

Undra om man kan reklamera hammaren efter att man har prövat den?
För 600 kronor så vill man inte ha ett ständigt tjutande i öronen direkt?? För det är ju där hammaren hamnar efter att man har slagit på spiken, då får man ett högt tjut 20 cm från örat....tackar...


Ja herregud.....
 
Själv så kör jag med en sån här fast 20oz, jäkligt skön o slå in feting spik med.

GetImage.asp
 
har ett gäng med hammare bla hultafors den på bilden ovan och föregångarn,stanley fatmax och sist men inte minst min favorit vaughn samtliga 16oz .har provat eastwing oxå men gillar inte plingandet.
 
2 kilos handslägga är ju inte dumt det heller när man ska spika grooft
 
Sen har vi ju kulhammare också. Numera skriver man kul hammare.

I lumpen läste jag i en inventarieförteckning:

Hammare

Hammare, kul

Hammare, mindre kul


Kul va? :p
 
LUDDET skrev:
Sen har vi ju kulhammare också. Numera skriver man kul hammare.

I lumpen läste jag i en inventarieförteckning:

Hammare

Hammare, kul

Hammare, mindre kul


Kul va? :p
För mycket fritid? :D
 
Harmmare? Det var fan år och dar sen man använde en sådan :)
Jobbar som snickare och använder nog hammaren nån enstaka gång i veckan max, nä tacka vet jag skruv.

I övrigt, när jag använder så använder jag en Stanley 16 och en Hulta 20.
Stanley har mycket bättre ergonomi än hultafors enligt mitt tycke.
 
Rund_skruvad skrev:
För mycket fritid? :D
Arbetet inkräktar på fritiden.

Kommer just ihåg en hammare som jag tror heter Kjell Johanssson. Men han skruvar jättemycket.

;)
 
smilingcopycat skrev:
Har efter många turer varit och köpt mig en riktigt fin Estwing 20oz som kostade skjortan o lite till.

Nu när jag har provat den lite grann så e jag verkligen förvånad minst sagt.
För när man drar i lite större spik så låter den ju som en enda stor stämmgaffel!!!!???
Det låter ju inte lite heller, får väl tinitus om ett tag.....
Med risk för att låta som en petimeter... man skall faktiskt ha hörselskydd när man spikar. Jag använder hörselskydd från sony-ericsson. De kallas stereohandsfree hpm70. Den dämpar ljud väldigt bra och kan samtidigt spela upp en liten trudelutt från din telefon.
 
tihimas skrev:
Med risk för att låta som en petimeter... man skall faktiskt ha hörselskydd när man spikar. Jag använder hörselskydd från sony-ericsson. De kallas stereohandsfree hpm70. Den dämpar ljud väldigt bra och kan samtidigt spela upp en liten trudelutt från din telefon.
Sant... bra påpekande!

Nu fick jag helt plötsligt en anledning att gå o köpa ett par fina hörselskydd med radio i...:D
 
Använd en mp3 spelare med in-ear hörlurar istället. Det blir varmt på sommaren. Det slutar ändå bara med att du plockar av dina fina nya röda peltor och lyssnar på plingandet när öronen känns lagom stuvade.
 
Douglas 18oz är utan tvekan den bästa hammaren tycker jag.
Jag älskar yxskaftet och fattar inte hur jag klarat mig utan spikhållare tidigare. Det är som en extra hand, speciellt när man spikar högt upp.
Visst, den är ganska dyr men värd varenda krona!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.