Hade beställt en Fiskars x10 yxa då jag hade poäng på coop att ta ut och då kunde jag köpa denna för typ 120kr på cdon.se
Fick hem yxan idag och den var ingen höjdare. Billig men inget grepp i. Tur man inte köpt en hammare från dem....
 
Är på jakt efter ett slagdon med rak klys och smidd då det blir mycket rivande, hur blir gummit på estwing vinyl? Är orolig att det skall bli halt. Har idag en billig Stanley med underbart grepp men med böjd klys.
 
M Mickebandsåg skrev:
Är på jakt efter ett slagdon med rak klys och smidd då det blir mycket rivande, hur blir gummit på estwing vinyl? Är orolig att det skall bli halt. Har idag en billig Stanley med underbart grepp men med böjd klys.
Hultafors TR är väldigt trevlig. Jag har också en Stanley med skönt skaft men Hultaforsen är definitivt vassare även på det området.
 
Hultafors TR är mycket trevlig hammare som @nanowire nämner - Ganska vass klo som underlättar vid spikdragning och mindre rivning - Jag tycker dock att den är lite väl vass och kör numer själv med Fiskars XL hammare som har en betydligt "trubbigare" och tåligare klo.
 
Jag får ta en tur och känna lite på en TR, en hulta är alltid en hulta.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.