Tobiasfranzen77 skrev:
De gav ju rabatt fram till 15 dec har jag för mig... För den som vill beställa av IH
Men man behöver väl en personlig rabattkod väl?
 
Hjälper tyvärr mig föga då jag inte var med den vändan :( sätter mitt hopp till att vi kanske får ihop ett gäng intressenter till en ny omgång!
 
n0ir skrev:
Har alla som var med på gruppköpet fått sina grejer?

Lade en beställning på en Zipabox, lite brandvarnare och universalsensorer förutom några Fibaro dimmerpuckar. Skulle få dimmerpuckarna när de fanns i lager igen och resten i en separat beställning ASAP. Har fortfarande inte fått någon leverans. Mailade IH som verkade lite förvirrade.


I mitt fall fick jag inte veta att sakerna var skickade eller kolli id innan jag frågade. Såg då att DHL hade haft grejerna en vecka så väntade nån dag och kontaktade DHL som lyckades hitta paketet på utlämningsstället. Blivit nå fel då dom scannade in paketet eller vad dom sa.
 
Tog en vecka för mig att få prylarna och fick ingen statusuppdatering innan SMS-avi från DHL dök upp. Ska hämta paketet idag.
 
Det tog ca en vecka för mig att få allt jag beställt vilket jag tycker är helt ok, dessutom var det en helg mitt i! Fick statusuppdateringar och avisering via SMS! No problem! Jag beställer gärna där igen!
 
Hämtade ut paketet och det visade sig att i den överdimensionerade lådan låg två små Qubino dimmers och skramlade på botten utan någon som helst packmaterial. Har inte sett en liknande paketering tidigare. Får hoppas att dom klarat sig oskadda. De fem Aeon-brytare jag beställt saknades.

När jag kom hem hade jag fått en ny avi, denna gång från Posten. Förmodar att även jag fått en delad leverans och att brytarna ligger i denna försändelse.
 
Johan_A_M
n0ir skrev:
Har alla som var med på gruppköpet fått sina grejer?
Nej, jag har inte fått mitt ännu. Beställde ett gäng rörelsedetektorer och något mer, minns inte exakt. Har mailat dem och frågat hur det går tidigare idag, inte fått svar än vilket jag inte heller känner att jag kan kräva.
 
Nu har jag fått mitt (två paket, måste vara för att få iväg grejerna så fort som möjligt ju?) förutom Fibaro Motion Sensors som jag antar är restade... kan inte klaga.
 
Hur var era prylar paketerade? Med packmaterial för att fylla ut lådan?
 
Jag väntar fortfarande på en Aoen multisensor som inte var med i den första leveransen. Den ska ha skickats i förra veckan så jag antar och hoppas att den dyker upp snart. Mitt första paket hade inget packmaterial alls utan där låg sakerna och ramlade runt fritt i den ganska stora kartongen.
 
Jag hade inte heller så mycket packmaterial; 3 luftpåsar var all emballage i min stora kartong.
Min Fibaro Motion Sensor hade något löst som skramlade precis bakom PIR-ögat. Jag skulle precis skicka iväg den på reklamation men då verkar det som att delen som satt löst numera sitter på plats...:x
Enligt IH finns det en enhet som varit löst monterat i vissa Fibaro Motion sensor. Det de gör är att öppna den och trycka den på plats ordentligt. Den del ska tydligen inte påverka själva funktionen på sensorn. Allt enligt IH.
 
Låter skumt, markis. Men bra att problemet löste sig själv. :)

Får testa mina dimmers och se att dom är ok. Ska hämta mitt andra paket imorgon.
 
n0ir skrev:
Har alla som var med på gruppköpet fått sina grejer?

Lade en beställning på en Zipabox, lite brandvarnare och universalsensorer förutom några Fibaro dimmerpuckar. Skulle få dimmerpuckarna när de fanns i lager igen och resten i en separat beställning ASAP. Har fortfarande inte fått någon leverans. Mailade IH som verkade lite förvirrade.
Nu blev det ännu mer förvirrande. Fick ett paket idag från IH (tre veckor efter jag lade beställningen) som dock bara innehöll brandvarnare och sensorer, ingen Zipabox? Ingen förklaring el.dyl. i paketet varför inte allt skickades med.

Har ni andra som beställde Zipabox Duo fått leverans?
 
Ingen följesedel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.