45 532 läst · 319 svar
46k läst
319 svar
Gruppbeställning z-wave?
Medlem
· Västra Götaland
· 652 inlägg
Var paketet från DHL? Isf. får du säkert ett paket via Posten med de övriga prylarna.n0ir skrev:
Verkar som IH skickar vissa produkter direkt från distributör.
Jag tycker det verkar som om IH använder sig av dropshipping och inte ligger på eget lager, vilket gör att det är svårt för IH att vara helt säker på när leveransen gått iväg till oss.
Jag har fått 2 olika leveranser från 2 olika leverantörer som inte har varit IH.
Nu spelar det väl egentligen ingen roll tycker jag, men min sändning tog 3 veckor då jag fick det sista igår och jag tycker det är lite länge.
Jag har fått 2 olika leveranser från 2 olika leverantörer som inte har varit IH.
Nu spelar det väl egentligen ingen roll tycker jag, men min sändning tog 3 veckor då jag fick det sista igår och jag tycker det är lite länge.
Det kanske förklarar varför jag alrdig fick min komplementbeställning. Efter en vecka avbeställde jag, att påstå att man har allt i lager men sedan inte få iväg ordern på en vecka ställer jag inte upp på.FreddeE skrev:Jag tycker det verkar som om IH använder sig av dropshipping och inte ligger på eget lager, vilket gör att det är svårt för IH att vara helt säker på när leveransen gått iväg till oss.
Jag har fått 2 olika leveranser från 2 olika leverantörer som inte har varit IH.
Nu spelar det väl egentligen ingen roll tycker jag, men min sändning tog 3 veckor då jag fick det sista igår och jag tycker det är lite länge.
De har ju sagt till troja att de hade prylarna i lager, eller kunde ta in inom rimlig tid. Men verkar ju snarare som att de inte har något eget lager, så förstår inte varför de skulle dra en sådan "vit" lögn? Sen har väl alla olika syn på vad "rimlig tid" innebär...
Verkar troligt att www.interaktivahem.se kör med dropshipping från andra leverantörer.
Fick efter tre veckor till slut resten av min beställning (en Zipabox) som jag lade 31/10.
På följesedelns står det att paketet kommer direkt från smart-telematik.se.
Dessvärre har IH beställt en vanlig Zipabox från smart-telematik och inte den Zipabox Duo som jag beställde. :S
Känns som en fars! Vi får se hur IH löser problemet, men det känns ju hopplöst att behöva vänta ytterligare tre veckor på att få den nya controllern.
Direkt efter jag lade beställningen från IH lade jag också en beställning från m.nu på en del som inte IH hade i lager. Fick leverans från m.nu efter två dagar och det tog lika många dagar att få en produkt utbytt (utbytesprodukten skickades innan m.nu ens hade fått tillbaka returen). Viss skillnad.
Fick efter tre veckor till slut resten av min beställning (en Zipabox) som jag lade 31/10.
På följesedelns står det att paketet kommer direkt från smart-telematik.se.
Dessvärre har IH beställt en vanlig Zipabox från smart-telematik och inte den Zipabox Duo som jag beställde. :S
Känns som en fars! Vi får se hur IH löser problemet, men det känns ju hopplöst att behöva vänta ytterligare tre veckor på att få den nya controllern.
Direkt efter jag lade beställningen från IH lade jag också en beställning från m.nu på en del som inte IH hade i lager. Fick leverans från m.nu efter två dagar och det tog lika många dagar att få en produkt utbytt (utbytesprodukten skickades innan m.nu ens hade fått tillbaka returen). Viss skillnad.
Falsk marknadsföring är vad det är. (Att påstå att man har grejjerna i lager när man inte har det.)
Tre veckor för att få en order levererad är helt absurt. Undrar hur det kommer att gå om/när jag behöver reklamera grejjerna. Kommer interaktivahem sköta det då? Eller måste jag vända mig till de interaktivahem köpt av? Lär ju ta veckor att reda ut det med.
Några % billigare kanske det blev jämfört med vad m.nu erbjöd, men jag har aldrig någonsin varit med om lika mycket strul som interaktivahem ställt till med i det här gruppköpet.
Låter som det hade varit värt lite dyrare pris och tagit grejjerna från m.nu i stället, eller? (snabbare leverans, inget strul, inget ljug, och smidig hantering vid garantiärende).
Jag kommer iaf aldrig mer handla av interaktivahem...
Tre veckor för att få en order levererad är helt absurt. Undrar hur det kommer att gå om/när jag behöver reklamera grejjerna. Kommer interaktivahem sköta det då? Eller måste jag vända mig till de interaktivahem köpt av? Lär ju ta veckor att reda ut det med.
Några % billigare kanske det blev jämfört med vad m.nu erbjöd, men jag har aldrig någonsin varit med om lika mycket strul som interaktivahem ställt till med i det här gruppköpet.
Låter som det hade varit värt lite dyrare pris och tagit grejjerna från m.nu i stället, eller? (snabbare leverans, inget strul, inget ljug, och smidig hantering vid garantiärende).
Jag kommer iaf aldrig mer handla av interaktivahem...
Mindre företag som Interaktiva Hem och även Smart Telematik kan omöjligt säkerställa att de kan leverera inom "rimlig tid" om de inte har produkterna på lager. Jag vet att det har vart stor efterfrågan på exempelvis Zipabox Duo i Europa och att de inte hinner producera boxar i samma takt som efterfrågan, vilket innebär att de inte kommer att prioritera de boxar de får fram till små företag som exempelvis Interaktiva Hem. Min högst personliga åsikt är att man skall väldigt tydlig om man ar grejerna på lager eller inte, allt annat känns högst oseriöst. Detta rör sig ändå om produkter som kostar en del slantar. Hursom hoppas jag att samtliga som beställt får sina grejer.magnusopus skrev: