Eventuellt har jag en äldre programvara på ett usb minne. Jag ska prova att installera den och se om problemet försvinner.
 
Jag hade samma problem, bytte minnesbatteri och nu funkar klipparen som den ska och kommer ihåg inställningarna. Dock har appen slutat funka och går inte att koppla upp mot klipparen. Enl Grouw så jobbar de med uppdatering av appen.
 
Det sitter inne i klipparen
Ett cr1220
4 skruvar till chassit sen 20 skruvar
Fick en instruktion när jag mailade grouw
 
nino nino skrev:
Det sitter inne i klipparen
Ett cr1220
4 skruvar till chassit sen 20 skruvar
Fick en instruktion när jag mailade grouw
Har du kvar instruktion och är det nånting du vill dela med dig av?

Kollade också vilken firmware version jag hade vilket var: 2.2.7.3. och då kan jag fortfarande koppla upp roboten mot appen i telefonen iOS.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kalle_Banan skrev:
Har du kvar instruktion och är det nånting du vill dela med dig av?

Kollade också vilken firmware version jag hade vilket var: 2.2.7.3. och då kan jag fortfarande koppla upp roboten mot appen i telefonen iOS.
Ja absolut, ska se om det går att skicka filen i pm
 
Öppet robotskal med markerade skruvar för batteribyte, smutsigt yttre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklippare delvis demonterad för underhåll med lyft lock och synlig skruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två bilder av elverktyg, en med markerade skruvar på en grönskala och en av nött lutande mätinstrument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Steg-för-steg bilder som visar processen att öppna en cirkulär inspektionslucka med smuts och slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demontering av en robotgräsklippare med synligt batterifack och skruvmejsel, samt underdel med rengöringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppnat robotkropp med inre elektronik och ett markering av CR1220 knappcellsbatteri på kretskortet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Dom 4 till chassit sitter i gummigrejer och där hade det rostat så jag vred av en gummigrej, så lite spray kan kanske vara på sin plats.
Ska beställa en nya men det funkar med en trasig
 
En robotgräsklippare delvis isärtagen med markeringar och instruktioner för byte av backupbatteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Instruktionsbilder för byte av backupbatteri med skruvar markerade i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stegvis instruktion för att byta backupbatteri i en robot; inkluderar öppnad robot och kretskort med batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
124 och 2 till
  • Laddar…
K Kalle_Banan skrev:
Har du kvar instruktion och är det nånting du vill dela med dig av?

Kollade också vilken firmware version jag hade vilket var: 2.2.7.3. och då kan jag fortfarande koppla upp roboten mot appen i telefonen iOS.
2.2.4.6 har jag kanske ska uppdatera då, tycker mig läst att det ska bli bättre i backar och svängar
 
nino nino skrev:
2.2.4.6 har jag kanske ska uppdatera då, tycker mig läst att det ska bli bättre i backar och svängar
Tack för guiden!
Jag upplever att roboten är mer aggressiv, alltså att när den når gränslinjen så stannat den till med ett hugg den tvär stannar alltså, inte alls samma sak som när den kör emot nånting.
Ska se om jag lägga upp ett litet filmklipp på det.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Spelade in en liten rulle, vet inte om det bara är skalet som sitter löst men jag tycker den hugger när den stannar till.
 
  • Gilla
Soldan
  • Laddar…
Min grouw går väldigt dåligt i blöt gräs, slirar och har sig, var tvungen att köra av gräset med handbagage pga strul men denna klippare
 
Måste säga att jag är riktigt nöjd med min på det stora hela har haft den snart två år.
För 5-lax gör den ett toppen jobb, man kan inte få allt men bara en sån sak som bluetooth stöd är ett stort plus.

Det som stör mig mest är att den inte söker upp närmaste vägen till laddstationen, samt att det skulle vara en aning smidigare att byta minnesbatteriet.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja nog är den helt ok för dom pengarna.
Kan väl inte påstå att det var speciellt svårt att byta men det kunde ju varit enklare...

Har satt för några pallkragar på några ställen där den brukar fastna och då kan den missa att gå hem så batteriet tar slut men det är ju inte direkt klipparens fel
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.