Problemet är att min gräsmatta är inte optimal, fastnar lite varstans, fungerade bättre utan strul med handjagare
 
Tjena
Nån som vet något mera ang FW uppdatering, som sagt efter senaste slutade Bluetooth att fungera på min 1200, som för många andra :)
Nån som vet om man kan koppla in en Robonect i en GROUW?
Nån som använder Multi-startpunkt på sin Grouw?
Många frågor nu ;)
//AB_79
 
Kristoffer Thorsson Kristoffer Thorsson skrev:
Problemet är att min gräsmatta är inte optimal, fastnar lite varstans, fungerade bättre utan strul med handjagare
Det var tråkigt att höra, så den vill inte va med alls hur du än vrider och vänder på guidekabeln eller möblerar om i trädgården?
 
Ja så är det, den stannade varenda gång vid staket, lr går över begränsningskabeln när batteriet börjar bli dåligt, har gått å köpa mig en handjagare, nästa blir nog en husqvarna installerad av ngn som kan komma när det felar,inte lätt med små barn
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
Själv försökte jag byta minnesbatteriet här om dagen men fick inte loss skalet, då ena skruven inte ville lossna utan hela fästet följde med när jag försökte skruva och vågade inte ta i för mycket för att runda skruven.

Så jag får helt enkelt låta det va eller ge mig på de vid ett senare tillfälle.
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
nino nino skrev:
Risken är nog att du vrider av gummit som chassit vilar på, så blev det för mig på ena sida, tror det var bak. 2 rostiga skruvar och dom andra 2 var hur fina som helst.

Här kan man beställa nya delar

[länk]
Tack då kanske man vågar ge sig på ett nytt försök, för mig verkar ena fronten som rostat de andra tre gick hur fint som helst.
 
Rättar mig själv, det var ett gummi som gick sönder
 
Nytt problem har uppstått. Klipparen dog mitt i klippningen. Satte tillbaka den i laddstationen och då sätter den på sig själv och piper några gånger och blinkar med alla lampor så även den blå triangeln och sen stänger av sig. Upprepar detta tills dess att jag tar bort den från stationen.
 
Jenny1983 Jenny1983 skrev:
Nytt problem har uppstått. Klipparen dog mitt i klippningen. Satte tillbaka den i laddstationen och då sätter den på sig själv och piper några gånger och blinkar med alla lampor så även den blå triangeln och sen stänger av sig. Upprepar detta tills dess att jag tar bort den från stationen.
Står det nåt om den blå triangeln eller om pipen betyder nåt i manualen?
Skulle även kunna prova att plocka ur batteriet en stund för att ”nollställa” klipparen.
 
Bild på en lista över felmeddelanden och problemlösning för en robotgräsklippare, inklusive instruktioner för vad som lyser eller blinkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tagit ut batteri men fortfarande samma fel. Får maila dom. Tycker att allt började efter vi uppdaterade den. Har bytt minnesbatteri nu oxå men kan inte testa om det fungerar förrän hela klipparen fungerar
 
Inte omöjligt att det kan vara mjukvaran då, den verkar ju vara lite svajig de senare versionerna
.

Själv så lyckades jag att byta minnesbatterit idag så nu funkar roboten som den ska. :D
 
Investerade i en 900:a modell. Någon som vet hur det är med att bygga ett hus till dom? Går det att få till eller blir det problem med laddstationen då?
 
Linus91 Linus91 skrev:
Investerade i en 900:a modell. Någon som vet hur det är med att bygga ett hus till dom? Går det att få till eller blir det problem med laddstationen då?
Jag har hus till min 800
K Kalle_Banan skrev:
Inte omöjligt att det kan vara mjukvaran då, den verkar ju vara lite svajig de senare versionerna
.

Själv så lyckades jag att byta minnesbatterit idag så nu funkar roboten som den ska. :D
Är det nån mer än jag som inte kan connecta appen till klipparen med senaste mjukvaran?
 
C Chris8 skrev:
Jag har hus till min 800


Är det nån mer än jag som inte kan connecta appen till klipparen med senaste mjukvaran?
Har inte vågat byta än...
Har ni kontaktat Grouw ang att det inte går?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.