Ngn som har reservdelar till en grouw m900, tror m800 delar funkar också?
 
Länkade till grouws egna sida med delar tidigare
 
Hej; Jag handlade en defekt GROUW på blocket. Efter byte av minnesbatteri så har den snurrat på ok några veckor.

Men, När den är färdigladdad och ska gå ut så piper den 9 ggr innan den drar igång kniven. Någon som vet varför den gör så? Tror det var 3 pip från början och tänkte det var en varningssignal, men eftersom pipandet ökat kanske det är något annat det handlar om?
 
Hej hej

Ska börja med att säga att klipparen har varit igång lite över en månad nu utan problem, och har inte haft några problem med pin-kod då men idag skulle jag rengöra den sagt och gjort stängde av den och blåste med tryckluft sen när jag skulle starta upp den igen ville den inte ta pin-koden.

Trycker jag blir det en annan siffra som sen suddas ut, provade ta bort batteriet utan framgång där emot går det att starta igång den med appen utan bekymmer.

Någon som har råkat ut för samma fenomen?

Hittade den här men vet inte om det funkar på min modell.
https://www.robotklippare.nu/topic/dags-att-mata-pin/
 
Det är inte lilla batteriet då som är slut
 
nino nino skrev:
Det är inte lilla batteriet då som är slut
Du menar det lilla minnes batteri?
Det tänkte jag inte ens på, jag bytte ut det för så gott ett år sen, får ta och kolla upp det.

Tack
 
Hur var det med firmware uppdatering?
Någon som kör den sista?
Det var väl lite strul med någon uppdatering?

Bytte en gummidämpning, nya knivar, hittade ett snöre runt ett bakdäck och ena framhjulet satt fast.

Men nu tuffat den på och klipper igen.
Grönt ljus direkt :)
 
Såg nu att jag hade firmwareversion DY02273
Och det fanns tydligen en nyare DY02275.

såg det i appen igår så inget jag har provat eller läst om skillnaden.
 
Går det att uppdatera genom appen?
Var det inte nåt usbminne man skulle använda förut?
 
nino nino skrev:
Går det att uppdatera genom appen?
Var det inte nåt usbminne man skulle använda förut?
Jo det är tydligen genom usb 2.2.4.6 har jag och nyaste är 2.2.7.3

Får nog göra ett försök
 
Jag hittar ingen info om nyaste DY02275, när den släpptes eller vad som är förbättrat.
Min robot funkar ändå okej nu, så man är lite rädd att bricka den eller att uppdateringen ej går igenom.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jo det är tydligen genom usb 2.2.4.6 har jag och nyaste är 2.2.7.3

Får nog göra ett försök
Minns du om det var möjligt att nergradera firmware eller var man fast på senaste om man en gång uppgraderat?
 
Redigerat:
K Kalle_Banan skrev:
Minns du om det var möjligt att nergradera firmware eller var man fast på senaste om man en gång uppgraderat?
Nej det vet jag inte
 
K Kalle_Banan skrev:
Minns du om det var möjligt att nergradera firmware eller var man fast på senaste om man en gång uppgraderat?
Jag har tidigare installerat "tillbaka" äldre version av mjukvara när den senaste inte funkat bra. Så det fungerar, eller har iaf fungerat tidigare.
 
  • Gilla
Kalle_Banan och 1 till
  • Laddar…
Någon som bytt batteri?
Tycker det verkar vara lite dåligt men det kan vara att laddstationen är lite felplacerad, tror tråden ligger som ett S under
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.