Som ett S? På min station ska tråden ligga rakt i "clipsen" för att lotsa roboten rätt sista biten.

Jag har kvar mitt original batteri fortfarande, jag kanske inbilla mig men i början av sommaren tyckte jag roboten ladda oftare än den klippte.
Märkte också att när den gick ut och skulle klipp så sökte den gränslinjen i början, numera backar den bara ut och åker dit den känner för.

Någon annan som har noterat ett sånt beteende, samt uppdaterat till senaste mjukvaran?
Tänkte försöka ge på det till veckan.
 
Redigerat:
Har klipparen på ett annat ställe så jag har ingen riktig koll på drifttiden.
Min står så den har ett område på 2.5-3m så den träffar gränskabeln ganska direkt.
Har ett ställe som är kanske 7m brett där står ett bord, innan vi flyttade det så krocka den med bordet, vred sig höger träffade kabeln, vred sig åt höger, träffade kabeln vred sig igen och gick in i bordet :D
Flyttade bordet nån meter då funkade det bättre.

Tänkte också prova nya mjukvaran men man ska ha tid också :D
 
Har också märkt att roboten är känslig när den är på väg hem så får ingenting stå i vägen, för då blir det som du beskriver att den bara fortsätter om och om igen.

Som du kan se på sida 17 på mina bilder, jag har bara spel rum åt vänster men roboten går in och ut ur garaget utan problem med hjälp av guidekabeln.
 
Hej, jag har precis ”lagt” ner begränsningskabeln och tyvärr blinkar lampan grönt.. jag tror inte jag har kapat av kabeln någonstans men man vet aldrig. Inte heller kopplat fel. Däremot har jag ca 275m och som jag förstått det på min 900kvm klippare då ska det Max vara 250m.. kan det verkligen vara så noga? Någon annan som testat mer än 250m. Blinkade lampan då?
 
M Mikael P Rosenqvist skrev:
Hej, jag har precis ”lagt” ner begränsningskabeln och tyvärr blinkar lampan grönt.. jag tror inte jag har kapat av kabeln någonstans men man vet aldrig. Inte heller kopplat fel. Däremot har jag ca 275m och som jag förstått det på min 900kvm klippare då ska det Max vara 250m.. kan det verkligen vara så noga? Någon annan som testat mer än 250m. Blinkade lampan då?
Spontan tanke, du skulle kunna testa att placera ut klipparen och skicka hem och se om den stannar någonstans och med kanske upptäcka eventuellt kabelbrott.
 
M Mikael P Rosenqvist skrev:
Hej, jag har precis ”lagt” ner begränsningskabeln och tyvärr blinkar lampan grönt.. jag tror inte jag har kapat av kabeln någonstans men man vet aldrig. Inte heller kopplat fel. Däremot har jag ca 275m och som jag förstått det på min 900kvm klippare då ska det Max vara 250m.. kan det verkligen vara så noga? Någon annan som testat mer än 250m. Blinkade lampan då?
Resistansmät med en multimeter så märker du direkt om slingan har gått av.
 
Jag har nog betydligt mer än 250
Min får klippa 12h/dag alla dagar annars funkar det inte.
Min funkade med blinkande lampa har jag för mig
 
V ViktorHg skrev:
Resistansmät med en multimeter så märker du direkt om slingan har gått av.

Testade det och mycket riktigt så hade den gått av på ett ställe. Nu lagat och allt fungerar kanon! :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej, efter det att vår Garden 800 kört fast och blivit stående några dagar har batteriet laddat ur sig. Någon som har några tips om/hur batteriet kan börja ladda igen? Alternativt var man kan hitta ett batteri av typ "2010274" ? Själv hittar jag inget när jag söker på nätet.
 
Är det inte bara att ställa den i laddaren?
 
Den har stått i laddaren sedan igår. Lampan blinkar grönt två gånger i snabb följd samtidigt som klipparen piper två gånger och så håller det med ett litet uppehåll. När jag håller in startknappen så står det "Thank you" 🤔
 
V Vegis skrev:
Den har stått i laddaren sedan igår. Lampan blinkar grönt två gånger i snabb följd samtidigt som klipparen piper två gånger och så håller det med ett litet uppehåll. När jag håller in startknappen så står det "Thank you" 🤔
Det finns en extern liten laddare att köpa via hemsidan. Pris ca 500 kr. Gräsklipparen laddar bara sitt batteri i gräsklipparen om det är över x volt. Har du möjlighet att mäta det? Med den externa laddaren kan man ladda från x volt. X=jag har uppgiften på annan plats, men kan leta upp det till dig om det är av intresse. Våra betedde sig precis som din. Båda batterierna var "för låga i volt" för att ladda sig i basstationen.
 
Tack för tipset!😀 Elektronisk enhet, modell 17928, med sladd och kontaktdon, bruksanvisningar på olika språk, Growi-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara den här laddaren du menar?
 
V Vegis skrev:
Tack för tipset!😀[bild] Kan det vara den här laddaren du menar?
Ja det är det.
 
L lip skrev:
Ja det är det.
 
  • Text på svenska om att mäta batterispänning och använda manuell laddare för lågspänning.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.