N Nicklas Lindahl skrev:
Ska rengöra och testa med blomspruta sedan för att se eller om det fungerar nu när det regnar.

Maskinen fick enövergång med nya blad och avtorkning samt lite polisch och smörja av framhjulens lager =)
Hur smörjde du lagren? Märkte i våras att ena hjulet satt helt fast men fick lös det skapligt
 
nino nino skrev:
Hur smörjde du lagren? Märkte i våras att ena hjulet satt helt fast men fick lös det skapligt
Jag fuskar lite med detta.

Jag höll upp klipparen och smörjde med wd-60 lika dant medel som 5-56 och lätt det sjunka in i hjulet runt axeln som håller det.

Inget att rekomendera om man har djur på gräsbete.

Det fungerar hyfsat men annars måste väll lagrena bytas ut.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Kan någon förklara varför man inte kan se att man ställt in raindelay på 2 timmar?

Och vad är helix set bra till?
Trode det var om man ville ha klipparen att köra runt i cirklar eller inte?
 
  • Skärmdump av inställningsmeny för robotgräsklippare med valalternativ, på en smartphone. Gräsliknande bakgrund, text på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nicklas Lindahl skrev:
Kan man uppdatera en 800 med senaste mjukvaran? DY02275?

Jag har senaste och laddade ner DY02275 men kommer inte högre upp en DY02273?

Kan inte och har aldrig lyckats med appupdatering utan det är usb som gäller.
Troligen för att man har en midrl som inte supporterar detta?
Frågade supporten och dom rekomenderar inte den nyaste uppdateringen för maskiner från 2019.
Tror inte ens det går att få in den DY02275 då jag försökt tre ggr och det står att den senaste är DY02273 i displayen på klipparen och även i appen.

Har den senaste på USB sticka men den lägger in den äldre varianten.

DY02275 är till för de nyare med nya knappsatsen som åxå saknar display.
 
Nu har min robot börjat bråka, nu står det att man ska slå på huvudströmmen men jag kommer inte längre än så utan det låser sig där har provat i omgångar men det fastnar i en loop, har även prova bryta strömmen till laddstationen utan framgång. Den vill alltså inte ta emot laddning,

Kör jag in roboten så blinkar lampan på till i rött för att sedan återgå till fast grönt ljus.

Ska man prova montera bort huvudbattriet tro eller kan det vara det lilla minnes batteriet som spökar?
 
K Kalle_Banan skrev:
Nu har min robot börjat bråka, nu står det att man ska slå på huvudströmmen men jag kommer inte längre än så utan det låser sig där har provat i omgångar men det fastnar i en loop, har även prova bryta strömmen till laddstationen utan framgång. Den vill alltså inte ta emot laddning,

Kör jag in roboten så blinkar lampan på till i rött för att sedan återgå till fast grönt ljus.

Ska man prova montera bort huvudbattriet tro eller kan det vara det lilla minnes batteriet som spökar?
Jag hade problem med min klippare att den inte tog laddning i stationen.

För spänningen på huvudbatteriet var så lågt.
Då skickade supporten en extern laddare på garanti som jag plugade in batteriet tills det var fulladdat.

Sedan des har den funkat
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
N Nicklas Lindahl skrev:
Jag hade problem med min klippare att den inte tog laddning i stationen.

För spänningen på huvudbatteriet var så lågt.
Då skickade supporten en extern laddare på garanti som jag plugade in batteriet tills det var fulladdat.

Sedan des har den funkat
Min garanti har gått ut så får testa byta minnena batteriet igen och hoppas på det är så enkelt fel.
 
Jag hade ett liknade problem som jag skrev om i tråden för någon vecka. Först testade jag också att byta minnesbatteriet, men huvudbatteriet ville ändå inte ladda. Men med information jag fick av Nicklas L kunde jag med en batterieliminator ladda på huvudbatteriet så pass mycket att det tog laddning i stationen igen.
 
  • Gilla
Kalle_Banan
  • Laddar…
V Vegis skrev:
Jag hade ett liknade problem som jag skrev om i tråden för någon vecka. Först testade jag också att byta minnesbatteriet, men huvudbatteriet ville ändå inte ladda. Men med information jag fick av Nicklas L kunde jag med en batterieliminator ladda på huvudbatteriet så pass mycket att det tog laddning i stationen igen.
Min beter sig på samma sätt som du beskriver tidigare, jag får testa samma sak tack.
 
Jag provade och byta minnesbatteriet i hopp om att kanske skulle lösa sig med laddningen men icke nu men står den och piper istället jätte svagt, snabba pip 2-3 i sec kanske men det ger sig inte.

Någon annan som råka ut för detta?
 
Har en M800 som är ett år gammal. Den har krånglat sedan dag ett, mest troligt för att appen är helt hopplöst dålig. Jag har ställt in när den ska köra, men den startar inte enligt schemat. Jag får gå ut och starta den med knapparna på maskinen, då hoppar den igång. Om jag klickar i att den ska börja arbeta i appen kör den en runda längs angränsningskabeln och parkerar sedan i laddstationen.

Någon som upplevt liknande problem?
 
C ChristofferLB skrev:
Har en M800 som är ett år gammal. Den har krånglat sedan dag ett, mest troligt för att appen är helt hopplöst dålig. Jag har ställt in när den ska köra, men den startar inte enligt schemat. Jag får gå ut och starta den med knapparna på maskinen, då hoppar den igång. Om jag klickar i att den ska börja arbeta i appen kör den en runda längs angränsningskabeln och parkerar sedan i laddstationen.

Någon som upplevt liknande problem?
Håller med appen är inte guds bästa skapelse men för min del har den funka toppen bra, vilken firmware version har din robot kanske den behöver uppdateras?

Har du provat ställt in schemat direkt på roboten?
 
K Kalle_Banan skrev:
Håller med appen är inte guds bästa skapelse men för min del har den funka toppen bra, vilken firmware version har din robot kanske den behöver uppdateras?

Har du provat ställt in schemat direkt på roboten?
Den senaste tror jag. Kan inte kolla, har jag ett annat problem nu.

Klipparen startar inte alls helt plötsligt. Stängde av den på huvudbrytaren ett par dagar när vi var iväg. Nu blinkar batteriindikatorn grönt, varningstriageln blått/lila och låssymbolen rött växelvis på klipparen när den står i laddstationen. Detta i båda lägena för huvudbrytaren. Går inte att starta med powerknappen. Laddstationen visar grönt, aldrig rött.

Om klipparen står utanför laddstation händer inget när jag klickar på power eller någon annan knapp, inga lampor lyser eller något ljud. Huvudströmbrytaren har jag haft i båda lägena utan framgång.

Jag har kollat batteriet, inga synliga skador eller smuts. Laddaren ser okej ut, likaså angränsningskabeln efter rengöring bakpå laddstationen.

Någon som upplevt detta problemet?
 
Dett verkar precis som det felet som jag (och några andra här på forumet) haft. Spänningen är för låg i batteriet så det tar inte laddning. Om du kollar lite längre upp tråden så kan du se hur det kan lösas.
 
C ChristofferLB skrev:
Den senaste tror jag. Kan inte kolla, har jag ett annat problem nu.

Klipparen startar inte alls helt plötsligt. Stängde av den på huvudbrytaren ett par dagar när vi var iväg. Nu blinkar batteriindikatorn grönt, varningstriageln blått/lila och låssymbolen rött växelvis på klipparen när den står i laddstationen. Detta i båda lägena för huvudbrytaren. Går inte att starta med powerknappen. Laddstationen visar grönt, aldrig rött.

Om klipparen står utanför laddstation händer inget när jag klickar på power eller någon annan knapp, inga lampor lyser eller något ljud. Huvudströmbrytaren har jag haft i båda lägena utan framgång.

Jag har kollat batteriet, inga synliga skador eller smuts. Laddaren ser okej ut, likaså angränsningskabeln efter rengöring bakpå laddstationen.

Någon som upplevt detta problemet?
Är batteriet några år?

Hade problem med min klippare när jag vinterförvarade den innomhus då laddade batteriet ut så pass att laddstationen inte orkar med samtidigt som den antagligen strömsätter slingan i gräsmatran.

Jag köpte en separat batteriladdare som jag laddade batteriet med och efter det har den fungerat som den ska i två år nu.

Min laddstation blinkade mellan grönt och rött samt att klipparens dusplay lös upp och släcktes ner innsn den botade upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.