Kristoffer Thorsson Kristoffer Thorsson skrev:
Den stannar rätt bra för oss Med, vågig gräsmatta med lekställning öar mm, ingen aning faktiskt. Oftast får jag sätta igång den igen samt hjälpa den till laddstationen, hur många timmar kör du den per dag?
Har lite för stor gräsmatta så 12-13h alla dagar, kanske sliter för mycket?
Fastnar ju helst efter slingan på väg hem, vilket den ju går ganska ofta då det är mer laddtid än klippning
 
Samma här, oftast går den hem när det är för lite ladd, det tappar lite och hår över avdpärrkabel,irriterande.
 
Jaha det har min aldrig gjort, gått över alltså.
Skulle ju behöva lägga om slingan lite och rätta till så man får bort alla mindre gropar men det är i hyreshuset så man är inte jättesugen att pyssla med det också...

Ska nog prova med några skruv
 
Jag har pappspik i däcken, klipparen fungerar mycket bättre nu än tidigare.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har ingen bild just nu tyvärr. Tidigare kunde den köra över gränskabeln ibland eller ha svårt att få fäste när den vänder. Speciellt om det lutar lite.

Med spikarna så slirar aldrig däcken så det är mycket mindre risk att den fastnar.
 
E Erikdenlille skrev:
Jag har pappspik i däcken, klipparen fungerar mycket bättre nu än tidigare.
Har du slagit i dom en bit bara då?
 
Jag krängde av gummit från däcken och slog in spiken inifrån hela vägen. Var lite lurigt att få tillbaka gummit igen med spiken men det går :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
E Erikdenlille skrev:
Jag krängde av gummit från däcken och slog in spiken inifrån hela vägen. Var lite lurigt att få tillbaka gummit igen med spiken men det går :)
Ok har du en 800 eller 900? Kanske är samma däck iof?
 
E Erikdenlille skrev:
Har ingen bild just nu tyvärr. Tidigare kunde den köra över gränskabeln ibland eller ha svårt att få fäste när den vänder. Speciellt om det lutar lite.

Med spikarna så slirar aldrig däcken så det är mycket mindre risk att den fastnar.
Jag får köpa lite spik på biltema o testa, den åker gärna över kabel när det lutat lite lr när den ska hem med lite laddning
 
Ska byta minnesbatteriet i min och se om det blir nån skillnad, nu tappar den alla inställningar då och då.
Ska även prova uppdatera
 
nino nino skrev:
Ska byta minnesbatteriet i min och se om det blir nån skillnad, nu tappar den alla inställningar då och då.
Ska även prova uppdatera
Vart sitter minnes batteriet? Är det ett vanligt knappcells batteri?
Jag har samma problem att den tappar inställningar och datum, så fort den kör fast och stänger av sig samt kan heller inte ställa in ny PIN-kod.
 
Jag har samma problem med mina bägge Grouw-klippare, men tror ni inte det beror på något trassel med programvaran?
 
Mitt kom efter att jag uppdaterade den för någon vecka sedan. Skickade till grouw och dom trodde att minnesbatteriet var slut. Men jag tror på uppdateringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.