4 391 läst · 82 svar
4k läst
82 svar
grannen kastar bajs pa mina losvirke
Jag var van med honom fram till jag borjade mina renoveringsprojekt 21, efter det borjade saker att ga nedfor ganska SNABBT. Det borjade med att jag markerade gransen och insag da att han stallt sin bat och slap pa min sida av tomten, langt in pa min sida, sen har det fortsatt. Det tar aldrig slut.. varje ar/vecka ar det ett nytt skitsnack som jag tvingas sta ut med.. . och for 2 veckor sen var det bajs pa min egendom och det ar over gransen.. .det ar en eskalering.L L Jan skrev:Man måste ofta proritera och lägga tid på grannarna om det skall bli bra relation byggd. Ge en liten julblomma till jul, bjuda in på glögg, vara trevlig och ta sig tid att prata lite.
En dödssynd som många numera struntar i när man flyttar in är att knacka på hos grannarna och säga hej, även i trappen om det är lägenhetshus.
Bra att byta telefonnummer och det skulle vara något.
En annan dödssynd är att börja cirkelsåga och banka i ett, i timmar, i veckor, utan att fråga, meddela, vara överens med grannarna först, även i lägenhetshus.
Många struntar i ovan och bara flyttar in. Säger inget, smyger omkring, är anonyma.
Sådant retar gallfeber på den skaran som har viss uppfostring och en del social kompetens, även övervinner man de som inte har det om man håller kontakten kontinuerligt och är trevlig i ur och skur.
Där jag bor är det på senare år en del nya anonyma som flyttat in som man inte vet vem det är. De får överhuvudtaget ingen hjälp, råd, osv av oss andra. Få vet något om dem. De handlar inte i lokala affären, är inte med i någon av de otaliga föreningarna. Fattar inte hur de tänker?
Jag har inga daliga relationer med folk i omradet. Jag pratar och handskas med de flesta utan problem, den har javlen och hans lilla klick ar de som stor mig.
Du har inga dåliga relationer i området. Men har du sett till att få några bra relationer i området? Ej elakt menat. Bara relaterar till det jag skrev ovan. Är säljchef och vet att relationer är A och O.C centermin skrev:Jag var van med honom fram till jag borjade mina renoveringsprojekt 21, efter det borjade saker att ga nedfor ganska SNABBT. Det borjade med att jag markerade gransen och insag da att han stallt sin bat och slap pa min sida av tomten, langt in pa min sida, sen har det fortsatt. Det tar aldrig slut.. varje ar/vecka ar det ett nytt skitsnack som jag tvingas sta ut med.. . och for 2 veckor sen var det bajs pa min egendom och det ar over gransen.. .det ar en eskalering.
Jag har inga daliga relationer med folk i omradet. Jag pratar och handskas med de flesta utan problem, den har javlen och hans lilla klick ar de som stor mig.
För lite tid är lagd på kommunikation. Eller så missades det att sitta ned några min innan projektet startade. Man behöver lära känna lite och komma överens.
Svenskar i almmänhet hatar överraskningar.
Eller så är grannen bara sjuk på något sätt, dock ovanligt
Jovisst kan man det. Kan anses som en lämplig motåtgärd för en förstörd sommareftermiddag. Vem vet, inte jag. Vem vet, inte du ...L lbgu skrev:
Jag är fortfarande nyfiken på hur han får tag i skiten och vems det är 😬
Jo men vill de vara ifred är det väl upp till dom isåfall kan man tycka , man kanL L Jan skrev:Man måste ofta proritera och lägga tid på grannarna om det skall bli bra relation byggd. Ge en liten julblomma till jul, bjuda in på glögg, vara trevlig och ta sig tid att prata lite.
En dödssynd som många numera struntar i när man flyttar in är att knacka på hos grannarna och säga hej, även i trappen om det är lägenhetshus.
Bra att byta telefonnummer och det skulle vara något.
En annan dödssynd är att börja cirkelsåga och banka i ett, i timmar, i veckor, utan att fråga, meddela, vara överens med grannarna först, även i lägenhetshus.
Många struntar i ovan och bara flyttar in. Säger inget, smyger omkring, är anonyma.
Sådant retar gallfeber på den skaran som har viss uppfostring och en del social kompetens, även övervinner man de som inte har det om man håller kontakten kontinuerligt och är trevlig i ur och skur.
Där jag bor är det på senare år en del nya anonyma som flyttat in som man inte vet vem det är. De får överhuvudtaget ingen hjälp, råd, osv av oss andra. Få vet något om dem. De handlar inte i lokala affären, är inte med i någon av de otaliga föreningarna. Fattar inte hur de tänker?
ju ha en bra relation och prata med grannar utan att behöva fjäska med glögg och
blommor. Om detta skulle reta gallfeber på nån så är det nog nån annan som har
problem med sina liv och sin uppfostring.
Det stämmer att många har dålig uppfostran. Det är sånt man tyvärr behöver räkna med, med vissa grannar.galento skrev:
Ej fjäska, det är fel. Utan man visar artighet, hyfs och trevlighet liksom överallt man är annars, om man är bra uppfostrad.
Varför inte vara trevlig mot sina grannar? Jag har kört motorsåg kl.22 utan att störa en enda granne då jag har hyfs nog att stämma av med mina grannar först och berättade varför det var så illa tvunget. Fick även hjälp av några.