4 331 läst · 82 svar
4k läst
82 svar
grannen kastar bajs pa mina losvirke
Du säger att du är jurist, men har ingen tilltro till rättsväsendet. Du tror kronofogden hanterar granntvister, du är inte helt hundra men ganska säker. Du tycker ett brev från kronofogden skrämmer skiten ur dig - men en jurist om någon borde ha stenkoll på vad det innebär. Du fattar inte hur filmbevis styrker ditt case. Jurist är nog det sista du är.
Jurist kan vem som helst kalla sig, ingen skyddad titel. Så ifall jag anser att jag är jurist så är jag det. Så någon som tycker sig ha koll på 10 guds bud kan med gott samvete kalla sig juristK kniv skrev:Du säger att du är jurist, men har ingen tilltro till rättsväsendet. Du tror kronofogden hanterar granntvister, du är inte helt hundra men ganska säker. Du tycker ett brev från kronofogden skrämmer skiten ur dig - men en jurist om någon borde ha stenkoll på vad det innebär. Du fattar inte hur filmbevis styrker ditt case. Jurist är nog det sista du är.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 920 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 920 inlägg
Den typ av granne skrattar nog inte.4774 skrev:Det är väl bara att slänga tillbaka 😄. Sedan kan ni stå där och kasta fram och tillbaka tills ni båda helt enkelt inser idiotin och istället skrattar tillsammans tills tårarna sprutar . Jag vet att du redan vet att det är idiotiskt men bästa sätt att komma någon vart är just att göra likadant men med humor. Tror bara att det är det enda sättet för att avväpna din granne. Skrattar man tillsammans så är man vänner .
Det ska jag gora. men inget fysiskt handgemang kommer det inte att bli av for det ar inget match.galento skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 920 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 920 inlägg
Polisanmäl, bifoga filmen. Spara filmen hos dig. Har grannen någon mobiltelefon eller mail så bifoga filmen till grannen och meddela samtidigt att det är polisanmält. Kontrollera också att du filmar endast på din tomt.C centermin skrev:
hehe.. du later som mitt ex. med alla anklagelser. ..K kniv skrev:Du säger att du är jurist, men har ingen tilltro till rättsväsendet. Du tror kronofogden hanterar granntvister, du är inte helt hundra men ganska säker. Du tycker ett brev från kronofogden skrämmer skiten ur dig - men en jurist om någon borde ha stenkoll på vad det innebär. Du fattar inte hur filmbevis styrker ditt case. Jurist är nog det sista du är.
filmen ser bra ut det ar en bra kamera MEN det finns alternativa tolkningsforesatser an att det ar avforing som den gamle herrn kastat. Du vet konstaplarna har att tanka pa hur en domstol kommer att doma i detta och vill helst ogarna odsla tid pa saker som inte ar, atminstone, 95% sakra...
jag har tilltro till systemet men efter att ha sett vilka grejer som gar genom sa ar jag realistisk...
tror han menar att fa gehor for sin sak och inte bli avfardad pa raken och det har han ratt i.L lbgu skrev:
Dra slang dit där grejerna ligger och sätt lite munstycken på slangen och sätt munstycken i grannens reträttväg och ett par rörelsedeckare och koppla dessa till en magnetventil så får grannen en gratis dusch när har är inne och trampar på din mark.
Jag har gjort ungefär så hos mej men inte pga en korkad granne utan alla jävla kattkräk som springer in och skiter på gräsmattan och i sambons odlingar, spridarna sitter nära gränserna och sprutar in mot min tomt så katterna kommer in i cirkeln innan vattnet startar.....
Jag har gjort ungefär så hos mej men inte pga en korkad granne utan alla jävla kattkräk som springer in och skiter på gräsmattan och i sambons odlingar, spridarna sitter nära gränserna och sprutar in mot min tomt så katterna kommer in i cirkeln innan vattnet startar.....
Du är jurist och vet säkert att jantelagen är en den sämsta av lagar vi har i Sverige. Tyvärr är den som ristad i sten och Riksdagen kan inte rösta bort den.C centermin skrev:avundsjuka som sagt. han kopte sitt stalle '88 och blev klar med sina projekt forst 2018. vi borjade renoveringen 21 och nu har jag gatt om honom i bade storlek, yta och aven skick. han kanner avundsjuka.
jag har tankt pa att lagga den pa fb och yt tiktok etc men jag tror att det kan bli fortal over det hela. jag ar jurist och val inlast pa fortalsreglerna, praxis och undantagsfallen... Helt sinnessjuk, det ar vad det har ar!
Även nu börjar den curlade generationens barn bli vuxna och få egna barn. De, vuxna och barn tål inte kritik.
Förra veckan var det en 40 åring som gick emot min bil med sin bildörr, en svindyr Mersa. Jag bad vänligt honom att inte göra så, varvid han blev som tokig, antagligen för att hans två barn hörde det. Han tyckte jag borde parkera någon annan stans. Tänk att få en sån granne.
Bef. grannar kan vara bra folk, men det kan komma in nya. Börjar man anmärka på dem som följer jantelagen så det syns eller anmäler dem kommer det hämdaktioner förr eller senare. Man kan dö för tidig död av det eller få sjukdomar, av olusten alltså.
Om det går, flytta bort dit där det inte finns grannar.
Vi gör så strax, i förebyggande syfte. Lugn och ro, garanterat! Vi kommer tom kunna köra motorsåg mitt i natten om vi vill 😉 utan att någon knappt hör det.
Redigerat:
Ättestupan var ett underskattat verktyg nu är det balkonger som gällerC centermin skrev:Hej,
Jag har en gammal avundssjuk gubbe/par som granne och det har varit en del problem med de har tidigare, framst pga. att jag bygger och de tycker att jag borde sluta - nagot som jag totalt ignorerar. Jag bygger pa min mark och har aldrig overtradd deras tomt eller grans pa nagot satt.
Nusa till problemet. Mannen i huset har betradd min tomt och kastat bajs pa mina losvirke som jag har bakom och jag har fangat allt pa kamera. Jag har satt upp en del staket langst med tomten och borjat med omfattande taggtrad pa vissa (smala) stallen mellan oss - for att gora lite besvarligt for dem. Jag efterfragar helt enkelt om det finns nagon som varit med om nagot liknande forr eller har vill dela med er, er syn pa det hela.
Tack!