4 822 läst · 86 svar
5k läst
86 svar
grannen kastar bajs pa mina losvirke
Jag stor inte grannarna. Dar jag bygger ligger langt, LANGT, bort fran tomtgransen. ca 50m bort...Nissens skrev:Du svarar inte på frågorna om du visar hänsyn till grannarna, dvs inte oavbrutet för väsen över helger och kvällar tex.
Varför tror du att någon skulle vara avundsjuk på dig? Jag känner en som resonerar som du, han bygger jämt och tror att livet är en tävling. Medan han bygger passerar livet - en vacker dag står han där med sitt kanske avslutade bygge och det är dags att ta på sig träfracken.
Till skillnad från dig har han långt till grannarna så han stör ingen. 😊
Dina uteblivna svar är också svar. 😊
OCH det ar min ratt att bygga. Om jag vill spendera min tid sa, sa gor jag val det. Jag lagger inte i hur andra spenderar sin tid pa och man kan fora ovasen fram till kl 21 utan problem.. . Jag jobbar inte efter det!!
Bra ide! han har 2 dottrar i min alder.H hempularen skrev:Jag tror att man skall inte alltid förutsätta att polisen inte bryr sig. Har du tillräckligt bra dokumentation. Framförallt om det är dokumenterat att det pågått länge, så kan det bli så att de faktiskt gör något.
Men en annan infallsvinkel, har de några yngre släktingar, som det kanske går att prata med?
Du har ratt i polisgrejen med, men det var ocksa det som jag var inne pa, namligen att fora dokumentation och sen klumpa ihop det till nagot i hopp om att fa nagot gjort.
anvander jobbens dator. ledsen inga svenska ae, oe, aaeIntet skrev:Måste erkänna att jag håller med dig, Nissens. Även om det tar emot 😀.
Grannar som stör kan driva en till vansinne. Skrikande ungar, gräsklippning, skällande hundar och bensindrivna kanttrimmrar/häcksaxar etc.
Så när TS cementblandare slutat sitt ändlösa "rarra rarra raaa - rarra rarra raaa - ..." och grannen tänker -ahhhh! Äntligen kan man höra fågelkvitter igen, startar TS cirkelsågen "jìiiiiiiiiiiiiii...". Då skall nog TS vara djäkla glad att det bara är skit som kastas.
Alternativt är grannen verkigen avundsjuk och missunnsam som TS påstår och då väldigt svår att stoppa via vårt rättsystem.
Det är i alla fall min högst begränsade erfarenhet.
TS. Kan du skriva med svenska bokstäver, så blir det inte så knöligt att läsa?
Återstår frågan varför du tror att någon är avundsjuk på dig? Hur kom du fram till det? Du hade ju åsikter om vad grannen byggt och hur lång tid det tagit. Kanske prioriterade han familjeliv och socialt umgänge högre än du. I så fall gjorde han ett klokt val.C centermin skrev:Jag stor inte grannarna. Dar jag bygger ligger langt, LANGT, bort fran tomtgransen. ca 50m bort...
OCH det ar min ratt att bygga. Om jag vill spendera min tid sa, sa gor jag val det. Jag lagger inte i hur andra spenderar sin tid pa och man kan fora ovasen fram till kl 21 utan problem.. . Jag jobbar inte efter det!!
Nu gar du over gransen! Vem ar du att doma hur nagon annan valjer att spendera hans tid pa? Dessutom, om han verkligen gjorde ratt val - varfor lamnar han inte mig i fred? Framgangens kulmn ligger i att vara belaten med det man har - NU, om han ar sa belaten, varfor ignorerar han inte mig och aldrig gar i narheten av mig? Han ar inte belaten bara avundsjuk.Nissens skrev:
att inte grannen avlivat dig för länge sedan är och förblir ett mysteriumC centermin skrev:Jag stor inte grannarna. Dar jag bygger ligger langt, LANGT, bort fran tomtgransen. ca 50m bort...
du visar ju noll hänsyn
Man måste ofta proritera och lägga tid på grannarna om det skall bli bra relation byggd. Ge en liten julblomma till jul, bjuda in på glögg, vara trevlig och ta sig tid att prata lite.C centermin skrev:Nu gar du over gransen! Vem ar du att doma hur nagon annan valjer att spendera hans tid pa? Dessutom, om han verkligen gjorde ratt val - varfor lamnar han inte mig i fred? Framgangens kulmn ligger i att vara belaten med det man har - NU, om han ar sa belaten, varfor ignorerar han inte mig och aldrig gar i narheten av mig? Han ar inte belaten bara avundsjuk.
En dödssynd som många numera struntar i när man flyttar in är att knacka på hos grannarna och säga hej, även i trappen om det är lägenhetshus.
Bra att byta telefonnummer och det skulle vara något.
En annan dödssynd är att börja cirkelsåga och banka i ett, i timmar, i veckor, utan att fråga, meddela, vara överens med grannarna först, även i lägenhetshus.
Många struntar i ovan och bara flyttar in. Säger inget, smyger omkring, är anonyma.
Sådant retar gallfeber på den skaran som har viss uppfostring och en del social kompetens, även övervinner man de som inte har det om man håller kontakten kontinuerligt och är trevlig i ur och skur.
Där jag bor är det på senare år en del nya anonyma som flyttat in som man inte vet vem det är. De får överhuvudtaget ingen hjälp, råd, osv av oss andra. Få vet något om dem. De handlar inte i lokala affären, är inte med i någon av de otaliga föreningarna. Fattar inte hur de tänker?
tycker att du skall flytta innan du får hela kommunen emot digC centermin skrev:Nu gar du over gransen! Vem ar du att doma hur nagon annan valjer att spendera hans tid pa? Dessutom, om han verkligen gjorde ratt val - varfor lamnar han inte mig i fred? Framgangens kulmn ligger i att vara belaten med det man har - NU, om han ar sa belaten, varfor ignorerar han inte mig och aldrig gar i narheten av mig? Han ar inte belaten bara avundsjuk.