4 116 läst · 73 svar
4k läst
73 svar
grannen kastar bajs pa mina losvirke
det är därför man använder 12orC centermin skrev:
gör en orosanmälan till socialförvaltningenC centermin skrev:Hej,
Jag har en gammal avundssjuk gubbe/par som granne och det har varit en del problem med de har tidigare, framst pga. att jag bygger och de tycker att jag borde sluta - nagot som jag totalt ignorerar. Jag bygger pa min mark och har aldrig overtradd deras tomt eller grans pa nagot satt.
Nusa till problemet. Mannen i huset har betradd min tomt och kastat bajs pa mina losvirke som jag har bakom och jag har fangat allt pa kamera. Jag har satt upp en del staket langst med tomten och borjat med omfattande taggtrad pa vissa (smala) stallen mellan oss - for att gora lite besvarligt for dem. Jag efterfragar helt enkelt om det finns nagon som varit med om nagot liknande forr eller har vill dela med er, er syn pa det hela.
Tack!
Ja gör det snarast han kan ju gå och självdö för f-ngalento skrev:
Alla åldrar, men märker att det ökar hela tiden. En del av utvecklingen? Många blir känsligare och känner sig kränkta av klarspråk. Klagar inte på det, men sticker ifrån det. Ifrån ev. granne som kastar exkrementer.Hep skrev:
Dagens sanning:
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 10 511 inlägg
Kan det vara så att du bygger hela tiden, dag och natt, och att det upplevs som störande? Vem gillar när grannens byggsåg går varje helg?
Detta var en "intressant" tråd... =)
Hade velat höra båda sidor av myntet..
Denna man plockar alltså upp sin egen avföring och slänger över tomtgränsen, eller är det frugans, kanske måhända hundens "nummer 2", som får agera budskap?
Hade velat höra båda sidor av myntet..
Denna man plockar alltså upp sin egen avföring och slänger över tomtgränsen, eller är det frugans, kanske måhända hundens "nummer 2", som får agera budskap?
Du svarar inte på frågorna om du visar hänsyn till grannarna, dvs inte oavbrutet för väsen över helger och kvällar tex.C centermin skrev:Hej,
Jag har en gammal avundssjuk gubbe/par som granne och det har varit en del problem med de har tidigare, framst pga. att jag bygger och de tycker att jag borde sluta - nagot som jag totalt ignorerar. Jag bygger pa min mark och har aldrig overtradd deras tomt eller grans pa nagot satt.
Nusa till problemet. Mannen i huset har betradd min tomt och kastat bajs pa mina losvirke som jag har bakom och jag har fangat allt pa kamera. Jag har satt upp en del staket langst med tomten och borjat med omfattande taggtrad pa vissa (smala) stallen mellan oss - for att gora lite besvarligt for dem. Jag efterfragar helt enkelt om det finns nagon som varit med om nagot liknande forr eller har vill dela med er, er syn pa det hela.
Tack!
Varför tror du att någon skulle vara avundsjuk på dig? Jag känner en som resonerar som du, han bygger jämt och tror att livet är en tävling. Medan han bygger passerar livet - en vacker dag står han där med sitt kanske avslutade bygge och det är dags att ta på sig träfracken.
Till skillnad från dig har han långt till grannarna så han stör ingen. 😊
Dina uteblivna svar är också svar. 😊
Moderator
· Stockholm
· 52 589 inlägg
Jag tror att man skall inte alltid förutsätta att polisen inte bryr sig. Har du tillräckligt bra dokumentation. Framförallt om det är dokumenterat att det pågått länge, så kan det bli så att de faktiskt gör något.
Men en annan infallsvinkel, har de några yngre släktingar, som det kanske går att prata med?
Men en annan infallsvinkel, har de några yngre släktingar, som det kanske går att prata med?
Måste erkänna att jag håller med dig, Nissens. Även om det tar emot 😀.Nissens skrev:Du svarar inte på frågorna om du visar hänsyn till grannarna, dvs inte oavbrutet för väsen över helger och kvällar tex.
Varför tror du att någon skulle vara avundsjuk på dig? Jag känner en som resonerar som du, han bygger jämt och tror att livet är en tävling. Medan han bygger passerar livet - en vacker dag står han där med sitt kanske avslutade bygge och det är dags att ta på sig träfracken.
Till skillnad från dig har han långt till grannarna så han stör ingen. 😊
Dina uteblivna svar är också svar. 😊
Grannar som stör kan driva en till vansinne. Skrikande ungar, gräsklippning, skällande hundar och bensindrivna kanttrimmrar/häcksaxar etc.
Så när TS cementblandare slutat sitt ändlösa "rarra rarra raaa - rarra rarra raaa - ..." och grannen tänker -ahhhh! Äntligen kan man höra fågelkvitter igen, startar TS cirkelsågen "jìiiiiiiiiiiiiii...". Då skall nog TS vara djäkla glad att det bara är skit som kastas.
Alternativt är grannen verkigen avundsjuk och missunnsam som TS påstår och då väldigt svår att stoppa via vårt rättsystem.
Det är i alla fall min högst begränsade erfarenhet.
TS. Kan du skriva med svenska bokstäver, så blir det inte så knöligt att läsa?