9 346 läst · 99 svar
9k läst
99 svar
Granne vill ha bort luftvärmepump
Allt är relativt här, jag bor så jag inte ser några grannar från huset, närmaste grannen är 300m bort och till nästa är det 1.5km. Jag har 2km grusväg till huset där jag bor. Har skola och systembolag 7 minuter bort, finns en stackars polis som är där ibland och 20km till närmaste sjukhus. Bor jag på landet då?Claes Sörmland skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 692 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 692 inlägg
Låter som att du bor nära en tätort med vissa lantliga kvaliteter. Men jag skulle nog inte tänka på din rätt bekväma boendesituation om folk säger att de bor "på landet". I så fall är ju var och varannan förort kring Stockholm att "bo på landet".N niblom skrev:Allt är relativt här, jag bor så jag inte ser några grannar från huset, närmaste grannen är 300m bort och till nästa är det 1.5km. Jag har 2km grusväg till huset där jag bor. Har skola och systembolag 7 minuter bort, finns en stackars polis som är där ibland och 20km till närmaste sjukhus. Bor jag på landet då?
och den viktigaste frågan--- är hämtpizzan varm när du kommer hemN niblom skrev:Allt är relativt här, jag bor så jag inte ser några grannar från huset, närmaste grannen är 300m bort och till nästa är det 1.5km. Jag har 2km grusväg till huset där jag bor. Har skola och systembolag 7 minuter bort, finns en stackars polis som är där ibland och 20km till närmaste sjukhus. Bor jag på landet då?
nu är ju lastbilschaufförer på wishan bättre än paketnissarna i staaanUnikt namn skrev:Rätt stor skillnad på att den lokale busschauffören kör skolbuss dörr till dörr och att skicka ungarna på en 20minuterspromenad full med stressade fortkörande bilister.
Tveksamt om några landsbor gärna skulle skicka iväg 7åringen på en längre prommenad längs 90vägen full av timmerbilar.
Men grundfelet i den förtätade moderna stadsplanen är avsaknad av säkra gång och cykel vägar som går i tunnel istället för att korsa vägen.
Detta gjordes mycket bättre under miljonprogrammet, nu maximeras tomt-området på biytornas bekostnad.