Plus på den!

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har man sjukhus, polis, gymnasieskola och systembolag inom 10 min med bil så bor man inte riktigt på landet. Då bor men invid en central kommunal tätort tänker jag
Allt är relativt här, jag bor så jag inte ser några grannar från huset, närmaste grannen är 300m bort och till nästa är det 1.5km. Jag har 2km grusväg till huset där jag bor. Har skola och systembolag 7 minuter bort, finns en stackars polis som är där ibland och 20km till närmaste sjukhus. Bor jag på landet då?

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Lika centralt som mig

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Claes Sörmland
N niblom skrev:
Allt är relativt här, jag bor så jag inte ser några grannar från huset, närmaste grannen är 300m bort och till nästa är det 1.5km. Jag har 2km grusväg till huset där jag bor. Har skola och systembolag 7 minuter bort, finns en stackars polis som är där ibland och 20km till närmaste sjukhus. Bor jag på landet då?
Låter som att du bor nära en tätort med vissa lantliga kvaliteter. Men jag skulle nog inte tänka på din rätt bekväma boendesituation om folk säger att de bor "på landet". I så fall är ju var och varannan förort kring Stockholm att "bo på landet".

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
returen
N niblom skrev:
och den viktigaste frågan--- är hämtpizzan varm när du kommer hem

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
returen
Unikt namn Unikt namn skrev:
Rätt stor skillnad på att den lokale busschauffören kör skolbuss dörr till dörr och att skicka ungarna på en 20minuterspromenad full med stressade fortkörande bilister.

Tveksamt om några landsbor gärna skulle skicka iväg 7åringen på en längre prommenad längs 90vägen full av timmerbilar.

Men grundfelet i den förtätade moderna stadsplanen är avsaknad av säkra gång och cykel vägar som går i tunnel istället för att korsa vägen.
Detta gjordes mycket bättre under miljonprogrammet, nu maximeras tomt-området på biytornas bekostnad.
nu är ju lastbilschaufförer på wishan bättre än paketnissarna i staaan

returen returen skrev:
Och kör foodora ut i området…

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
returen
P Pin skrev:
Och kör foodora ut i området…
vet inte vad det är men låter viktigt

• Gilla
Pin
  • Laddar…
returen returen skrev:
vet inte vad det är men låter viktigt
Ja inte vill du väl själv åka och hämta pizzan?

returen
P Pin skrev:
Ja inte vill du väl själv åka och hämta pizzan?
Nä det har du iofs rätt i

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I så fall är ju var och varannan förort kring Stockholm att "bo på landet".
Fast det är sällan man har 2 km grusväg till sitt hus där. 😀

returen returen skrev:
Den är aldrig tillräckligt varm var man än bor. 😢

• Gilla
returen
  • Laddar…
Claes Sörmland
Alfredo Alfredo skrev:
Fast det är sällan man har 2 km grusväg till sitt hus där. 😀
Nåja...

Alfredo Alfredo skrev:
Den är aldrig tillräckligt varm var man än bor. 😢
Mikro?

mikethebik mikethebik skrev:
Mikro?
Eller beställ halvgräddad och in i ugnen på max i några minuter. 🍕

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.