LPersson skrev:
Ja då har vi haft våra granitskivor i lite drygt en vecka, fick de installerade den 20/4 och killarna var och mätte på kvällen den 9/4. Allt passade kanon och samma killar som tog måtten var och lade dit skivorna. Den största skivan var över 3m och verkade otroligt tung, de sade att den vägde lite drygt 150kg. Skivorna var svarta och matta när de kom dö fräcka. Skivorna var impregnerade på fabrik och de impregnerade skivorna ytterliggare en gång innan de gick. Under veckan som gått så har det både bakats och slabbats med diverse saker på våra nya skivor och inte en fläck. Vi är super nöjda med allt ifrån första kontakt till att skivorna låg på plats. Dagen efter blev vi uppringda av Jörgen som sålt skivorna till oss och han undrade om allt var bra och om vi var nöjda? Vi har kompisar som anlitat andra hantverkare och de har efteråt svurit att de inte städat efter sig. Dessa killarna plockade ihop sina verktyg och tog sedan och städade upp efter sig snyggt och prydligt, sånt gör mig glad. Det finns alltså hantverkare som kan städa! (y)
Jag är otroligt glad för våra granitskivor. Glömde säga att vi fick två flaskor av killarna, en som var för impregnering att användas 1ggr per år och en som var för att avfetta skivorna när det behövs.
Både vi och mina föräldrar som beställde samtidigt är fantastiskt nöjda, absolut ingenting att klaga på.
Skall ni köpa sten så rekommenderar vi verkligen Granitexperten och prata gärna med Jörgen för han kan det här med sten. Tjohoo! (y)
Nu är du lite väl pinsam, går affärerna så dåligt för dig så att du måste göra sådana här inlägg. Du vet väl om att det går att spåra IP-adresser, om inte så vet du det nu.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vet du ifall de bearbetar sten själva, eller importerar från Polen?
 
Isolde, de har aldrig nämnt något om Polen så det tror jag inte. Lenasv vad pratar du om, du har nog fått saker lite om bakfoten! Som jag nämnt tidigare så är vi väldigt nöjda med vårt val av leverantör!
 
Beställt skivor till köket nu. 5 delar Nero Assoluto från Andrews Granite.. Totalt 10 lpm.....

Återkommer med resultat. Kört Diapol 2ggr innan men nu var Andrews billigare.
 
Lenasv skrev:
Undrar bara varför blandaren inte är centrerad, det ser helkonstigt ut. Det borde väl en duktig stenfirma kunna se, eller.....

Tanken är förmodligen att man ska kunna stå på vilken sida man vill av köksön och använda sig av diskhon utan att blandaren är ivägen. Jag hade själv inte kunnat tänka mig någon annan blandarplacering än i hörnet om jag hade en sådan köksö.
 
Redigerat:
Nu är skivorna på plats!
Ser riktigt bra ut.

ImageUploadedByByggahus.se1368550729.072097.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1368550741.721264.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1368550750.551280.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
danielandersson skrev:
Nu är skivorna på plats!
Ser riktigt bra ut.
[bild]
Det där var en smart produkt, var hittar man den?
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Riktigt bra är de... :p

[länk]
Min är av något annat märke än Powerport, köpt i Sverige för runt en femhundring, minns inte vilken butik men det var en webbutik för elprodukter som elbutik.se. Ska se om jag hittar fakturan. Jag tog varianten med två USB uttag nederst för mobilladdning m.m
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
ullberg
Deltaco har en variant på dessa (då märke smartline) vilket innebär att nästan varenda datortillbehöskedja kan ta fram dessa (inkl kjell&co men jag vet inte om de gör anskaff på prylar de normalt inte lagerför), kanske var det genom en sådan du köpte dina.

Deltaco har dessa i lager och om ÅF:en har lite bättre priser hos Deltaco än jag (vilket är troligt givet min minimala volym) så borde det gå att få ihop en med vinst för runt 500

/U
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.